  • Data: 2011-04-21 12:57:42
    Temat: Re: No i koniec z dyskami Samsunga.
    Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-20 21:53, Ghost pisze:

    > Ale do czasu nim HDD znikna bedzie sie na nich ciagle zarabiac.

    Teoretycznie tak ale:

    - patrząc na różnice w stopniu skomplikowania, brak elementów
    mechanicznych, niższa wagę etc etc to może się okazać że koszty
    produkcji, składowania, transportu są / będa niższe dla SSD

    - pojemność SDD będzie rosła coraz szybciej, oczywiście nie dogoni HDD
    ale dla wielu ludzi 160 GB to realny poziom pojemności jakiej
    potrzebują. W momencie kiedy pojawią się dyski tej pojemności o
    sensownej cenie może się okazać że rynek dysków w lapkach i systemowych
    w stacjonarnych maszynach nie potrzebuje HDD

    - żeby utrzymywac przez następne lata zyski z HDD trzeba w technologie
    inwestować a samsung woli inwestować w SSD (co robi z powodzeniem) a na
    HDD jednorazowo dobrze zarobić, bo dziś się da a za kilka lat już nie

    Jak dla mnie polityka produktowa Samsunga i tu w audiovideo jest
    masakrycznie skuteczna i dochodowa.

    Tu teoretycznie oddaja pole seagate ale seagate nie wie, co i jakim
    kosztem w przypadku SSD jest w stanie produkowac smasung, my też nie
    wiemy. Może natomiast być tak że w samsungu wiedzą iż sa w stanie
    produkować SSD przy odpowiedniej ilość kosztem zbliżonym do HDD i np w
    przyszłym roku seagate zostanie na rynku jako producent dysków 1TB i
    wiecej (na nich będzie zarabiał) a Samsung tym ruchem zdobywa kasę na
    zajęcie rynku dysków mniejszych - wilk syty i owca cała ;-)