  • 1. Data: 2010-09-24 08:51:38
    Temat: Nietylko Sony, nie tylko Canon...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Chyba nie było:

    http://www.dpreview.com/news/1009/10092215aptina16mp
    cmossensor.asp

    Parka sensorów 14 i 16 MP, z full HD. Na razie AP-S.
    Podrzucam to tym wszystkim, który twierdzą, że do produkcji matryc do DSLR
    potrzebne jest unobtainium, do którego dostęp zagwarantowały sobiete dwie
    firmy (s i C) drogą tajnych traktatów.

  • 2. Data: 2010-09-24 09:05:31
    Temat: Re: Nietylko Sony, nie tylko Canon...
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebne jest unobtainium, do którego dostęp zagwarantowały sobiete dwie

    A teraz wskazówka dla Ciebie: pokaż mi korpus foto z matrycą Aptina :D

  • 3. Data: 2010-09-24 09:14:50
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomo?ci

    cmossensor.asp

    > A teraz wskazówka dla Ciebie: pokaż mi korpus foto z matryc? Aptina :D

    Póki co łatwiej mi będzie pokazać korpus bez matrycy Sony lub Canon (poza
    średnioformatowymi).
    A'propos - pokaż mi średnioformatowy aparat z matrycą Sony lub Canon.

  • 4. Data: 2010-09-26 12:27:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin [3M] pisze:
> [...]
    > DSLR potrzebne jest unobtainium, do którego dostęp zagwarantowały
    > sobiete dwie firmy (s i C) drogą tajnych traktatów.

    Zjawisko takie już było w świecie choćby procesorów przemysłowych. 30
    lat temu dosłownie kilku producentów, kilka standardów, dziś tego jest
    jak mrówków. Matryce są skomplikowane ze względu na precyzję, ale bardzo
    proste logicznie, z czasem ich produkcja będzie coraz bardziej dostępna.
    A zapas upakowania jest ogromny jeśli porównamy z pamięciami czy
    procesorami. Tak więc choćby z czystego marketingu pikseli będzie przybywać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2010-09-27 12:13:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.09.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > A zapas upakowania jest ogromny jeśli porównamy z pamięciami czy
    > procesorami. Tak więc choćby z czystego marketingu pikseli będzie przybywać.

    Tego sie nie da tak porównań, bo matryca to nadal fotoelektronika, a nie same
    tranzystorki, ale fakt zapasu jest sporo, co zresztą niedawno było widać na
    raportach z labów doświadczalnych 120Mpix itd.

    Problem z tym marketingiem, bo wiara nie da się długo napierać na coraz
    więcej im zbędnych Mpix i krotności szkieł, przyjdzie coś nowego, może
    maksymalizacja zakresu tonalnego, może hiper jasne szkła 1:0.5 ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-09-27 12:29:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Tego sie nie da tak porównań, bo matryca to nadal fotoelektronika, a nie same
    > tranzystorki, ale fakt zapasu jest sporo, co zresztą niedawno było widać na
    > raportach z labów doświadczalnych 120Mpix itd.

    Wiadomo, że to nie to samo do końca.

    > Problem z tym marketingiem, bo wiara nie da się długo napierać na coraz
    > więcej im zbędnych Mpix i krotności szkieł, przyjdzie coś nowego, może
    > maksymalizacja zakresu tonalnego, może hiper jasne szkła 1:0.5 ;)

    Zakresu tonalnego masowo nie sprzedasz. Wiara czuje, że ktoś tu może
    robić wały nie rozumiejąc do końca, o co chodzi. Piksele to piksele,
    konkretnie, jest więcej - jest lepiej.
    Zresztą tonalność to sprawa szybkiego hdra. Co się da zrobić softem, to
    się nim zrobi, wychodzi taniej jeden Hindus niż n-modyfikacji, gdzie
    n=ilość aparatów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 7. Data: 2010-09-27 12:52:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-27 14:29, Janko Muzykant pisze:

    > Zakresu tonalnego masowo nie sprzedasz.

    Nie wierzysz w ludzką pomysłowość?!

    Proszę bardzo:
    Wreszcie HDR z jednego ujęcia! Nareszcie można robić zdjęcia dynamicznym
    i kontrastowym scenom! (i tu pokazują jakieś oczoje* zdjęcia z zawodów
    sportowych) :D

  • 8. Data: 2010-09-27 19:00:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 27.09.2010 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > Wreszcie HDR z jednego ujęcia! Nareszcie można robić zdjęcia dynamicznym
    > i kontrastowym scenom! (i tu pokazują jakieś oczoje* zdjęcia z zawodów

    No i cyferki, nasz ma 10ev, a te stare 5ev, a nasz 12ev, 30ev....

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-09-27 19:14:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > No i cyferki, nasz ma 10ev, a te stare 5ev, a nasz 12ev, 30ev....

    30EV to do fotografowania wybuchów jądrowych...

    A tak przy okazji - czy ktoś kiedykolwiek zadał pytanie ile ev przenosi
    dany obiektyw? Pytanie wbrew pozorom ma sens :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 10. Data: 2010-09-27 19:39:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-27 21:14, Janko Muzykant pisze:

    > 30EV to do fotografowania wybuchów jądrowych...
    Nie wiem, nigdy nie liczyłem, ale może się przydać, jak ktoś przy
    robieniu zdjęć okolicznościowych, chce, żeby Słońce było w kadrze i przy
    okazji było widać, w jakiej fazie aktywności jest nasza gwiazda? ;)

    > A tak przy okazji - czy ktoś kiedykolwiek zadał pytanie ile ev przenosi
    > dany obiektyw? Pytanie wbrew pozorom ma sens :)

    Chodzi ci o rozpraszanie światła w ośrodku? Sprawdzałeś już? Masz jakieś
    szacunkowe dane?