    From: "ADAM" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
    Date: Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100

    > Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
    > roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
    > miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
    Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
    cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.

    > http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
    Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
    w grupie testów dla dysków zewnętrznych.

    Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
    informacją Read Error!
    Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
    unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
    dysk.
    Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
    jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
    się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
    a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
    na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
    intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
    Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
    przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
    przerwany przez użytkownika.

    > No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
    > Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
    Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
    Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
    Zatem formalnie podlega gwarancji.
    Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
    lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
    przyjęcia reklamacji.

    Pozdrawiam
    ADAM