  • 71. Data: 2010-05-06 08:38:37
    Temat: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hrss4r$fdo$1@inews.gazeta.pl>,
    Dariusz Zygmunt nabazgrał:

    > To Ty nie za bardzo rozumiesz istotę problemu - nie ma znaczenia czy
    > opatentowane rozwiązanie/pomysł/cokolwiek daje się wykorzystać praktycznie
    > czy nie, a już szczególnie czy może być zrealizowane przez osobę która jest
    > posiadaczem patentu.

    Akurat według prawa patentowego, zarówno lokalnego jak i w USA, nie można
    opatentować czegoś czego nie da się zrealizować. Na przykład jakiś czas temu
    odrzucono patent na podróż z szybkością światła, bo patentujący nie był
    w stanie pokazać prototypu.

    > Ważne jest jedynie to, że jeśli ktoś będzie chciał
    > opatentowane rozwiązanie zastosować w praktyce to ma zapłacić za jego użycie
    > posiadaczowi patentu.

    Ale ja właśnie od kilku postów tłumaczę Ci, że to już nie ma miejsca.
    Większość patentów wydawana jest na ,,wynalazki'' takie jak aktywacja czegoś
    poprzez dwuklik w ikonę (patent EP762304). Czy sądzisz, że wszyscy wytwórcy
    oprogramowania w którym coś można kliknąć rzucili się by płacić?

    > Na tym polega robienie kasy a nie na tym, że gdy np. wymyślisz sposób na
    > pozyskanie energii na drodze syntezy jądrowej to patent upoważnia Cię do
    > zbudowania reaktora i czerpania zysków z produkcji prądu.

    Twierdzisz, że to ja nie rozumiem, choć podajesz przykład dokładnie zgodny
    z tym co napisałem - przecież owo ,,pozyskanie energii na drodze syntezy
    jądrowej'' to wynalazek. Nigdzie nie pisałem, że trzeba zrobić z tego produkt!

  • 72. Data: 2010-05-06 08:45:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

> [...]
    > odrzucono patent na podróż z szybkością światła, bo patentujący nie był

    Hehe, nie pomyślał bo pewnie mógłby opatentować algorytm zmniejszania
    masy pojazdu w próźni... ;P
    W każdym razie, w kwestii formalnej dodam, że patenty i znaki towarowe
    to zupełnie coś innego.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 73. Data: 2010-05-06 11:32:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jakub Witkowski napisal:
    > Użycie słowa nikon w nazwie domeny "nikonjestdodupy" służy dokładnie
    > do tego samego. Oczywiście pod warunkiem, że pod tą domeną nie kryje
    > się żadna działalność konkurencyjna względem właścicela znaku.

    Proponujesz zarejestrowanie nikonjestdodupy.is ewentualnie .com?
    Islandia ma obecnie hopla na punkcie chronienia resztek swojej
    niezależności i żaden Nikon im nie podskoczy.

    BTW: ze swojego D300 jestem bardzo zadowolony, z kupionego niegdyś
    SQ też, z półką budżetową styczności nie miałem, więc stąd być może
    moje wyłącznie dobre wrażenia. Ale aż żal bierze jak jakiś 'kreatywny
    inteligentny inaczej' rozkłada wizerunek firmy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 74. Data: 2010-05-06 11:36:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    januszek napisal:
    > Miałem na myśli znak słowny "Nikon" a nie logotyp. Według UPRP jest
    > znakiem towarowym chronionym od 1967 r.

    Ale tylko jako
    "przyrządy fizyczne, medyczne, miernicze, szkoleniowe, okulary, przyrządy do liczenia
    oraz ich części;"

    Nie obejmuje to prowadzenia serwisu prasowego.
    Wystarczy zarejestrować witrynę jako czasopismo i można ich wysłać na drzewo :D

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 75. Data: 2010-05-06 11:39:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Dariusz Zygmunt napisal:
    > Na tej samej zasadzie nie można opatentować koła,

    Można. W Australii opatentowali. Ogień takoż. ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 76. Data: 2010-05-06 11:55:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 06 May 2010 11:36:36 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Ale tylko jako
    > "przyrządy fizyczne, medyczne, miernicze, szkoleniowe, okulary,
    > przyrządy do liczenia oraz ich części;"

    Mają także znak słowny NIKON, europejski (OAMI/OHMI), nr 000392548 dla
    m.in.: Scientific, nautical, electrical, electronic, photographic,
    cinematographic, optical, weighing, measuring, detecting, surveying,
    monitoring, checking, life-saving, calculating and teaching apparatus and
    instruments; apparatus for recording, transmission or reproduction of
    sound or images; magnetic data carriers, recording discs, ale i
    Clothing; footwear; headgear; articles of outer clothing.

