  • 1. Data: 2010-07-08 07:42:25
    Temat: Nikon D90 czy Sony A500/550
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Witam,
    Od lat jestem posiadaczem Nikon D50 i przyszła pora na nowsze body z dobrą -
    użyteczną matrycą na ISO1600 (i LiveView też wskazane).
    Fotografuję amatorsko używając obiektywów: Sigma 18-200/3.5-6.3(obiektyw
    "wakacyjny-spacerowy"); Soligor 100/3.5(do makro 1:2; z soczewką 1:1);
    Nikkor 50/1.8.
    Myślałem o D90 - ale cena nowego ciągle wysoka - a na rynku wtórnym brak
    ciekawych ofert.
    Dlatego biorę pod uwagę zmianę systemu na Sony - ciekawa jest obecnie oferta
    w Fotojokre A500+Sigma 18-200/3.5-6.3 za 2222PLN. Ponieważ chciałbym mieć
    tutaj podobne szkła jak w sytemie Nikon - myślę, że Minolta 50/1.7 i coś
    taniego do makro na rynku wtórnym też kupię (nie wiem czy dla mocowania
    Sony/Minolta były Vivitary(Soligory, Cosiny) 100/3.5 1:2 (z soczewką 1:1).
    Co sądzicie o A500 i jej matrycy/funkcjonalności w porównaniu z D90 - mnie
    osobiście kusi nowa matryca (EXMOR) porównywalna podobno z D90, stabilizacja
    matrycy, szybie LiveView'iu, odchylany wyświetlacz i użyteczny HDR. Trochę
    mnie zniechęca stopka do lampy zewnętrznej do której nie mogę podłączyć
    wyzwalacza radiowego - chyba muszę tutaj użyć jakiegoś adaptera.
    Obserwując działania Sony od kilku lat - doceniam ich postęp w kategorii
    lustrzanek i świetny marketing i dosyć ciekawe ceny na amatorskie modele.

    Proszę o Wasze uwagi.

    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2010-07-08 08:54:24
    Temat: Re: Nikon D90 czy Sony A500/550
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-08 09:42:25 +0200, "slawmir" <s...@w...pl> said:

> [...]
    > makro 1:2; z soczewką 1:1); Nikkor 50/1.8.
    > Myślałem o D90 - ale cena nowego ciągle wysoka - a na rynku wtórnym

    Jeśli Cię mocno nie ciśnie, to poczekaj do jesieni, powinien się
    pokazać następca D90. Co do użytecznośc 1600 w Nikonie - luz
    (oczywiście to zależy od osobistych wymagań, moje w pełni spełnia). Co
    do LV - można o nim zapomnieć, w tej implementacji przydaje się
    baaaardzo rzadko.
    Ja bym Sony nie wziął za tandetnie plastikową konstrukcję. No i warto
    nie zapominać, że do Nikona jest większy wybór szkieł i o znacznie
    lepszej dostępności.

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-07-08 09:24:16
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

> [...]
    > Ja bym Sony nie wziął za tandetnie plastikową konstrukcję. No i warto nie
    > zapominać, że do Nikona jest większy wybór szkieł i o znacznie lepszej

    Chyba faktycznie poczekam do jesieni.
    Co do Sony - LV dla ujęc makro ("parterowych") i "koncertowych" (ponad
    głową) - będzie chyba bardziej użyteczne w Sony A500 niż w Nikon D90.
    Kusi mnie nadal stabilizacja w body A500 - na obiektyw Nikkor 18-200 VR czy
    Sigma 18-200 mnie nie stać - a tutaj mam na pokładzie. Staram się używać
    statywu - ale w czasie podróży wakacyjnych często statywu nie zabieram - a w
    czasie zwiedzania są sytuacje - gdy stabilizacja byłaby użyteczna (zdjęcia
    we wnętrzach, czy wieczorne ujęcia ulic).

  • 4. Data: 2010-07-08 09:36:16
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 8 Jul 2010 11:24:16 +0200, slawmir <s...@w...pl> wrote(a):

> [...]
    > czasie zwiedzania są sytuacje - gdy stabilizacja byłaby użyteczna (zdjęcia
    > we wnętrzach, czy wieczorne ujęcia ulic).

    Jeśli zależy Ci na LV, to w zasadzie tylko Sony, i lepiej A550 z uwagi na
    dużo większą rozdzielczość ekranu. Implementacja LV w d90 jest z epoki
    LiveView łupanego. :)

    pozdrawiam. B.

