  • 1. Data: 2012-03-08 20:10:52
    Temat: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
    Od: "ADAM" <a...@a...pl>

    Proszę o opinie na temat stanu dysku,
    którego SMART wygląda następująco:

    ID Name Value Worst Tresh Raw Health
    1 Raw read error rate 1 1 51 187057 .
    2 Throughput perfomance 252 252 0 0 .....
    3 Spin-up time 70 43 25 9315 ...
    4 Number of spin-up times 99 99 0 1546 ....
    5 Reallocated sector count 252 252 10 0 .....
    7 Seek error rate 252 252 51 0 .....
    8 Seek time perfomance 252 252 15 0 .....
    9 Power-on time 100 100 0 7411 .....
    10 Spin-up retries 252 252 51 0 .....
    11 Recalibration retries 252 252 0 0 .....
    12 Start/stop count 99 99 0 1755 ....
    191 G-SENSOR shock counter 100 100 0 47 .....
    192 Power-off retract count 252 252 0 0 .....
    194 HDA Temperature 64 47 0 28°C/82°F ....
    195 Hardware ECC recovered 100 100 0 0 .....
    196 Reallocated event count 252 252 0 0 .....
    197 Current pending sectors 100 90 0 2 .....
    198 Offline scan UNC sectors 100 100 0 7 .....
    199 Ultra DMA CRC errors 100 100 0 6 .....
    200 Write error rate 100 100 0 10438 .....
    223 Load retry count 252 252 0 0 .....
    225 Load cycle count 100 100 0 1761 .....

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pzdr.
    ADAM

  • 2. Data: 2012-03-08 20:34:03
    Temat: Re: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.03.2012 21:10, ADAM pisze:
    > Proszę o opinie na temat stanu dysku,

    Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa posty
    umieściłeś na pl.comp.os.ms-windows.winnt i dostałeś nawet
    odpowiedź. Po co tu ten trzeci?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2012-03-08 20:48:11
    Od: "ADAM" <a...@a...pl>

    > Czy możesz przestać spamować grupy dyskusyjne? Już dwa posty
    > umieściłeś na pl.comp.os.ms-windows.winnt i dostałeś nawet
    > odpowiedź. Po co tu ten trzeci?
    Drugi post poszedł na winnt przez pomylkę, za co przepraszam.
    Nie mam niestety możliwości usuwania postów.
    Na pecet napisałem przed Twoją odpowiedzią. Można powiedzieć,
    że przewidziłem Twoją sugestię, że ta grupa będzie odpowiedniejsza.

    Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników
    badania SMART.
    Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający?
    Przydałoby mi się przy reklamacji.

    Pzdr i dzięki
    ADAM

  • 4. Data: 2012-03-08 20:51:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ADAM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Z dyskiem mam kłopoty, ale nie umiem odczytywać wyników
    > badania SMART.
    > Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający?
    > Przydałoby mi się przy reklamacji.

    Zainstaluj HDTune to oznaczy ci złe dane i dodatkowo będziesz miał wytłumaczenie
    co oznacza każda pozycja.

  • 5. Data: 2012-03-08 21:01:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 21:48:11 +0100, ADAM napisał(a):

> [...]
    > badania SMART.
    > Która wielkość w SMART świadczy o tym, że jest zdychający?

    Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
    diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
    wiarygodne.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2012-03-08 21:13:34
    Od: "ADAM" <a...@a...pl>

    > Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
    > diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
    > wiarygodne.
    Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.

    Co do sugestii qwerty - HDTune uruchomiłem i wytłumaczenia poszczególnych
    pozycji tam nie widzę.
    Pierwsa linia została podświetlona na czerwono, a jako status podane jest
    Failed. Pozostałe pozycje - OK.
    Czyli o błędzie/blędach świadczy pierwsza pozycja.

    dzięki i pzdr.
    ADAM

  • 7. Data: 2012-03-08 22:35:21
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung

> [...]
    > Failed. Pozostałe pozycje - OK.
    > Czyli o błędzie/blędach świadczy pierwsza pozycja.

