  • 121. Data: 2021-12-16 23:56:20
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-16 o 21:30, Shrek pisze:

    > To żle się upewnieł
    >
    > 3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    > zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    > jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    W którym momencie widzisz, że ten dostawczak sygnalizuje jakiś manewr? :O

    --
    -
    Akarm

  • 122. Data: 2021-12-17 07:56:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 18:29, mk4 pisze:

    > Fakty niezaprzeczlane. Do tego poparte materialem filmowym.

    A to się nie zgadzam zupełnie.

    > No rzecz w tym, ze nie. Czesto jest tak, ze bez swiadkow i nagran winny
    > bedzie kierowca A podczas gdy w obliczu swiadkow i nagran okazuje sie,
    > ze jednak to B zawinil. Tak to juz jest ;)

    Mówimy o sytuacji, w której wiadomo jak było.

    > Po co rezygnować

    Żeby nie wjeżdżać na zajęty pas, co jest zakazane.

  • 123. Data: 2021-12-17 07:59:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 16:39, J.F pisze:

    > Nie az tak :-)

    Najpierw się przejedź bev, a potem będziesz oceniał....

    > To nadal potencjometr w podloge i mu uciekasz :-)

    No nie, bo już jadą szybciej ode mnie.
    Zazwyczaj sporo szybciej.

    A nie mam w zwyczaju robić drugiem co mnie niemiłe.

    > Z Poznania do JG to juz nie.
    >
    > Dla mnie z Wroclawia ... daleko dalej i dluzej.

    A co za różnica, czy jadę do JG z Poznania przez Wrocław, czy z Wrocławia?

    > No chyba, ze w dni powszednie gorzej, bp np duzo tirow ... a i tak
    > daleko dalej, a niewiele krocej by bylo - nie oplaca sie :-)

    Opłaca się.
    Noga odpoczywa, zamiast niej pracuje tempomat.

    Drogi jednopasmowe to zło, które omija się za wszelką cenę.

  • 124. Data: 2021-12-17 08:05:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 21:10, J.F pisze:

    > Nie, ale czasem mysle o przyszlosci ... i zatrzymuje sie przy
    > toalecie, albo w lesie :-)

    > Skoro moja jest slaba, to widac twoja jest mocna :-)

    > A przekladajac na polski normalnodrogowy ?
    > Pierwszy wyjechac na lewy pas moge bez jakiegos specjalnego odstepu,
    > tylko co dalej - jak sie okaze, ze on nie taki pusty, jak sie
    > wydawalo?

    Poza tym często z większej odległości lepiej widać kiedy można
    wyprzedzić, niż bezpośrednio zza tira.
    Więc ten z końca stawki może to zrobić szybciej, bezpośrednio po
    wyminięciu się z przeciwnikiem z przeciwka, a ten zza tira najpierw
    musi się wychylić, żeby skontrolować czy droga już wolna...

    Czyli traci czas, co powoduje że ten z końca stawki już go wyprzedza
    zanim on decyzję podejmie...

  • 125. Data: 2021-12-17 08:07:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 23:33, mk4 pisze:

    > Dopoki nie wyjedziesz na autostrade albo S-ke, gdzie po 30km jazdy
    > stajesz sie zawalidroga wlekacym sie 140

    W przyspieszeniu nic to nie zmienia.

    > ;)
    >
    > A z tym 200km to nie przesadzaj z tym przyspieszeniem. Moze od 0 to
    > faktycznie jest to zauwazalne. Ale pozniej to juz takiej roznicy nie ma.

    Przejedź się, spróbuj.
    Zanim w normalnym aucie zbierze się turbina, to elektryk już manewr
    skończył....

  • 126. Data: 2021-12-17 08:14:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2021 o 23:29, mk4 pisze:

    > Czyli jak bedzie nagranie z takiego wybryku to widac ze wyprzedzales w
    > niedozwolony sposob i bedziesz winny calego zajscia. Zwlaszcza jak inni
    > uczestnicy beda sensownie zeznawac a na podkladke beda mieli material.

    Moment, o jakiej drodze mówisz?
    Bo ja o takiej jak na filmie....

    A to zmienia postać rzeczy o 180 stopni.

    Wypowiadaj się jaśniej, chyba że celowo chcesz interlokutora w maliny
    wpuszczać.

    > Alez ty jestej kretacz i manipulant.

