    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Date: Tue, 14 Dec 2021 22:42:16 +0100

    Tue, 14 Dec 2021 22:06:03 +0100, w <61b90743$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Sporo tak "myślących" powoduje wypadki. Wierzą, że włączenie
    > kierunkowskazu powoduje, że wszyscy muszą im ustąpić, żeby mogli zmienić
    > pas.

    Dziwne, nie spotykam takich. Zmień towarzystwo :P
    Ależ też nie robię awantur jeżeli ktoś zmienia mi pas przed nosem, ale popędza
    swoje konie.

    > Nie, łamanie prawa, no nie buractwo.

    Nie dramatyzuj :P

    > Który przepis zabrania wyprzedzenia samochodu migającego na sąsiednim
    > pasie ruchu?

    Przepis zabrania wyprzedzania, nie chce mi się doktoryzować czy dotyczy też
    sąsiedniego pasa -- ale manewr wyprzedzania został rozpoczęty gdy oba
    znajdowały się na jednym pasie. A to już jest łamanie prawa.

    > To, kiedy kamerkowicz zaczął migać, nie ma znaczenia.
    > Nie wpływa to w żadnej mierze na samochody jadące sąsiednim pasem. Naprawdę.

    Oczywiście, że wpływa.
    Pewnie ktoś tam podał przepis, możesz sobie doczytać.