  • 5. Data: 2010-07-08 11:01:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-08 11:24:16 +0200, "slawmir" <s...@w...pl> said:

    > Chyba faktycznie poczekam do jesieni.
    > Co do Sony - LV dla ujęc makro ("parterowych") i "koncertowych" (ponad
    > głową) - będzie chyba bardziej użyteczne w Sony A500 niż w Nikon D90.

    To o nieużywalności LV dotyczyło D90 - brak AF aktywnego w połączeniu z
    żałosną prędkością detekcji kontrastu oraz brak histogramu na żywo
    czynią tą funkcję w tym aparacie bezsensowną. Bodaj wszystkie inne
    firmy zrobiły to lepiej, nawet w tańszych modelach, no ale to
    legendarny Nikon, oni nie muszą :->

    > Kusi mnie nadal stabilizacja w body A500 - na obiektyw Nikkor 18-200 VR
    > czy Sigma 18-200 mnie nie stać - a tutaj mam na pokładzie.

    A naprawdę często potrzebujesz tych 200 mm? Bo u Nikona masz
    rewelacyjny kit 18-105 za psie pieniądze.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-07-08 11:03:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-08 11:36:16 +0200, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

    > Jeśli zależy Ci na LV, to w zasadzie tylko Sony, i lepiej A550 z uwagi na
    > dużo większą rozdzielczość ekranu.

    A w czym lepsze jest LV Sony od tego w Canonie, Pentaxie czy Olku?

    > Implementacja LV w d90 jest z epoki LiveView łupanego. :)

    Żałosne jest to, że w D300s/D3s jest niespecjalnie lepiej. No może mają
    opcję detekcji fazy, ale histogramu - ani widu, ani słychu. I jak tu
    nie kochać tej firmy (wszak miłość jest ślepa)?

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-07-08 11:24:29
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > czasie zwiedzania są sytuacje - gdy stabilizacja byłaby użyteczna (zdjęcia
    > we wnętrzach, czy wieczorne ujęcia ulic).
    Mam porównanie niższych modeli Sony A330 i Nikon D3000.
    Najbardziej podoba mi się w Sony Live View, działa super szybko.
    Stabilizacja faktycznie działa z każdym obiektywem,
    ale jakoś moim zdaniem działa wyraźnie gorzej jak ta w Nikonie.
    Może dlatego bo to Sony dość mocno "klekocze" przy robieniu zdjęć.
    Nie podoba mi się też wizjer,
    w Nikonie jest widoczny aktywny punkt AF jako powiększony,
    w Sony wszystkie punkty są tej samej wielkości (nie wiem czy w 500
    jest podobnie).
    No i jeszcze AF.
    W Sony potrzebuje wyraźnie więcej światła i wyraźnie większego
    kontrastu.
    Akurat to mnie czasem doprowadza do szału.
    Za to kolory z Sony bardzo mi się podobają nie potrafię uzyskać tak
    fajnych z Nikona

  • 8. Data: 2010-07-08 14:48:45
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 8 Lip, 09:42, "slawmir" <s...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > Od lat jestem posiadaczem Nikon D50 i przyszła pora na nowsze body z dobrą -
    > użyteczną matrycą na ISO1600 (i LiveView też wskazane)......

    Pomyśl o bezluserkowcach z wymiennymi obiektywami np z systemu
    micro4/3 i obiektywów i body masz do wyboru do koloru. Oferują
    zdecydowanie najlepszy LV i masz super filmy w gratisie, nie
    wspominając o wadze i rozmiarach.

    Na początek możesz zacząć od np E-PL1 z kitem 14-42 (poniżej 2000zł)

    Obiektywów systemowych micro4/3 jest już kilkanaście, można się
    wspierać obiektywami 4/3 z przelotką.

  • 9. Data: 2010-07-08 14:58:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    slawmir napisał:
    > Obserwując działania Sony od kilku lat - doceniam ich postęp w kategorii
    > lustrzanek i świetny marketing i dosyć ciekawe ceny na amatorskie modele.
    >
    > Proszę o Wasze uwagi.

    Czy trzymałeś aparat Sony w ręku? Też mi się podobają pod względem ceny
    i możliwości, ale kompletnie nie pasują do łapy.

    m.

  • 10. Data: 2010-07-08 15:14:08
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy trzymałeś aparat Sony w ręku? Też mi się podobają pod względem ceny
    > i możliwości, ale kompletnie nie pasują do łapy.

    Jesteś leworęczny? ;)
    A tak poważnie, to żaden aparat bez gripa nie pasuje do łapy :)