eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwe praktyki firmy Sony PolskaRe: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
  • Data: 2014-10-16 19:30:55
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-10-16 19:21, Sylwester Zarębski pisze:
    > Dnia Thu, 16 Oct 2014 18:45:08 +0200, mt napisał(a):
    >
    >> W dniu 2014-10-16 18:27, Sylwester Zarębski pisze:
    >>> To twoje zdanie, masz do niego prawo. Jeśli na stronie było napisane, że
    >>> obiektyw jest zgodny z danym standardem lub aparat z zgodny danym
    >>> obiektywem to, przy braku innych opisów bardzo słusznym jest założenie
    >>> co oznacza owa zgodność.
    >> Na jednej z podstron dotyczącej korpusu jest tylko "tabela", gdzie jest
    >> zaptaszone iż A99 i owo szkło jest "w pełni zgodne" i nigdzie nie jest
    >> wyjaśnione, co to stwierdzenie oznacza, tryb ff był tylko Marka domysłem.
    >> Natomiast na podstronach sony.pl na kartach dotyczących obiektywów jest
    >> wyraźnie zaznaczone, czy szkła kryją cropa czy ff.
    >
    > Jeśli nie są wypisane wyjątki, to pełna zgodność oznacza zachowanie
    > pełni współdziałania obu towarów. Co oznacza, że owo współdziałanie nie
    > zostanie zdegradowane.

    A co to znaczy współdziałanie zdegradowane? Pasują mechanicznie do
    siebie? Pasują. AF działa? Działa. Automatyka przysłony i pomiar światła
    działają? Działają. Zdjęcia wykonuje? Wykonuje.

    > Rolą posiadacza strony jest przedstawiać takie
    > informacje, które nie będą wprowadzać w błąd, nawet gdy w rozumieniu
    > polskiego prawa nie są ofertą. Klient nie musi być specjalistą, aby
    > wyłuskać błędy w informacjach.

    Ale wystarczy, że sprawdzi chociaż parametry kupowanego przedmiotu by
    nie mieć wątpliwości. Ta tabela kompatybilności nie przedstawia żadnych
    parametrów obiektywów.

    > A co to ma obchodzić klienta? Jeśli firma Sony publikuje na swoich
    > stronach numer telefonu, który ktoś odbiera to mam prawo sądzić, że ma
    > prawo wypowiadać się w jej imieniu.
    >
    > Patrz 1 post zakładający wątek, chronologia jest bardzo czytelna:
    > - 2 lata temu zakup Sony Alfa 77VQ z obiektywem SAL1650
    > - pojawia się Sony Alfa 99V
    > - pół roku temu weryfikacja SAL80F18 ze stroną, wynik sprawdzenia to oba
    > obiektywy w pełni zgodne
    > - 2 tygodnie temu sprzedaż A77, a z powodu pełnej zgodności zatrzymanie
    > obiektywu SAL1650
    > - kupno A99
    > - niespodzianka
    > - sprawdzenie jeszcze raz na stronie i zrobienie screenshota
    >
    > Sam zresztą sprawdziłem i nadal jest napisane 'Pełna zgodność'.
    >
    > Moim zdaniem kwalifikuje się to co najmniej do UOKiK, a może nawet na
    > sprawę sądową. Co najwyżej kwestia rozważenia kosztów sądowych i
    > adwokackich, które w Polsce są niestety, niezbyt korzystne.

    A na co kwalifikuje się próba wyłudzenia rekompensaty za szkło, którego
    nie sprawdzał przy kupnie czy jest zgodne?

    --
    marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: