  • Data: 2009-12-03 14:01:41
    Temat: Re: Nietuzinkowe źródło prądowe
    Od: JanuszR <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Myślę, że "400V" padło w kontekście napięcia zasilania całości. A
    > wsadzanie MOSFETa do lampowego wzmacniacza to jakieś nieporozumienie.

    Przyznam, że nie doczytałem o domyślnym zastosowaniu źródła prądowego,
    po prostu tak bym zrobił. Gdyby źródło nie miało być superprecyzyjne i
    bezszumowe zrobiłbym je jako impulsowe, wtedy byłoby zimne.

    Januszr

    PS
    Jest taki kierunek aby lampy we wzmacniaczu zamieniać mosfetami, zaleta
    - brak pojemności sprzęgających, daleko lepsza od lamp liniowość, brak
    żarzenia i mniejsze wymiary. Niestety dla grona audiofilów specyficzne
    zniekształcenia wprowadzane przez lampy to niedościgniony wzór
    wzmacniacza. Podobnie jest np. z ukochanym szumem płyty analogowej.