  • 31. Data: 2015-06-12 13:00:32
    Temat: Re: Nietypowe (???) radio z time-shift
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 16:05, masti pisze:

    > no niestety tak. DRM to ZUO :)
    > na szczęście analogowe radio tak szybko nie umrze

    Nie był bym takim optymistą.
    Wprawdzie terminu wyłączenia analogu u nas jeszcze nie ma
    to wiadomo już że do 2020 będzie pełne pokrycie nadajnikami
    cyfrowymi.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2015-06-16 13:15:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Nie był bym takim optymistą.
    > Wprawdzie terminu wyłączenia analogu u nas jeszcze nie ma
    > to wiadomo już że do 2020 będzie pełne pokrycie nadajnikami
    > cyfrowymi.

    ale przełączenie nie odbędzie się tak prosto i szybko jak przy
    telewizji. To wymaga wymiany milionów odbiorników.
    W większości nie da się dołożyć "konwertera" jak przy TV nie mówiąc, już
    o tym, że będzie on droższy niż większość obecnie działających
    odbiorników radiowych. Więc pewnie proces wyłączania analogowych będzie
    długi. Zwłaszcza, że nadawcy radiowi wcale nie są specjalnie
    zainteresowani przechodzniem na cyfrę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2015-06-16 14:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    RadoslawF wrote:
> [...]
    >już
    >o tym, że będzie on droższy niż większość obecnie działających

    Obawiam sie, ze wiekszosc ludzi kupila sobie nowy telewizor z tej
    okazji, albo i wczesniej.
    A to byly znacznie wieksze pieniadze - wiec podobnie moga potraktowac
    miłosników radia.

    >Więc pewnie proces wyłączania analogowych będzie
    >długi. Zwłaszcza, że nadawcy radiowi wcale nie są specjalnie
    >zainteresowani przechodzniem na cyfrę

    Telewizja Trwam tez nie byla i co z tego ?
    No i zmobilizowala przeciwnikow i rzad przegra wybory :-)

    J.

  • 34. Data: 2015-06-16 15:03:22
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 12 Jun 2015 13:00:32 +0200 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    napisał:

    >Nie był bym takim optymistą.
    >Wprawdzie terminu wyłączenia analogu u nas jeszcze nie ma
    >to wiadomo już że do 2020 będzie pełne pokrycie nadajnikami
    >cyfrowymi.

    No ale w przypadku dźwięku zawsze będzie "dziura analogowa".
    Odbierzesz sobie na dobrym odbiorniku DAB, przepuścisz przez dobry ADC
    (chociażby przyzwoitą kartę dźwiękową) i nagrasz, bez wielkich strat.
    Kiedyś nagrywało się na kasety, na sprzęcie jaki tam kto miał,
    kopiowało od kolegów i też się dało słuchać :-)

    BTW są już ogólnodostępne przystawki do dekodowania HDCP?

  • 35. Data: 2015-06-17 15:09:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 14:38, J.F. pisze:
    > Obawiam sie, ze wiekszosc ludzi kupila sobie nowy telewizor z tej
    > okazji, albo i wczesniej.
    Niekoniecznie. Znam dużo osób z dekoderem przy CRT.

    > A to byly znacznie wieksze pieniadze - wiec podobnie moga potraktowac
    > miłosników radia.

    Moim zdaniem radio cyfrowe to pomyłka.
    Lepsze by było inwestowanie w LTE i internet przewodowy.

    Ludzie nie będą kupować cyfrowych odbiorników bo lepiej już smartfona z
    3G użyć. Do słuchania radia nie trzeba wielu GB a i tak to ciągle tanieje.

  • 36. Data: 2015-06-17 20:04:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-17 o 15:09, z pisze:

> [...]
    > 3G użyć. Do słuchania radia nie trzeba wielu GB a i tak to ciągle tanieje.

    Będą kupować.
    Producenci naprodukują, zatrudnią tych samych marketoidów
    a ci wmówią większości to samo co wmawiali w przypadku telewizorów.
    No może poza jakością obrazu. :-)

    W 2007 miałem nieprzyjemność poleżenia trochę w szpitalu.
    Kilka osób chwaliło się jakie to fajne telewizory sobie
    kupiło, niektórzy już nawet w FullHD tyle że jeszcze tego
    określenia nie używano. A w moim regionie nie planowano
    nadawania sygnału cyfrowego jeszcze przez ponad rok.
    Po co kupować mocno drogie wtedy takie telewizory ?
    przed czasem nikt rozsądnie nie wyjaśnił.

    A dzisiaj ci sami kupują telewizory 4k, wczoraj znajomego
    z takim LG za 2200 podwoziłem ze sklepu do domu.
    Planów przejścia na ten standard u nas jeszcze długo
    nie będzie.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-06-17 20:48:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Moim zdaniem radio cyfrowe to pomyłka.

