  • 1. Data: 2012-03-06 22:04:40
    Temat: Silne drgania napędu DVD.
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Pacjent to DVD/RW Liteon LH-18A1P.Napęd podczas odtwarzania/zapisu wpada w silne
    drgania (słychać wycie). Nie jest to sprawa tej, czy innej płyty. Zmieniłem też
    sposób mocowania - bez efektu. Napęd otworzyłem, brak widocznych uszkodzeń i
    wyczuwalnych luzów. Może ktoś ma podobne doświadczenia ?
    Pozdrowienia
    PP

  • 2. Data: 2012-03-06 23:38:24
    Temat: Re: Silne drgania napędu DVD.
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-06 23:04, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > sposób mocowania - bez efektu. Napęd otworzyłem, brak widocznych uszkodzeń i
    > wyczuwalnych luzów. Może ktoś ma podobne doświadczenia ?

    Pozostaje wymiana, gdyż z jednej strony ma nieco inną masę, a przy tej
    szybkości obrotowej to minimalne odstępstwa mają znaczenie. Samemu nie
    wyważysz, jedyne co możesz zrobić, to jakimś programikiem ograniczyć
    prędkość obrotową.

  • 3. Data: 2012-03-07 06:29:05
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposób mocowania - bez efektu. Napęd otworzyłem, brak widocznych uszkodzeń
    > wyczuwalnych luzów. Może ktoś ma podobne doświadczenia ?
    Jak wygląda ta pokrywka trzymająca płyte w zamocowaniu podczas normalnej
    pracy, czy są w niej kuleczki do wyważania ? Może jakiś partacz ich tamnie
    wsypał podczas montażu.
    Chyba że stosują już jakies nowesze patenty.

    Gejzero

  • 4. Data: 2012-03-07 20:04:45
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):
    > Pozostaje wymiana, gdyż z jednej strony ma nieco inną masę

    Zastanawiam się skąd ta *inna masa*, bo żadnych uszkodzeń czy ubytków nie widać.
    PP

  • 5. Data: 2012-03-07 22:12:41
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    PL(N)umber_One <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    (słychać wycie).

    Zawsze tak było czy od niedawna? Zwykle taki problem występuje od nowości i
    nic się na to nie poradzi.
    A może robisz kopię Diablo - to wtedy to jest normalne:)

  • 6. Data: 2012-03-08 01:01:06
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Problemy zaczęły się od niedawna.
    PP

  • 7. Data: 2012-03-08 08:42:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Mar 2012 22:04:40 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

    > wpada w silne
    > drgania (słychać wycie).

    Drgania to IMO częstotliwosci podakustyczne. Wycie to częstotliwość
    akustyczna. Zdecyduj się co wystepuje :)
    Jeśli wycie to słyszysz pracę silnika i opływ powietrza. Na maksymalnych
    obrotach każdy napęd wyje.
    --
    Jacek