-
11. Data: 2012-03-10 02:38:26
Temat: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
Od: Michal Kawecki <k...@o...px>
Dnia Fri, 9 Mar 2012 20:12:23 +0100, ADAM napisał(a):
>>>> Nie znalazłem sensownego testu Samsunga.
>>> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
>> Zaraz się tymi testami zajmę. Podejrzewam, że to testowanie zajmie
>> trochę czasu.
> Wydawało mi się, że w moim przypadku odpowiednie będzie ES-Tool
> (The Drive Diagnosis Utility) v 2.1.12a, ewentualnie v. 2.10, ale po
> kliknięciu na odpowiednim linku wchodzę na stronę
> http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
> i dalej klops - odpowiedniego programu ściągnąć się nie da.
> Znowu okazało się, że tak naprawdę nie ma programu diagnostycznego
> dla Samsunga. Wcześniej już do tego doszedłem, trochę inną drogą,
> ale efekt ten sam. :-(
> Jeśli się mylę, to proszę o podanie konkretnego linku bezpośrednio
> do ściągnięcia programu diagnostycznego dla Samsunga.
Seagate przejął od Samsunga dział produkcji dysków twardych. Poszukaj
tutaj wsparcia dla swojego dysku:
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&n
ame=samsung-drives&vgnextoid=ef2e2e32b3223310VgnVCM1
000001a48090aRCRD
> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata temu.
> To dużo.
Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
> Dlatego szczególnie mi zależy żeby ta reklamacja została uwzględniona.
> Ewentualnie naprawa, ale nie wiem czy warto skoro ma to byc dysk
> systemowy. Teraz działam na małym dysku pożyczonym, przy zainstalowaniu
> na nim absolutnego minimum.
Nikt tego dysku nie będzie naprawiał, tego się nie praktykuje.
A czy Samsung go przyjmie? To się okaże po uzyskaniu wyniku skanu z
autoryzowanego programu diagnostycznego. No i po sprawdzeniu, czy ten
dysk w ogóle podlega gwarancji. Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej
dystrybucji. Najlepiej skontaktuj się w tej sprawie bezpośrednio z
Samsungiem, nikt Ci nie udzieli takiej odpowiedzi na grupie dyskusyjnej.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
-
12. Data: 2012-03-11 17:36:10
Temat: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
Od: "ADAM" <a...@a...pl>
>> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
>> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
>> temu.
>> To dużo.
> Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
> roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
> miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.
> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
w grupie testów dla dysków zewnętrznych.
Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
informacją Read Error!
Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
dysk.
Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
przerwany przez użytkownika.
> No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
> Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
Zatem formalnie podlega gwarancji.
Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
przyjęcia reklamacji.
Pozdrawiam
ADAM
-
13. Data: 2012-03-11 18:07:48
Temat: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
Od: Michal Kawecki <k...@o...px>
Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100, ADAM napisał(a):
>>> Zauważyłem, że dyski twarde bardzo zdrożały (z powodu zmian kursowych???)
>>> i teraz za dysk taki jak mój musiałbym zapacić o 50% więcej niż 2 lata
>>> temu.
>>> To dużo.
>> Gdzieś Ty się uchował? ;-). To efekt zalania fabryk w Tajlandii w ub.
>> roku. Trąbią o tym na okrągło w mediach... A 50% to i tak niewiele. Był
>> miesiąc, kiedy dyski kosztowały 4x więcej niż przed tą powodzią.
> Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
> cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.
>
>> http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287#samsung
> Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
> w grupie testów dla dysków zewnętrznych.
>
> Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
> informacją Read Error!
> Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
> unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
> dysk.
Przy współczesnych dyskach Low Level Format oznacza jedynie wyzerowanie
całej powierzchni dysku i przywrócenie prawidłowych sum kontrolnych.
Często pozwala to na usunięcie "złych sektorów", o ile powstały one z
powodów innych niż uszkodzenie nośnika.
Uważaj - procedura ta usunie wszystkie dane z dysku.
> Natomiast Diagnostic, zarówno po wybraniu Short Self Test
> jak i Extended Self Test zachowuje się tak, że od razu pokazuje
> się zaawansowanie w postaci 3 bloczków (około 10% całości)
> a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
> na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
> intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
> Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
> przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
> przerwany przez użytkownika.
>
>> No i po sprawdzeniu, czy ten > dysk w ogóle podlega gwarancji.
>> Mogłeś go przecież zakupić np. z lewej dystrybucji.
> Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
> Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
> Zatem formalnie podlega gwarancji.
> Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
> lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy
> przyjęcia reklamacji.
No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.
Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
gwarancji.
Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
mogą reklamację odrzucić.
--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
-
14. Data: 2012-03-12 06:37:35
Temat: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
news:1q4dz9j3vdkza.dlg@kwinto.prv...
> No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
> informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.
> Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
> Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
> tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
> gwarancji.
> Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
> postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
> mogą reklamację odrzucić.
Dokładnie, Seagate uszkodzone i dostałem refurba Seagate.
Natomiast laptopowy Samsung, jak jeszcze serwis był samsunga (koniec 2010
roku) dostałem nowy dysk. Oczywiście wyniki z ich programu w załączniku.
--
Irokez