  • Data: 2009-05-09 22:00:41
    Temat: Re: Nikon D 60 czy Olympus E-520 ?
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "> trudniej o szeroki kat (w przeliczeniu dla malego obrazka)."
    >
    > Trudniej w innych systemach. W 4/3 jest tani 9-18. W innych systemach
    > trzeba
    > kombinować i kompromisowo wybierać zamiennik który akurat ma wady które
    > akceptujemy, a w 4/3 po prostu kupuje się 9-18 bo ani nie ma wielkiej
    > aberracji chromatycznej, ani wielkiej dystorsji.

    Albo na prawde nie rozumies o co chodzi, albo po prostu masz taka nature.
    Jak dla mnie odpowiedz nie na temat. Trudniej o szeroki kat - czyli trudniej
    uzyskac szeroki kat bo zeby miec odpowiednik 14 mm dla ASP-C potrzeba
    obiektywu ok. 10mm a dla systemu 4/3 rzedu 7mm. Trudniej? Trudniej.

    > http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    ed-9-18-mm-f4-0-5-6,8087s

    No tak, jesli dla ciebie 1800 i 1989 to tyle samo, to przelej mi na konto te
    189 zlotych.

    > ALE TEN SZEROKI KĄT JEST.
    >
    > Czy to do ciebie nie dociera?

    To mi go pokaz. Bo jak na razie nic poza 9-18 nie potrafisz pokazac, a jak
    sie pytam o cos ponizej 15mm to sie u Ciebie zaczynaja schody i krzyczysz z
    braku argumentow.

    > W 4/3 jest dobry i tani 9-18, więc o szeroki kąt wcale nie jest trudno.
    > ROZUMIESZ?

    Nie "trudno", tylko trudniej. I nie w takim sensie trudniej - ze w sklepach
    nie ma obiektywu szerokokatnego, ale Ty dalej bedziesz swoje.
    Czlowieku, przejrzyj na oczy - wybor obiektywow - marny.

    > Ale te obiektywy kosztują w innych systemach dużo więcej niż niż te 2000
    > zł.

    > A to że 9-18 jest, a odpowiednika cenowego 50-200 - nie ma. Chcesz się tak
    > bawić? No to proszę bardzo.

    Ja nie wiem na co chcesz sie licytowac, ale widze, ze Twoje podejscie
    podchodzi pod fanatyzm, a to juz zaczyna byc chore.
    Wszedzie doszukujesz sie atakow system Olympusa, nawet tam gdzie ich nie ma
    i odpowiadasz nie na temat - jesli chodzi o mnie to EOT.

    Pozdrawiam
    Darek