  • 51. Data: 2009-08-24 19:00:35
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 24 Aug 2009 20:57:31 +0200, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

    > Dawno nie było fajnego flejma ;-)

    Większość flejmów tutaj cierpi od ubóstwa tematów ;)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 52. Data: 2009-08-25 22:44:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > dawno temu miałem canona a potem wszedłem w Nikona i nie żałuję, trochę
    > żałowałem jak sie pojawiały kolejne cyfrowe puszki a tu w nikonie tylko
    > drogie profi. :)

    No kodak był jeszcze po drodze :) hiehie :)

    d.

  • 53. Data: 2009-08-25 22:52:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Jeśli chodzi o jakość optyczną, to pamiętam siebie lata temu jak
    > właziłem w Nikona - robiłem to głównie dla niezłego 18-70/3.5-4.5, który
    > w porównaniu do 17-40 był przeraźliwie tani itp. itd.

    Ta elka nie jest mistrzem ostrości i jakości, ale to co mnie osobiście w
    niej powaliło to, że jest naprawdę kapitalnie wykonana.

    > Czyżby mezalians z P albo S? ;-)

    Raczej nieboszczką minoltą ;)

    > Jeśli chodzi o cenę to nie przesadzajmy - różnica żadna. Jeśli mówmy o
    > L'kach to darujmy sobie 150pln w te czy we wte.
    > A co do mechaniki - padaka, ale potrafi przeżyc zadziwiająco wiele.
    > Kolega swojego już upuścił około 158 razy, w środku wszystko lata, a
    > szkło ostrzy i jest ostre ;-)

    IMHO to jest adekwatne do ceny - trudno spodziewać się by canon był
    najtańszy i jednocześnie najlepszy. Jest więc tylko najtańszy.

    > No ale bez pczesady ;-)

    Hehe :)

    > I śmieszny maja design te Sono0lotwe szkła - takie karbowane tuby - ale
    > ładne :-)

    Wolałbym, żeby przyjęli styl canona. W te karbowania wpycha się kurz i
    brud, ta guma też nie jest taka jaką by sobie można było życzyć, widziałem
    już poobcierane te gumki. IMHO canon ma to lepie zrobione.
    Oczywiście sony nie wycofa się z takiej stylistyki łatwo i szkoda, bo IMHO
    będąc na siłę innymi wybrali nienajlepsze rozwiązanie. O wiele lepsze
    gumki miała minolta (z grubszym karbowaniem). Ale oczywiście nie, bo żeby
    być innym itd :)

    d.

  • 54. Data: 2009-08-25 22:57:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin.STIG.saldat wrote:
    > 3/4 ceny moze i by mialo znaczenie, gdyby byla mowa o sprzecie za kilka
    > tysiecy. Tym czasem 150 zl faktycznej roznicy jest niczym jesli porownac
    > wykonanie tych dwoch szkiel. Mialem Nikkora 50 1.8, a i mialem
    > nieprzyjemnosc pouzywac chwile (i przede wszystkim dobrze obejrzec) 50
    > 1.8 Canona. Przy tym porownaniu, nawet 100% wyzsza cena Nikkora mialaby
    > swoje uzasadnienie.

    Chyba przesadzasz. Nikkor po prostu jest droższy i stąd wynika różnica. To
    tak w pierwszym przybliżeniu.
    To co byś Ty wolał to wiem - ale dla Ciebie pewnie to i tak powinno być
    50/1.4, a nie f/1.7. Amatorzy jednak liczą swoje pieniążki okrutnie i dla
    nich różnica jest naprawdę spora.

    > Nikkor 85 1.8 wrod uzytkownikow Nikona stanowi wiekszosc -- jest
    > oczywista alternatywa dla drogiego (jak dla amatorow) 85 1.4. To bardzo
    > dobre szklo, ktore z powodzeniem zastepuje wersje 1.4 (podobnie jak to
    > sie ma z obiektywami 50 mm (1.8 do 1.4)).