    Do tego parę znaków graficznych i słowno-graficznych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 77. Data: 2010-05-06 11:55:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek_P napisał(a):

    > Nie obejmuje to prowadzenia serwisu prasowego.
    > Wystarczy zarejestrować witrynę jako czasopismo i można ich wysłać na drzewo :D

    Taa, "na drzewo"... a jak slusznie zauwazyl Godfryd, wszystko to szybko
    sprowadza sie do zielarstwa ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 78. Data: 2010-05-06 13:22:15
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 6 May 2010 06:59:22 +0200, januszek napisał(a):

    > Tylko, wez poprawke na to, ze nie mamy do czynienia z sytuacja, w ktorej
    > firma Nikon zabronila uzywac swojego znaku osobie o imieniu lub nazwisku
    > Nikon, ktora prowadzila swoja rodzinna/domowa strone internetowa pod
    > adresem, ktory zawieral w sobie znak slowny Nikon Corp.

    Ech, i znowu trzeba tlumaczyc. Nikon powolal sie w swoich pismach na
    zastrzezenie znaku slownego Nikon. A takie zastrzezenie nie ma mocy prawnej
    bo nie da sie zastrzec slow powszechnie uzywanych a do takich zaliczaja sie
    imiona czy nazwiska. Zatem Nikon moglby ewentualnie dochodzic swoich
    roszczen z tytulu naruszania zasad konkurencji gdyby jakis inny Pan Nikon
    chcial produkowac aparaty i sprzedawac je z napisem Nikon. Nie moze
    natomiast powoloywac sie na zastrzezenie - chocby mial na takie papier (bo
    takie sa zasady, zastrzezenie jest wazne dopoki ktos go nie obali, podmiot
    rejestrujacy nie wnika w interes prawny rejestrujacego) - bo jest ono
    niewazne i przy pierwszym sporze zostanie cofniete.

    Kyniu

  • 79. Data: 2010-05-06 13:35:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Powołaliby się na precedens sklepu zielarskiego "microsoft.pl"? :>
    > (goto archiwa pl.soc.prawo)

    Żeby precedens był precedensem, musiałoby istnieć słowo "microsoft",
    niezwiązane z M$, będące nazwą własną i używane - najlepiej - od wieków.
    Czy tak jest w istocie? :)

  • 80. Data: 2010-05-06 13:52:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 06 May 2010 15:22:15 +0200, Kyniu napisał(a):

> [...]
    > zastrzezenie znaku slownego Nikon. A takie zastrzezenie nie ma mocy
    > prawnej bo nie da sie zastrzec slow powszechnie uzywanych a do takich

    To bardzo ciekawa koncepcja. Czy słowo "bankier" nie jest słowem
    powszechnie używanym? Albo "miasto marzeń"?

    > Zatem Nikon moglby ewentualnie
    > dochodzic swoich roszczen z tytulu naruszania zasad konkurencji gdyby
    > jakis inny Pan Nikon chcial produkowac aparaty i sprzedawac je z napisem
    > Nikon.

    Akurat jest zupełnie odwrotnie: art. 135, art. 156 ust. 1 pkt 1 prawa
    własności przemysłowej.

> [...]
    > go nie obali, podmiot rejestrujacy nie wnika w interes prawny
    > rejestrujacego) - bo jest ono niewazne i przy pierwszym sporze zostanie

    Tego zdania nie rozumiem, ale w ramach postępowania rejestracyjnego UPRP
    bada także podobieństwo do wcześniej zarejestrowanych znaków (art. 132