eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaNieparzyste dmuchanieRe: Nieparzyste dmuchanie
  • Data: 2024-10-07 10:19:04
    Temat: Re: Nieparzyste dmuchanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 4 Oct 2024 22:09:19 +0200, Adam wrote:
    > Dnia Fri, 4 Oct 2024 22:00:57 +0200, Adam napisał(a):
    >> Dnia Fri, 4 Oct 2024 14:47:07 +0200, J.F napisał(a):
    >>> On Fri, 4 Oct 2024 14:09:03 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    >>>> Zajrzałem wczoraj do garażu, tam stoi wentylator kupiony trzy
    >>>> lata temu w pobliskim sklepie (spożywczym). Czterołopatowy.
    >>>
    >>> Ale zdecydowana większość ma jednak 3.
    >>>
    >>> No i szerokość łopat w tych większych mnie interesuje -
    >>> w tym małym z PRL były jednak wąskie.
    >>>
    >>> Nie mam jak sprawdzic - czy te większe nie mają wiecej biegunów
    >>> i obroty rzędu 1500/min ?
    >>> Moze dlatego szersze łopaty ?
    >>>
    >>
    >> A jeszcze wcześniej w projektach były całkiem szerokie łopaty:
    >>
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/Leonardo's_aerial_scre
    w
    >
    > Rzuciłem okiem jeszcze na fotografie starych samolotów.
    > Wygląda na to, że okres I Wojny Światowej to przewaga śmigieł dwupłatowych,
    > później (II WŚ) widziałem nieco fotogtafii z trójpłatowymi.

    Ogolnie wydaje mi się, ze to zalezy od mocy silnika, obrotów,
    prędkosci samolotu, itd.

    W Iws śmigla były drewniane, to i możliwości wykonawcze inne.

    ale ten już ma 3 łopaty
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondor_B.I

    ... na zdjęciu, bo w opisie to 2
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kondor_B.I

    efekt stroboskopowy?

    a tu z kolei 2
    http://www.airwar.ru/enc/other1/kondorb1.html

    > Wikipedia:
    > "W małych samolotach najczęściej są stosowane śmigła dwułopatowe, o stałym
    > skoku, w większych (dla poprawienia sprawności) stosuje się śmigła o
    > zmiennym skoku (pełna regulacja skoku śmigła i ustawienie w chorągiewkę)
    > oraz spotyka się śmigła o większej liczbie łopat (od trzech do sześciu) i z
    > reguły są to śmigła w pełni nastawne. Śmigła o liczniejszych łopatach
    > określane są jako wentylatory. Spotyka się również śmigła
    > jednołopatowe[3]."
    >
    > Ciekawe zagadnienie.
    > Miałem kumpla, który latał samolotami i śmigłowcami, ale już ze 30 lat temu
    > kontakt się urwał. Nie mam kogo spytać.

    Pewnie niewiele by powiedział. Samoloty maja od 2 do 8 łopat :-)
    Choć cos ostatnio widziałem o 1 łopacie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: