  • Data: 2011-09-25 12:36:22
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-25 01:32, Marcin [3M] wrote:
    > Imo matryca stanowi tu najmocniejszy punkt.
    > Wycisnęli z niej co się da, i w efekcie mamy używalne ISO 1600 (poczekajmy
    > na ACR-a, to może będzie więcej).

    Ale używalne ISO 1600 to mają i kompakty z matrycą podświetlaną od tyłu.
    Te najnowsze radzą sobie w takich zakresach nieźle. Tak jak jednak mówiłem
    na nic to jeśli możliwości szkieł/matrycy nie dadzą zabawy z GO. W dzień
    wysokiej czułości nie trzeba.

    > Za to obiektywy mają gabaryty proporcjonalne do wielkości korpusu.

    Może to ma znaczenie dla kogoś kto na siłę chce zbudować wyłącznie taki
    system i mieć w nim "wszystko".
    Tak się nie da, nie można mieć małego, z wysoką użyteczną czułością i
    jeszcze z możliwościami sensownego sterowania GO. Gdyby chociaż nikon
    zaprezentował szkiełka, które mają przeliczoną jasność dającą GO jak
    chociaż na cropie to by jednak wyszły wielkie słoiki. Zaprezentowali więc
    szkła, w których GO w większości sytuacji zdjęciowych będzie w całym
    kadrze, mniej problemów z AF, mniej rozterek.

    > NEX ma szkłą gabarytów absurdalnych, przekreślające sens małego korpusu:
    > choćby 18-200 ma gabaryty niemal takie same w Nikonie DX i NEX-ie. 10-100
    > do N1 jest malutkie, i ma większy zakres ogniskowych.

    18-200mm jest stricte szkłem do kamery, bo inaczej premiera
    zaprezentowanego wtedy VG10 byłaby śmieszna. W tym zestawie wygląda to
    normalnie naprzeciw innych kamer.
    Oczywiście fajnie, że obiektywy do aparatów i kamer otrzymały jedno
    mocowanie, a ktoś kto ma to i to może sobie wymieniać. To bardzo dobry
    krok i kiedyś może być mocnym argumentem dla budowania np. ślubnego
    zestawu foto-video, szczególnie u nas gdzie koszty grają zasadniczą rolę.

    > Reszta tkwi w szczegółach... A te zapowiadają się nieźle (szybki AF,
    > filmowanie z AF z detekcja fazy i możliwością "doklikania" fotek itede
    > itepe)...

    Póki co te fujowy nie popisał się jakoś szczególnie.
    Zauważ, że GO będzie wiele większa i nawet bezpośrednie porównanie traci
    sens. Niech zrobią coś takiego w lustrzance (może być dodatkiem do lustra
    na razie), to wtedy ocenimy skuteczność naprzeciw tradycyjnych rozwiązań.
    Póki co ten nikon nawet nie ma jednego jasnego szkła.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564