  • 41. Data: 2012-06-01 17:29:22
    Temat: Re: Nielegalne wyścigi: motorem pod prąd na S8
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-01 15:59, Miroo pisze:

    > Jak go zmusisz?

    Ale praca społeczna dla takich, to nie to co wymienił Miroo. To np.
    opieka nad ludźmi w jakimś domu spokojnej starości czy hospicjum. Tam
    musiałby przyjść, zameldować obecność, itp. Byłby kontrolowany. Jak się
    nie stawi, to ma przechlapane.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 42. Data: 2012-06-01 20:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jun 2012, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Ale praca społeczna dla takich, to nie to co wymienił Miroo.

    Khem...

    > To np. opieka nad ludźmi w jakimś domu spokojnej starości czy hospicjum.

    Całkiem jakbym słuchał polskich polityków, a raczej czytał wysmażone
    przez nich przepisy.
    Zero wyobrazni.
    Że tak spytam: i chciałbys takiemu, jak to okreslono "patafianowi",
    w obawie o to że nie zmusisz go do pomalowania ławki, dać w ręce
    osobę bezbronna i niedołężna?

    Podkresle raz jeszcze - to był Twój argument w odpowiedzi na tezę,
    że NIE ZMUSISZ go do rzetelnego wywiazania się z obowiazku.
    Czyli NIE chodzi o skruszonego "nawróconego", tylko kogos podejrzewanego
    o to, że w najlepszym razie będzie miał swój "obowiazek" w różnych
    dziwnych miejscach :>
    Ty tak poważnie, czy z Sejmu się urwałes? ;>

    > Tam musiałby przyjść, zameldować obecność, itp. Byłby kontrolowany.
    > Jak się nie stawi, to ma przechlapane.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A, to Ty piszesz o obowiazku "stawiania się" (i starczy), czyli
    takiej odmianie dozoru policyjnego?
    No to przecież cos takiego istnieje, tylko nie wiem co do tego
    ma miec dom starców.
    Ale jak chodzi o pracę, o czym pisał Miroo, to jak wyżej.
    Po prostu - dawanie dwu ludzi żeby pilnowali "patafiana" mija
    się z celem. Za drogo wychodzi.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2012-06-01 20:46:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Khem...
    (cut)

    Widzisz, z Twojej strony nie żadnych propozycji, jest tylko
    krytyka wypowiedzi innych osób.

    To jest ładnym podsumowaniem:
    "Ty tak poważnie, czy z Sejmu się urwałes?"

    Może teraz w końcu sam zaproponujesz jakieś rozwiązanie?

  • 44. Data: 2012-06-01 23:44:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jun 2012, Artur Maśląg wrote:

    > (cut)
    >
    > Widzisz, z Twojej strony nie żadnych propozycji,

    Po co, skoro jest jedna dostatecznie dobra?
    Przecież krytykuje krytykę dobrego rozwiazania.
    No - lepszego, niż modyfikacja (i wskazuję podstawowa wadę
    modyfikacji).

    Przy okazji - przeprosiny za pomylenie cytowanych autorów,
    chodziło rzecz jasna o rozwiazanie podane przez BaXa.
    Zastrzeżenie wniesione przez Miroo chyba nie ma podstawy prawnej,
    bo sad AFAIR *może* zastosowac srodek karny w postaci nakazu,
    ale rozumiem jego sens ekonomiczny (nie stać nas na stawianie
    dwu ludzi, żeby pilnowali czy jeden nie robi więcej szkód
    niż pożytku przynosi jego praca - mam na mysli to malowanie
    ławek).

    > jest tylko krytyka wypowiedzi

    Tak.

    > innych osób.

    Nie, jednego rozwiazania, z modyfikacja malowania ławek na danie
    wpływu bezposrednio na ludzi.
    Wprowadzenie nieprzemyslanego rozwiazania bywa istotnie gorsze,
    niż pozostawienie spraw bez zmian.
    Zbyt często widzę, że tak własnie kończy się "mieszanie w ustawach" :(
    W tym przypadku istniałaby realna grozba zaszkodzenia (oczywiscie
    tylko w czesci przypadków, być może małej) zupełnie niewinnym
    ludziom.
    Chciałbys w roli niesprawnego staruszka dostać się w ręce człowieka,
    który przepisy ma głęboko gdzies, do tego strach mu dać ławkę do
    pomalowania bo wprost mówiac - będzie sabotował nakaz?

    > To jest ładnym podsumowaniem:
    > "Ty tak poważnie, czy z Sejmu się urwałes?"

    Tylko o ile masz na mysli wniosek o odrzucenie ustawy :)
    Co do formy to krytykę przyjmuję, podsumowanie też ;)
    Do postu Marcina odnioslem się dosc zgryzliwie, przyznaję,
    ale własnie przez to że pomysł pomija skutki uboczne dla
    społeczeństwa.
    Cos, co władza nam robi co chwilę - "rozwišzanie" drobnego
    problemu, skutkujace setkš utrudnień. Co za problem posłać
    "patafiana" do domu starców, niech się martwiš co zrobić
    dalej, to będzie ich kłopot, nie nasz.
    No to się zjeżyłem :>

    > Może teraz w końcu sam zaproponujesz jakieś rozwiązanie?

    Rozwiazanie BaXa albo nic.
    To nie jest tak, że wszystko da się rozwiazać "dobrze", bez
    kosztów i bez demolki całego systemu prawnego.

    Jesli rozwiazanie BaXa jest złe, to przykro mi, nie stać nas
    na nic innego, trzeba zmienić Konstutucję aby móc stosować
    przymus pracy (na końcu tej scieżki były wszelkie nominalne
    socjalizmy, hasła "arbeit mach frei" nie wyłaczajac, i to
    jest pewne ryzyko) - na to się więc nie zanosi.

    Popatrz na to tak: zdarza się, że człowiek czasami ma chęć
    cos zrobić dla siebie. Ale widzi, że wszystkie pomysły które
    mu przychodza do głowy, również te które podsuwaja mu znajomi
    i o których czyta (od prasy do internetu) maja wady.
    Sugerujesz, ze wtedy zostawienie spraw tak jak sa bedzie
    na pewno złe? (mimo, że jak "chce się zmienić", to jakis
    powód do tego musi byc).

    Cos jeszcze: facio na motocyklu zasuwajacy pod prad przy dobrej
    widocznosci, to IMO jest mniejsze zagrożenie, niż samochód
    wyprzedzajacy kolumnę na łuku po przeciwnej stronie drogi
    (jednojezdniowej).

    Ile dawać w takim przypadku?

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-06-02 12:01:44
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 czerwca 2012 (20:08:17) napisano:

> [...]
    > Że tak spytam: i chciałbys takiemu, jak to okreslono "patafianowi",
    > w obawie o to że nie zmusisz go do pomalowania ławki, dać w ręce

    Praca w domu opieki/hospicjum/whatever nie musi wcale oznaczać opieki
    nad kimkolwiek.

    Można takiemu, zamiast podobiecznego, dać w ręce:
    - miotłę
    - szmatę
    - pędzel i farbę
    - kozik i wiadro kartofli
    - taczki i węgiel do zrzucenia do piwnicy
    - łopatę i trawnik do przekopania

    Jest mnóstwo prostych prac, które trzeba wykonać.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 46. Data: 2012-06-04 00:06:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik szufla napisał:

    > Chyba po wypadku lotniczym. .

    Wiesz, prędkości są zbliżone to i skala obrażeń również...

    --
    Darek

  • 47. Data: 2012-06-04 00:11:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik szufla napisał:

    > Jak ?

    > Grzywna , z czego ?:)

    Z forsy za zlicytowany motocykl - sąd może orzec jego zajęcie na poczet
    grzywny, nawet jeszcze nie orzeczonej...

    --
    Darek

  • 48. Data: 2012-06-04 07:30:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 00:11:07 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Z forsy za zlicytowany motocykl - sąd może orzec jego zajęcie na poczet
    > grzywny, nawet jeszcze nie orzeczonej...

    Albo normalnie - grzywna z zamiana na areszt w razie niezaplacenia.
    I zobaczycie ze pieniadze sie znajda ... przynajmniej w pierwszym roku, bo
    potem odkryja ze areszt nic zlego, posiedzi czlowiek, odpocznie sobie,
    pogada z rowerzystami i innymi pijakami :-)

    J.

  • 49. Data: 2012-06-04 16:02:51
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    masti, Thu, 31 May 2012 16:04:09 +0000 (UTC),
    pl.misc.samochody,pl.pregierz:

    > I to jest powód do
    > zaostrzania wymogów na kat A

    A może po prostu testy psychologiczne i ewidentnym popierdolcom PJ kat. A
    nie dawać...?

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 50. Data: 2012-06-04 16:06:23
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak, Fri, 01 Jun 2012 17:29:22 +0200,
    pl.misc.samochody,pl.pregierz:

    > Ale praca społeczna dla takich

    Przepadek majątku będzie dla takiego czegoś bardziej dotkliwy. Żadne
    sprzątanie psich gówien tu nie pomoże.