  • Data: 2009-05-09 22:14:20
    Temat: Re: Nikon D 60 czy Olympus E-520 ?
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No sam pisales zeby mial ogniskowa na szerszym koncu rzedu 15mm. No to ma.

    Dlatego napisalem srednio, a nie napisalem, ze nie moze byc.

    > Wg. mnie z cena 2800-3000 to jest to propozycja bardzo odpowiednia za
    > mozliwosci i jakosc jaka sie dostaje. Ale to tylko moje zdanie. Chcialem
    > wskazac, ze sa dla 4/3 i takie obiektywy.

    To prawda ("sa takie obiektywy"), ale ich oferta jest o wiele ubozsza niz w
    przypadku innych systemow. Chociaz fakt, ze zwykle sa to bardzo dobre
    konstrukcje [Co prawda latwiej to bylo osiagnac ze wzgledu na rozmiar
    matrycy - ciekawe jak spisywalby sie taki obiektyw po podpieciu pod wieksza
    matryce?], za rozsadne pieniadze (wcale nie odmawiam Mateuszowi racji w tej
    kwestii).

    > A tego Samyanga to udam, ze w tym zestawieniu nie widzialem. To jak
    > porownywanie Seicento i Smarta. Jedno i drugie male jezdzidelko. Niby to
    > samo, a jednak... I chyba nie musze wskazywac czym w tym porownaniu jest
    > ten Samyang.

    To go zobacz - moze nie jest to genialny uklad optyczny, moze wiele mu
    brakuje, a w porownaniu do tego Zuiko wypada marniej, to jednak jest to
    ciekawa oferta dla amatora. Roznica dla niektorych - miec lub nie miec
    (fish-eye'a). Wracajac do Twojej analogii - niektorych nie stac na smarta,
    wiec jezdza seicento i pewnie nie odczuliby duzej roznicy przesiadajac sie
    na MCC.

    Pozdrawiam
    Darek