  • 111. Data: 2021-12-16 19:33:30
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 18:43, Akarm pisze:

    > Według mnie, to upewnił się dobrze. Ten mały, biały dostawczak nie
    > sygnalizował wyprzedzania

    NIe wiem skąd wiedza, że nagrywający jechał małym białym dostawczakiem,
    ale sygnalizował:P

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2021-12-16 19:38:30
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > Ostroznoscia :-)

    Pampersa masz zalożonego? ;P

    > Ale prosze - opisz co dokladnie masz na mysli w swojej mocnej technice
    > jazdy :-)

    Ja coś o mocnej technice pisałem kmiotku?

    Czy może napisałem tak:

    <cite>
    Trza zrobić manewr jak np. przy restarcie po zjeździe SC w F1 (zostawić
    sobie miejsce) i jako pierwszy wyjechać na pusty lewy pas, gdy sie tylko z
    naprzeciwka miejsce zrobi.
    </cite>

    > Normalne pisanie.

    ??!

    "to wie wtedy na pewno spoznie"

    Niby po polsku, ale bełkot niezrozumiały

    > To chyba ty cos dziwnego piszesz, ale prosze bardzo - wyjasnij
    > szczegolowo, i/lub zilustruj filmem.

    Nie mogę choćbym chciał ilustrować twoich imaginacji.
    Jedno jest pewne, akram i ty jestescie idiotami funkcyjnymi, i macie problem
    z poruszaniem się po drogach w PL.

    EOT
    --
    'Tom N'

  • 113. Data: 2021-12-16 20:10:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Dec 2021 19:38:30 +0100, TomN wrote:
    > J.F w

    > Pampersa masz zalożonego? ;P

    Nie, ale czasem mysle o przyszlosci ... i zatrzymuje sie przy
    toalecie, albo w lesie :-)

    > Ja coś o mocnej technice pisałem kmiotku?

    Skoro moja jest slaba, to widac twoja jest mocna :-)

> [...]
    > sobie miejsce) i jako pierwszy wyjechać na pusty lewy pas, gdy sie tylko z

    A przekladajac na polski normalnodrogowy ?
    Pierwszy wyjechac na lewy pas moge bez jakiegos specjalnego odstepu,
    tylko co dalej - jak sie okaze, ze on nie taki pusty, jak sie
    wydawalo?

    Ewentualnie - z tylu jedzie Frog, i ma dobrze wyczute, zeby zblizac
    sie szybko i trafic akurat na puste miejsce.

    > ??!
    >
    > "to wie wtedy na pewno spoznie"
    >
    > Niby po polsku, ale bełkot niezrozumiały

    A pardon, faktycznie litrowka, dwa razy nie zauwazylem :-)

    > Nie mogę choćbym chciał ilustrować twoich imaginacji.
    > Jedno jest pewne, akram i ty jestescie idiotami funkcyjnymi, i macie problem
    > z poruszaniem się po drogach w PL.

    Ja tam nie mam wiekszych problemow.

    Choc jak niedawno wyskoczylem dynamicznie na lewy pas, to sie ujawnil
    z tylu jeszcze bardziej dynamiczny :-)

    J.

  • 114. Data: 2021-12-16 21:02:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-16 o 00:14, Shrek pisze:

    > Na oko tak właśnie jest - tobie nie wolno wyprzedzać, wyprzedzanemu nie
    > wolno zajechać wyprzedzaczowi drogi. Jak będzie uparty i nie będzie
    > chciał wpuścić to powinien się zrównać i zwolnić do prędkości
    > "wyprzedzanego":P pat:P

    Przeczytaj jeszcze raz.
    Jadę pasem środkowym i wyprzedzam samochody jadące pasem prawym.
    Czy dotąd jest wszystko jasne?
    Samochód jadący przede mną, pasem środkowym, chce wjechać na pas lewy.
    Jeszcze raz.
    Obaj jedziemy pasem środkowym i wyprzedzamy samochody jadące prawym.
    Czy nadal wszystko jasne?
    Teraz ten przede mną, na środkowym pasie, włącza lewy kierunkowskaz, bo
    chce zjechać na pas lewy.
    I jeszcze raz.
    Samochód będący przede mną, na tym samym pasie, lewym kierunkowskazem
    sygnalizuje zamiar zmiany pasa, chce zmienić na pas lewy.
    Nadal wszystko zrozumiałe?
    W związku z tym, ja na środkowym pasie już nie mogę wyprzedzać
    samochodów jadących prawym pasem.
    Albowiem pojazd jadący przede mną na tym samym (czyli środkowym) pasie,
    sygnalizuje zamiar zmiany pasa.
    Czy już dotarło, jaki to absurd?

    --
    -
    Akarm

  • 115. Data: 2021-12-16 21:05:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-16 o 19:33, Shrek pisze:

    > NIe wiem skąd wiedza, że nagrywający jechał małym białym dostawczakiem,
    > ale sygnalizował:P

    Nie mam najmniejszego pojęcia, jakim samochodem jechał nagrywający.
    Pisałem dość wyraźnie o dostawczaku na lewym (LEWYM! nie prawym) pasie,
    przed volvo.

    --
    -
    Akarm

  • 116. Data: 2021-12-16 21:30:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 21:05, Akarm pisze:

    > Nie mam najmniejszego pojęcia, jakim samochodem jechał nagrywający.
    > Pisałem dość wyraźnie o dostawczaku na lewym (LEWYM! nie prawym) pasie,
    > przed volvo.

