  • Data: 2010-09-02 10:24:59
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "PW" i5ndld$e1p$...@a...e-wro.net

    > Sama technika jest całkiem całkiem, przynajmniej jeśli chodzi o ideę, i daje
    świetne efekty. Niestety większość programów do HDR
    > ma różne opcje typu "wiejski tuning", "dramatic light", "enhance whatever possible"
    i nieświadomi użytkownicy z upodobaniem te
    > opcje włączają. No i mamy potem różne potworki tonalno-kolorystyczne, które
    odróżniają większość HDR-ów od większości normalnych
    > zdjęć.

    Zdrowy na umyśle wie, że chodzi tylko o to, aby niebo nad wieżami kościoła miało
    kolor niebieski, nie zaś (z przepalenia) biały. I zanim dowiedzą się, co to HDR,
    sami wpadną na pomysł połączenia dwóch nieruchomych zdjęć -- jasnego zdjęcia wieży
    i ciemnego zdjęcia nieba -- gdyż jedna matryca nie potrafi objąć swym zasięgiem
    i nieba, i wieży, a więc jakakolwiek ,,komputerowa'' obróbka graficzna jednej
    klatki odpada, chyba że pędzlowanie. Dopiero po tym, jak na taki pomysł wpadną,
    dowiedzą się o tym, że: ta metoda nazywa się HDR (od hajdowania dynamicznego
    rendżu); jest techniką już :) odkrytą, i to nawet bardzo dawno przez innych
    ludzi; są stosowne programy ułatwiające łatanie wieży z niebem...

    I ten ktoś nie będzie na siłę udziwniał swego zdjęcia a jedynie
    zadowoli się ukazaniem i nieba, i wieży, być może z jej głębokimi
    cieniami w zakamarkach -- trzecie zdjęcie składowe... :)

    Oczywiście ja wolałbym większą pojemność matryc.
    Kto wie, może kiedyś światłomierze nie będą wcale potrzebne w aparatach
    i jedynie po pstryknięciu ustawiać będziemy odpowiednią ekspozycję. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'