    Jakoś tak znam ludzi z nikonami co mają tylko f/1.4 albo nie mają stałki
    85mm wcale. Jeśli jednak mamy porównywać - powiedz mi czy ten nikkor ma
    silnik tak jak canon USM czy to jakaś starsza konstrukcja?

    d.

  • 55. Data: 2009-08-25 23:10:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin [3M] wrote:
    > 70-300 afs vr próbuje tu nawiązać dialog, i być może optycznie mu się
    > udaje...
    > Ale to magiczne stałe światło...
    > Jest to szkło, którego poza nowymi TS, mogę Canonowi zazdrościć...

    Ja tam nie zazdroszczę bo interesują mnie w tym zakresie tylko f/2.8.
    T&S owszem fajne, ale wolę nie pytać o cenę :) hih :) chociaż jak myśleć o
    hartbeleju to i tak są za darmo prawie że! :)

    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/150/cat/10 - Canon
    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/97/cat/12 - Nikon.

    > Oba to pewnie Gauss, ale jeden wypada jakby słabiej ;)

    No cóż.. Sigma pewnie wypada po środku, ale ma za to super bokeh :)

    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/154/cat/10 - Canon
    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/100/cat/12 - Nikon
    > Brak USM, ale i tak daje radę. Chyba, że wybrali egzemplarze tendencyjnie.

    A nikon go produkuje i jest dostepny jako nowy?
    Brak USM to spora wada jak dla takiego szkła. Wiem, bo mimo, że uwielbiam
    swoje za bokeh, to jednak śrubokręt dyskwalifikuje to szkło w sytuacjach
    gdy potrzeba lepszej dyskrecji :)

    > Co do "tajemnicy" przewagi liczebnej Nikona - ta firma "wbiła" się z
    > fajnymi modelami - D300, D3 i D700 i kilkoma fajnymi szkłami Pro jak i
    > amatorskimi, jak dolar zaczął pikować w dół.

    Może nawet nie o to chodzi. Wiele osób bardzo wyczekiwało pełnej klatki i
    ją dostali. Nie dziwi entuzjazm kiedy pojawia się taki model i jest
    całkiem dopracowany. Sony np. też zrobiło dość dobre body A900, ale
    zupełnie spartoliło sprawę jpegami. Po drugie ciężko im było pokazać
    aparat tak dopakowany i wprost wygrać w porównaniu z 12Mpix nikona. Oba
    aparaty są całkiem niezłe i fajne.

    > Przypomnę, że D300 spadł w pewnym momencie do 4500 zł, a D700 do 5900
    > zł. W tym czasie Canon miał tańsze, ale wyglądające mniej atrakcyjnie
    > zabawki...

    Canon w tym czasie miał 40D za dwa tysiaki. Całkiem niezła cena. A700 byłl
    wtedy za 3600 z gripem gratis, czyli realnie za 3000zł. To też niezły
    wynik chyba.

    > Z drugiej strony, D200 można było kupić za 1800zł z drugiej ręki - każdy
    > kto go miał, wiedział dlaczego lepiej przesiąść się na D300. Po odjeciu
    > tek kwoty od ceny D300 wymiana stawała się formalnością. 30 rat za 2700
    > daje niecałą stówkę...

    Tak trzy lata spłacać aparat? :) hihi :)
    Dla mnie formalnością nie jest wymiana na A900. Też mógłbym sobie
    policzyć, może opylić jakieś szkiełko, cośtam sprzętu i zmienić, ale
    uznałem, że poczekam, bo to będzie jeszcze wiele tańsze. Wymienię sobie
    więc np gdy ceny będą w okolicach 4kzł - to chyba będzie rozsądne :)
    Z jednej strony fajnie pełną klatkę już mieć, tak od razu i nie przejmować
    się. Z drugiej będzie tylko taniej :D Jak jeszcze sony będzie zwlekać z
    filmami i LV to szybciej niż sam uważam nawet :D

    d.