    To żle się upewnieł

    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    --
    Shrek

  • 117. Data: 2021-12-16 21:32:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 21:02, Akarm pisze:

> [...]
    > samochodów jadących prawym pasem.
    > Albowiem pojazd jadący przede mną na tym samym (czyli środkowym) pasie,

    Nie wiem w czym tu absurd widzisz. NIe możesz wyprzedzać tego na lewym -
    znaczy możesz tylko ci nie wolno.

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2021-12-16 22:29:01
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-16 12:11, Cavallino wrote:

    > Oczywiście.
    > Ale jak w międzyczasie puszczam tych którzy na lewym już byli, to
    > zwracam uwagę czy ta zwłoka nie spowodowała zmiany na lewym pasie...

    Czyli jak bedzie nagranie z takiego wybryku to widac ze wyprzedzales w
    niedozwolony sposob i bedziesz winny calego zajscia. Zwlaszcza jak inni
    uczestnicy beda sensownie zeznawac a na podkladke beda mieli material.

    Inne aspekty jak stopien buractwa, ktorym trzeba sie wykazac aby tak
    robic też kwalifikuje się do wypunktowania.

    > Zrobiłbym pewnie tak samo jak zrobił kamerujący, tylko pewnie wcześniej,
    > choćby dlatego że tempomatu nie chciałoby mi się przestawiać.
    > Ale nie dorabiałbym teorii że ten za mną nie mógł wcześniej zmienić pasa.
    >
    > Bardzo często tak jest, nawet na zwykłych drogach z jednym pasem w każdą
    > stronę, że ten ostatni ze sznureczka pierwszy zaczyna wyprzedzanie.
    > I nie przyszłoby mi do głowy, że wlokąc się bezpośrednio za tirem na
    > początku sznureczka i będąc już wyprzedzanym, będę się wpychał na chama
    > na lewy pas, bo włączyłem migacz i mnie to do czegoś uprawnia....

    Alez ty jestej kretacz i manipulant. Na zwyklych drogach to jest jeszcze
    inaczej. Zupelnie, bo wyprzedzanie jest innego kalibru. Tam bardzo
    czesto jest miejsce, tylko kierowcy z przodu maja inna ocene sytuacji i
    nie podejmuja manewru - zle oceniaja odleglosc do tych z przeciwka, maja
    malo mocy itd. Jest wiele czynnikow dla ktorych nie wyprzedzaja. Ale
    wtedy tez nie spotykam sie z przypadkiem, ze jak warunkow nie ma albo sa
    watpliwe to ktos jedzie z wlaczonym migaczem. No nie, nie jedzie. Migacz
    wlacza jak warunki mu sie objawia i zamierza ruszyc z manewrem, lub jak
    ocenia, ze warunki pojawia sie za chwile i jest duza szansa, ze bedzie
    ruszal juz za chwile.

    No i jest jeszcze jedna sprawa - jak Ty z konca sznurka zaczniesz
    wyprzedzac to zanim dojedziesz do tego bezposredniego zawalidrogi co to
    nie wyprzedzal z jakiegos powodu, no to faktycznie mozna uznac, ze wtedy
    juz jestes na lewym pasie w trakcie manewru wyprzedzania - i wtedy z
    kolei jemu nie wolno ot tak wlaczyc kierunku i sie wpakowac przed
    Ciebie. Ale z kolei jesli bedzie tak, ze swiadkowie potwierdza, ze
    jeszcze zanim ty wjechales na lewy pas z wyprzedzaniem to on juz mial
    wlaczony kierunek - bo np. mial zamiar skrecac to znowu sytuacja jest
    dyskusyjna - no bo nie powinienes byl podejmowac manewru wyprzedzania wtedy.

    Ty tak serio nie widzisz roznicy czy po prostu trolujesz?

    A swoja droga wg mnie majac dostep do faktycznie rzetelnej informacji
    jak wyglada przebieg zdarzenia - kto kiedy wejechal czy wlaczyl kierunek
    - to zawsze udaje sie sprawiedliwie wskazac winnego. Problemem jest
    jednak czesto uzyskanie takiej faktycznej rzetelnej informacji.
    Bo po pierwsze uczestnicy klamia - tak jak ty tutaj. Po drugie nie
    wszystko jest okamerowane. A po trzecie - nawet jak jest to nie zawsze
    wystarczajaco dobrze widac.

    --
    mk4

  • 119. Data: 2021-12-16 22:33:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-16 14:59, Cavallino wrote:

    > Ano właśnie.
    > Ostatnio omijam jak mogę drogi jednopasmowe, więc nie mam tego typu
    > problemów.
    >
    > A z przyspieszeniem w 200 konnym elektryku nie mam żadnego problemu.
    > I to żadnego w stopniu totalnie niezrozumiałym dla 99% posiadaczy
    > spalinówek...

    Dopoki nie wyjedziesz na autostrade albo S-ke, gdzie po 30km jazdy
    stajesz sie zawalidroga wlekacym sie 140

    ;)

    A z tym 200km to nie przesadzaj z tym przyspieszeniem. Moze od 0 to
    faktycznie jest to zauwazalne. Ale pozniej to juz takiej roznicy nie ma.
    No chyba, ze zamiast 200 jest 400 czy 500.

    --
    mk4

  • 120. Data: 2021-12-16 23:54:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-16 o 21:32, Shrek pisze:

    > Nie wiem w czym tu absurd widzisz. NIe możesz wyprzedzać tego na lewym -
    > znaczy możesz tylko ci nie wolno.

    Przeczytaj jeszcze raz:
    "nie mogę wyprzedzać samochodów jadących prawym pasem"
    PRAWYM! Nie pisałem o lewym!

    --
    -
    Akarm