  • 11. Data: 2012-03-10 02:38:26
    Temat: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 20:12:23 +0100, ADAM napisał(a):

    > Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool
    > (The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po
    > kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę
    > http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    > i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.
    > Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
    > dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
    > ale efekt ten sam. :-(
    > Jeśli się mylę, to proszę o podanie konkretnego linku bezpośrednio
    > do ściągnięcia programu diagnostycznego dla Samsunga.

    Seagate przejął od Samsunga dział produkcji dysków twardych. Poszukaj
    tutaj wsparcia dla swojego dysku:
    http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&n
    ame=samsung-drives&vgnextoid=ef2e2e32b3223310VgnVCM1
    000001a48090aRCRD

    > Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
    > i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata temu.
    > To dużo.

    Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
    roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
    miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.

    > Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona.
    > Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
    > systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu
    > na nim absolutnego minimum.

    Nikt tego dysku nie będzie naprawiał, tego się nie praktykuje.
    A czy Samsung go przyjmie? To się okaże po uzyskaniu wyniku skanu z
    autoryzowanego programu diagnostycznego. No i po sprawdzeniu, czy ten
    dysk w ogóle podlega gwarancji. Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej
    dystrybucji. Najlepiej skontaktuj się w tej sprawie bezpośrednio z
    Samsungiem, nikt Ci nie udzieli takiej odpowiedzi na grupie dyskusyjnej.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 12. Data: 2012-03-11 17:36:10
    Od: "ADAM" <a...@a...pl>

    > Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
    > roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
    > miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
    Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
    cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.

    > http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
    Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
    w grupie testów dla dysków zewnętrznych.

    Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
    informacją Read Error!
    Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
    unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
    dysk.
    Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
    jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
    się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
    a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
    na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
    intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
    Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
    przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
    przerwany przez użytkownika.

    > No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
    > Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
    Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
    Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
    Zatem formalnie podlega gwarancji.
    Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
    lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
    przyjęcia reklamacji.

    Pozdrawiam
    ADAM

  • 13. Data: 2012-03-11 18:07:48
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100, ADAM napisał(a):

> [...]
    > Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
    > unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)

    Przy współczesnych dyskach Low Level Format oznacza jedynie wyzerowanie
    całej powierzchni dysku i przywrócenie prawidłowych sum kontrolnych.
    Często pozwala to na usunięcie "złych sektorów", o ile powstały one z
    powodów innych niż uszkodzenie nośnika.

    Uważaj - procedura ta usunie wszystkie dane z dysku.

> [...]
    > Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
    > lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy

    No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
    informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.

    Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
    Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
    tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
    gwarancji.

    Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
    postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
    mogą reklamację odrzucić.

  • 14. Data: 2012-03-12 06:37:35
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
    > postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo

    Dokładnie, Seagate uszkodzone i dostałem refurba Seagate.
    Natomiast laptopowy Samsung, jak jeszcze serwis był samsunga (koniec 2010
    roku) dostałem nowy dysk. Oczywiście wyniki z ich programu w załączniku.

    --
    Irokez