    Tam jest kilka takich wskaźników: Current pending sectors, Offline scan
    UNC sectors... no i G-Sensor, który zapewne będzie podstawą odmowy
    przyjęcia reklamacji.

  • 8. Data: 2012-03-09 14:33:56
    Od: "ADAM" <a...@a...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    > http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
    Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmie
    trochę czasu.

    Napisałeś poprzednio:
    "Do reklamacji załącz wynik skanu wykonanego przy pomocy programu
    diagnostycznego producenta dysku, bo tylko one są traktowane jako
    wiarygodne."

    Strona, do której link podałeś powyżej, zawiera testy dla dysków różnych
    firm i nie jest stroną producenta, czyli Samsunga, ale zakładam, że skoro
    zarówno powyżej zacytowana uwaga jak i link pochodzą od Ciebie, to
    wiesz, że testy te są respektowane przez sprzedawców dysków Samsunga.

    > Tam jest kilka takich wskaźników: Current pending sectors, Offline scan
    > UNC sectors... no i G-Sensor, który zapewne będzie podstawą odmowy
    > przyjęcia reklamacji.
    Dlaczego wartości podane przy tym wskaźniku mogą być podstawą odmowy
    przyjęcia reklamacji? Czy oznacza to, że ja postępowałem z tym dyskiem
    niewłaściwie? Na czym miałoby ono polegać?

    Ponadto L501 aneryS napisał:
    "najprawdopodobniej w trakcie pracy kompa często są drgania od napędu
    CD (200)".
    Ty piszesz o wskaźniku 191, a L501 o wskaźniku 200. Czy mają one ze sobą
    związek i z ubu z nich można coś wywnioskować co do przyjęcia reklamacji?

    Pzdr. ADAM

  • 9. Data: 2012-03-09 19:12:23
    Temat: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
    Od: "ADAM" <a...@a...pl>

    > Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmie
    > trochę czasu.
    Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool
    (The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po
    kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę
    http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.
    Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
    dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
    ale efekt ten sam. :-(
    Jeśli się mylę, to proszę o podanie konkretnego linku bezpośrednio
    do ściągnięcia programu diagnostycznego dla Samsunga.

    Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
    i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata temu.
    To dużo.
    Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona.
    Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
    systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu
    na nim absolutnego minimum.

    Pozdrawiam
    ADAM

  • 10. Data: 2012-03-09 22:04:42
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ADAM" napisał:

> [...]
    > http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    > i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.

    Ta dzisiejsza młodzież jakaś taka niezaradna...
    Mlaśnij w Support&Downloads -> Samsung drives i wybierz swoją serię.

    > Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
    > dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
    > ale efekt ten sam. :-(

    Na pewno jest stamtąd do ściągnięcia Samsung ESWin, co prawda opisany jako
    "diagnostic program for Samsung external drives", no ale nigdzie nie
    napisałeś, że chodzi o dysk wewnętrzny. W ogóle mało co napisałeś o tym
    dysku, oprócz tego że to Samsung, i to dopiero w którymś z kolei poście.
    Wielka wiara w szklane kule grupowiczów czy równie wielka arogancja?

    > Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
    > i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
    > temu.
    > To dużo.

    Homo hibernatus? A wystarczyłoby przejrzeć choćby pobieżnie posty z
    ostatniego okresu, co nawiasem mówiąc nakazuje uczynić Netykieta przed
    napisaniem na grupę.

> [...]
    > Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
    > systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu

    Jeśli starczy ci na nim miejsca na zainstalowanie wspomnianego programu, to
    spróbuj nim oblecieć ten felerny dysk, jeśli nie będzie chciał dogadać się z
    nim jako wewnętrznym (w co nie bardzo wierzę, ale nie mam na czym
    sprawdzić), to podłącz go przez przejściówkę USB i uzbrój się w cierpliwość.

    JoteR