-
Data: 2024-10-07 10:19:04
Temat: Re: Nieparzyste dmuchanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 4 Oct 2024 22:09:19 +0200, Adam wrote:
> Dnia Fri, 4 Oct 2024 22:00:57 +0200, Adam napisał(a):
>> Dnia Fri, 4 Oct 2024 14:47:07 +0200, J.F napisał(a):
>>> On Fri, 4 Oct 2024 14:09:03 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
>>>> Zajrzałem wczoraj do garażu, tam stoi wentylator kupiony trzy
>>>> lata temu w pobliskim sklepie (spożywczym). Czterołopatowy.
>>>
>>> Ale zdecydowana większość ma jednak 3.
>>>
>>> No i szerokość łopat w tych większych mnie interesuje -
>>> w tym małym z PRL były jednak wąskie.
>>>
>>> Nie mam jak sprawdzic - czy te większe nie mają wiecej biegunów
>>> i obroty rzędu 1500/min ?
>>> Moze dlatego szersze łopaty ?
>>>
>>
>> A jeszcze wcześniej w projektach były całkiem szerokie łopaty:
>>
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Leonardo's_aerial_scre
w
>
> Rzuciłem okiem jeszcze na fotografie starych samolotów.
> Wygląda na to, że okres I Wojny Światowej to przewaga śmigieł dwupłatowych,
> później (II WŚ) widziałem nieco fotogtafii z trójpłatowymi.
Ogolnie wydaje mi się, ze to zalezy od mocy silnika, obrotów,
prędkosci samolotu, itd.
W Iws śmigla były drewniane, to i możliwości wykonawcze inne.
ale ten już ma 3 łopaty
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondor_B.I
... na zdjęciu, bo w opisie to 2
https://en.wikipedia.org/wiki/Kondor_B.I
efekt stroboskopowy?
a tu z kolei 2
http://www.airwar.ru/enc/other1/kondorb1.html
> Wikipedia:
> "W małych samolotach najczęściej są stosowane śmigła dwułopatowe, o stałym
> skoku, w większych (dla poprawienia sprawności) stosuje się śmigła o
> zmiennym skoku (pełna regulacja skoku śmigła i ustawienie w chorągiewkę)
> oraz spotyka się śmigła o większej liczbie łopat (od trzech do sześciu) i z
> reguły są to śmigła w pełni nastawne. Śmigła o liczniejszych łopatach
> określane są jako wentylatory. Spotyka się również śmigła
> jednołopatowe[3]."
>
> Ciekawe zagadnienie.
> Miałem kumpla, który latał samolotami i śmigłowcami, ale już ze 30 lat temu
> kontakt się urwał. Nie mam kogo spytać.
Pewnie niewiele by powiedział. Samoloty maja od 2 do 8 łopat :-)
Choć cos ostatnio widziałem o 1 łopacie :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.24 13:03 J.F
- 07.10.24 13:13 Adam
- 07.10.24 13:42 Jarosław Sokołowski
- 07.10.24 14:53 J.F
- 07.10.24 16:02 PeJot
- 07.10.24 16:44 J.F
- 07.10.24 17:25 PeJot
- 07.10.24 18:30 J.F
- 07.10.24 23:13 Jarosław Sokołowski
- 07.10.24 18:09 PeJot
- 07.10.24 18:05 J.F
- 08.10.24 10:22 J.F
- 08.10.24 12:41 Jarosław Sokołowski
- 08.10.24 13:21 J.F
- 08.10.24 14:30 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=