  • 56. Data: 2009-08-26 02:41:42
    Od: Marty <f...@g...com>

    Kto jest za guzikiem...zgadzam sie.

    Puscilem link z Brazylji z kamerek roznych od staro dawnej (naprawde)
    Nikon Coolpix chyba jedna z pierwszych ktora miala zmieniane tuby i z
    ktora uzywalem sporo
    fisheye az do Canon 5D.

    http://groups.google.com/group/investinbrazil/web/ea
    st-coast-of-fortaleza-city-state-of-ceara-we-travele
    d-from-fortaleza-city-to-fortim-fishing-village?hl=e
    jest za darmo ale trzeba byc czlonkiem niestety

    Znalazlem tego linka z fotkami z Brazylji ktorego tutaj puscilem ale w
    tej grupie nie moge juz znalezc....moze ktos go zkasowal....widoki
    rzeki jeziora plaze wczasy wypoczynki wycieczki domki plazowe sporo
    video itd...

    http://www.themovechannel.com/property/details/12843
    22/
    To jest z Nikon Kamera, nie pamietam ale chyba D300 i nic takiego
    specjalnego
    zle swiatlo nastawione i kat troche nie taki uzywalem wiecej Canon
    takze znia troche mialem promblemow
    z reszta jestem amatorem w dokladnym sensie

    Rozne pstryki przez ostatnie 4-5 lat rozne kamery

    http://www.themovechannel.com/property/details/14031
    67/

    http://www.themovechannel.com/property/details/14031
    66/

    http://www.themovechannel.com/property/details/13998
    12/

    http://www.themovechannel.com/property/details/13998
    02/

    http://www.themovechannel.com/property/details/12843
    35/

    http://www.themovechannel.com/property/details/12843
    30/

    http://www.themovechannel.com/property/details/12843
    25/

    http://www.themovechannel.com/property/details/12843
    20/

    http://www.themovechannel.com/property/details/12843
    22/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86745
    3/

    http://www.themovechannel.com/property/details/10494
    05/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    9/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    8/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    7/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    6/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    5/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    4/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    3/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86746
    0/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86745
    2/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86745
    1/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86745
    0/

    http://www.themovechannel.com/property/details/86744
    9/

[...]

    http://www.themovechannel.com/property/details/86743
    7/

    http://realestate.escapeartist.com/P-2012919/

    http://realestate.escapeartist.com/P-2012921/

    http://realestate.escapeartist.com/P-2012920/

    http://realestate.escapeartist.com/P-2011719/

    http://realestate.escapeartist.com/P-2011716/

    http://commercial.themovechannel.com/property/detail
    s/1049405/

    To z mojej roboty z nieruchomosciami w Brazylji...

  • 57. Data: 2009-08-26 06:15:25
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Chyba przesadzasz. Nikkor po prostu jest droższy i stąd wynika
    > różnica.

    Myslisz, ze producent najpierw ustala cene obiektywu, a pozniej --
    adekwatnie do niej projektuje obiektyw? :D Bo tak wynika z tego co wyzej
    napisales. ;)
    Nie opiniuje tego szkielka jako uzytkownik Nikona, ale w ogole jako
    fotograf. 50 1.8 Canona mechanicznie przypomina tandetna, chinska
    zabawke, a odpowiednik Nikona przy niej (mimo, ze od dosc dlugiego czasu
    takze jest produkowany w Chinach), wyglada jak prawdziwy "Japonczyk".
    Niecale 150 zl roznicy w cenie to pikus, nawet dla niezamoznych
    uzytkownikow, jesli tylko wezma je do reki -- od razu jest wiadome
    dlaczego Canon jest tak tani.
    Polecilem kiedys 50tke znajomej uzywajacej Canona. Miala jakiegos
    baaardzo slabego zooma i narzekala na "jakosc" zdjec. Aparatu uzywa
    amatorsko i zadnych sprecyzowanych potrzeb co do ogniskowej nie miala.
    Nie chcac jej wpuszczac w niewiadomo jakie koszty, zaproponowalem jej na
    pocztek po prostu stalke. A ze 50tka najbardziej popularna i tania
    (Nikkor 1.8 kosztowal wtedy w okolicach 500-600 zl), to tez namowilem ja
    na 50tke Canona. Zdziwiony bylem, ze kosztowal niecale 400 zl, ale kiedy
    przyszedl i wyciagnalem go z pudelka, wszystko stalo sie jasne. Ten
    obiektyw po prostu wiecej nie moze kosztowac (na moje nawet te niecale
    400 to bylo za duzo).

    > Jakoś tak znam ludzi z nikonami co mają tylko f/1.4

    Bo zapewne znasz ich mniej niz ja. :) Gdybys byl stalym uzytkownikiem
    forum Nikona, to znalbys "inna prawde". ;)

    > albo nie mają stałki 85mm wcale. Jeśli jednak mamy porównywać -
    > powiedz mi czy ten nikkor ma silnik tak jak canon USM czy to jakaś
    > starsza konstrukcja?

    Zarowno wersja 1.8 jak i 1.4 nie maja silnikow.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 58. Data: 2009-08-26 09:30:41
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    dominik pisze:

    Hej

> [...]
    > uwielbiam swoje za bokeh, to jednak śrubokręt dyskwalifikuje to szkło w
    > sytuacjach gdy potrzeba lepszej dyskrecji :)

    Teoretyzujesz i to strasznie :)
    Czy wiesz że AF na śrubokręcie w N85/1.4 jest szybszy niż USM w 85L?
    A co do głośności śrubokręta to ja używam szkieł AFS i starszych AF,
    oczywiście jak się ma aparat przy oku to różnicę słychać ale nie sądzę
    żeby z 2-3m ktoś fotografowany zauważył różnicę.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 59. Data: 2009-08-26 09:41:11
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Ja tam nie zazdroszczę bo interesują mnie w tym zakresie tylko f/2.8.

    Zoomy w ogóle powinny być maks 2.8 dlatego dziwi mnie, że w ogóle wspominasz
    24-105/4 i 17-40/4.
    Tak czy siak po stałkach f2.8 to ciemnica.

    > No cóż.. Sigma pewnie wypada po środku, ale ma za to super bokeh :)

    Chciałem już coś mądrego napisać, że przypomniałem sobie że używam 1.4 ;-)

    > A nikon go produkuje i jest dostepny jako nowy?

    Sure.

    > Brak USM to spora wada jak dla takiego szkła. Wiem, bo mimo, że
    > uwielbiam swoje za bokeh, to jednak śrubokręt dyskwalifikuje to szkło
    > w sytuacjach gdy potrzeba lepszej dyskrecji :)

    Eh, nie mialem jeszcze specjalnie cichego aparatu, tak więc odgłos śrubokręta w
    ogóle mi nie przeszkadza (o wiele ciszej niż moje lustro i migawka).
    A że powinien mieć wbudowany silnik? To jasne. Sądzę, że to kwestia czasu, tak
    samo jak i wypuszczony niedawno 50/1.4 AFS.

    > Canon w tym czasie miał 40D za dwa tysiaki. Całkiem niezła cena. A700
    > byłl wtedy za 3600 z gripem gratis, czyli realnie za 3000zł. To też
    > niezły wynik chyba.

    Niezły, ale IMHO głównie do żyłowania ceny D300 przycznia się niezły magnezowy
    korpus, świetny grip, niskie szumy i 8fps - coś czego chyba żadna puszka Sony
    obecnie nie ma (z Canonów tylko jedynki).

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 60. Data: 2009-08-26 13:11:49
    Od: Piotr <p...@g...com>

    > Nie jest moim celem wywolywanie kolejnej wojny systemowej

    Nie? to po co ten tekst?

    A jak by przyjechało 8 fotografów maluchami a 2 by przyjechało
    mercedesami to znaczy, że maluch jest lepszy?