    LOL !!!!
    Mam dokładnie odwrotne wrażenie, poleciałeś teraz syndromem
    przeniesienia aż miło.

    Na zwyklych drogach to jest jeszcze
    > inaczej. Zupelnie, bo wyprzedzanie jest innego kalibru. Tam bardzo
    > czesto jest miejsce, tylko kierowcy z przodu maja inna ocene sytuacji i
    > nie podejmuja manewru - zle oceniaja odleglosc do tych z przeciwka, maja
    > malo mocy itd. Jest wiele czynnikow dla ktorych nie wyprzedzaja.

    Oczywiście.
    Napisałem coś inaczej?

    > Ale
    > wtedy tez nie spotykam sie z przypadkiem, ze jak warunkow nie ma albo sa
    > watpliwe to ktos jedzie z wlaczonym migaczem.

    Chodzi o przypadek, ze jednak się zdecyduje i włączy.

    > No i jest jeszcze jedna sprawa - jak Ty z konca sznurka zaczniesz
    > wyprzedzac to zanim dojedziesz do tego bezposredniego zawalidrogi co to
    > nie wyprzedzal z jakiegos powodu, no to faktycznie mozna uznac, ze wtedy
    > juz jestes na lewym pasie w trakcie manewru wyprzedzania - i wtedy z
    > kolei jemu nie wolno ot tak wlaczyc kierunku i sie wpakowac przed
    > Ciebie.

    I dokładnie tak samo było w tym przypadku.
    I o tym mówię właśnie.
    Tu również decydowały pojedyncze sekundy.

    Ale z kolei jesli bedzie tak, ze swiadkowie potwierdza, ze
    > jeszcze zanim ty wjechales na lewy pas z wyprzedzaniem to on juz mial
    > wlaczony kierunek - bo np. mial zamiar skrecac to znowu sytuacja jest
    > dyskusyjna

    No będzie.
    Do tego często nie widać co robi z migaczem ten trzy samochody wcześniej.

    > Bo po pierwsze uczestnicy klamia - tak jak ty tutaj.

    Posuwasz się do oszczerstwa, nienawidzę tego.
    Udowodnij - gdzie i kiedy skłamałem?
    Albo odszczekaj !!!!

  • 127. Data: 2021-12-17 11:56:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Dec 2021 15:55:12 +0200, w <spfgg1$e2r$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Literalnie masz rację.
    > Ale sytuacja diametralnie inna i przepisy też.

    Jakie przepisy sa inne?

  • 128. Data: 2021-12-17 12:01:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Dec 2021 21:02:08 +0100, w <61bb9b45$0$550$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Czy nadal wszystko jasne?
    > Teraz ten przede mną, na środkowym pasie, włącza lewy kierunkowskaz, bo
    > chce zjechać na pas lewy.
    > I jeszcze raz.
    > Samochód będący przede mną, na tym samym pasie, lewym kierunkowskazem
    > sygnalizuje zamiar zmiany pasa, chce zmienić na pas lewy.
    > Nadal wszystko zrozumiałe?
    > W związku z tym, ja na środkowym pasie już nie mogę wyprzedzać
    > samochodów jadących prawym pasem.
    > Albowiem pojazd jadący przede mną na tym samym (czyli środkowym) pasie,

    Tak to jest jak ktoś nie umie czytać przepisów.

  • 129. Data: 2021-12-17 12:11:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-12-2021 o 12:56, r...@k...pl pisze:

    > Jakie przepisy sa inne?

    Dla obu sytuacji.

    Przed chwilą napisałeś akarmowi,że tak to jest, jak ktoś nie umie czytać
    przepisów.

    I dokładnie tutaj ten sam tekst pasuje, ale do Ciebie.

    Bo on miał rację, że literalnie tak by to wyglądało jak opisał.
    I kłania się właśnie czytanie przepisów, ale ze zrozumieniem, a nie
    literalnie.
    Właśnie dzięki niemu da się w ogóle jeździć.

  • 130. Data: 2021-12-17 23:00:24

    Fri, 17 Dec 2021 13:11:18 +0200, w <sphr8n$p17$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > literalnie.
    > Właśnie dzięki niemu da się w ogóle jeździć.

    Super. Wytłumacz mi w takim razie gdzie w przepisach oba różne manewry
    wyprzedzania są rozróżnione.