    CB cyfrowe czy jakieś C2C ... jak najbardziej

    > Lepsze by było inwestowanie w LTE i internet przewodowy.

    W samochodzie ?

> [...]

    nadawania sygnału cyfrowego jeszcze przez ponad rok.
    Po co kupować mocno drogie wtedy takie telewizory ?
    przed czasem nikt rozsądnie nie wyjaśnił.
    ---
    To proste, by za rok nie musieć go zmieniać.

[...]
    A po co "przechodzić na ten standard" jak można po prostu z niego korzystać
    ?

  • 38. Data: 2015-06-17 21:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości
    Użytkownik "RadoslawF"

> [...]

    >przed czasem nikt rozsądnie nie wyjaśnił.
    >---
    >To proste, by za rok nie musieć go zmieniać.

    I starego wyrzucac na zlom.
    Ale ... po cos kupowali te nowe telewizory ... zeby sie pochwalic
    przed znajomymi ?

> [...]
    >nie będzie.
    >---
    >A po co "przechodzić na ten standard" jak można po prostu z niego

    Ale jak korzystac, jesli nie ma sygnalu ?

    Owszem, moze byc, z BlueRay, z internetu, z satelity, z kablowki ...

    Osobiscie mam dylemat - 3D czy nie 3D.
    No, ale informacje o coraz krotszym czasie zycia TV zachecaja to
    zakupu tanszego 2D :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-06-17 21:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >Niekoniecznie. Znam dużo osób z dekoderem przy CRT.

    A ile znasz takich bez CRT ?

    http://forsal.pl/artykuly/830587,oszczedzamy-na-tech
    nologii-sprzedaz-telewizorow-i-tabletow-leci-w-dol.h
    tml

    Czy ja dobrze rozumiem, ze sprzedawalo sie ~2.5 mln rocznie ?

    No to w 4 lata rodacy mogli sie zaopatrzec w potrzebna ilosc telewizor
    aby wyszlo 1/mieszkanie.

    Dekodery niektorzy mieli wczesniej aby korzystac z satelity czy
    kablowki.
    Ci nie musieli kupowac nowego TV, jesli stary sie nie zepsul.
    Choc proporcje obrazu teraz inne.

    >Moim zdaniem radio cyfrowe to pomyłka.
    >Lepsze by było inwestowanie w LTE i internet przewodowy.

    No coz, dostarczanie radia internetem ... dosc spore pasmo, jakby
    kazdy sluchal indywidualnie.
    Po stronie odbiorcy przewodowego moze nie, ale po stronie laczy
    miedzyoperatorskich i samych nadawcow spore.

    A tych programow nie ma znow tak duzo - to jakims broacastem powinno
    isc, wtedy nawet w LTE nie problem ... ale TV wiecej placa :-0

    >Ludzie nie będą kupować cyfrowych odbiorników bo lepiej już smartfona
    >z 3G użyć. Do słuchania radia nie trzeba wielu GB a i tak to ciągle
    >tanieje.

    Moze nie, a moze tak.
    Wszystko kwestia marketingu i ceny.
    A ceny elektroniki spadaja ...

    J.

  • 40. Data: 2015-06-17 22:05:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    I starego wyrzucac na zlom.
    Ale ... po cos kupowali te nowe telewizory ... zeby sie pochwalic
    Żeby się lepiej poczuć

> [...]

    Ale jak korzystac, jesli nie ma sygnalu ?

    Owszem, moze byc, z BlueRay, z internetu, z satelity, z kablowki ...
    Sam widzisz, jak ktoś naprawdę chce to nie ma problemu. Może i faktycznie
    nie chce, ale kupuje cały telewizor a nie samo 4k.

    Osobiscie mam dylemat - 3D czy nie 3D.
    No, ale informacje o coraz krotszym czasie zycia TV zachecaja to
    zakupu tanszego 2D :-)
    ---
    Nie dotarłem do takich informacji. Pewnie nie będą działały 30 lat jak
    Zefir, bo też tak długie działanie jest niepożądane, chcemy zmian. Ale
    wszystkie moje telewizory działają już ładnych kilka lat i jak kiedyś to
    były LCD tak dzisiaj LED to chyba czas dłuższy będzie a nie krótszy. Ale jak
    się jakiś spipa to raczej nowy kupię niż go będę naprawiał, to i z tego
    krótszy czas będzie.

    Oglądanie 3D jest uciążliwe z powodu okularów i chyba jednak małej ilości
    materiałów, które zasługiwałyby na tę niedogodność. To się kiedyś zmieni i
    będzie normalnie.

    PS. zła grupa