  • 1. Data: 2012-05-30 18:48:50
    Temat: większe spalanie 1.9 TDI BXE 105 KM
    Od: " pszpia" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cześć,

    Zostałem posiadaczem samochodu z silnikiem 1.9 TDI BXE 105 KM. Trasę jaką
    robię to ~25km w jedną stronę i drugie ~25km z powrotem. Ciężkiej nogi nie
    mam, trasę w jedną stronę robię w miarę stabilnie, ~80-100 km/h.

    Spalanie wyszło mi ~6.7l/100km. Przejechałem 260km za 100 zł (1l = 5.79zł;
    ~17l w zbiorniku). Mój samochód nie posiada komputera, na którym spalanie jest
    wyświetlane.

    Chciałem się Was, doświadczonych, poradzić. Wg wygooglanych opini, dla tego
    silnika spalanie powyżej 6l/100km (przy stałej, spokojnej jeździe) jest duże.

    Czy to normalne i się nie przejmować? Czy jednak się przejmować i szukać jakiś
    specjalistów?
    A jeśli jednak jest coś nie tak, to czy ktoś mógłby mnie nakierować co należy
    sprawdzić/powiedzieć specjaliście aby sprawdził?

    Ps.
    Wybaczcie laickie pytania, specem od samochodów nie jestem ;-)

  • 2. Data: 2012-05-30 20:01:23
    Temat: Re: większe spalanie 1.9 TDI BXE 105 KM
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    " pszpia" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > Ps.
    > Wybaczcie laickie pytania, specem od samochodów nie jestem ;-)

    sprawdź czy zaciski hamulcowe się nie grzeją a najlepiej podnieś auto, obróć
    każdym kołem i sprawdź czy nie czujesz tarcia. Taki krótki odcinek to
    zdecydowanie za mało aby sprawdzić spalanie ja zazwyczaj kontroluję w ten sposób
    że w momencie kiedy zaświeci się rezerwa kasuję licznik zalewam 30l i liczę
    spalanie kiedy znów zaświeci się rezerwa. Nie jest to super dokładny sposób ale
    daje jakieś pojęcie. 6.7l/100km przy spokojnej jeździe to zdecydowanie za dużo
    chyba że masz pod wiatr pod górkę czy 5 osób i 400kg cementu na pace... moja
    Octavia 1.9TDI ALH zrobiona na 165KM pali 5.8-6.2 średnio w trasie przy
    prędkości 80-100 km/h to pewnie w okolice 5 l/100km by zeszła ale ja tak nie
    potrafię ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2012-05-30 20:20:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " pszpia" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jq5j1i$ice$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > tego
    > silnika spalanie powyżej 6l/100km (przy stałej, spokojnej jeździe) jest

    A ten silnik sam jeździ, czy jest opakowany w jakiś samochód?
    Było nie było - to opakowanie może mieć zasadnicze znaczenie przy ocenie.

  • 4. Data: 2012-05-30 20:35:28
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 30.05.2012 18:48, pszpia pisze:
> [...]
    > ~17l w zbiorniku). Mój samochód nie posiada komputera, na którym spalanie jest

    Przy spokojnej jezdzie to ja tyle mam w benzynie 2,5l AWD. Najwidoczniej
    nie umiesz jezdzic.
    Przy takim silniku i spokojnej jezdzie to powinno byc rowno lub mniej
    niz 5l.

  • 5. Data: 2012-05-30 20:36:11
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 30.05.2012 20:01, X-Man pisze:
    > ten sposób że w momencie kiedy zaświeci się rezerwa kasuję licznik
    > zalewam 30l i liczę spalanie kiedy znów zaświeci się rezerwa. Nie jest

    Latwiej zalac do pelna, ale kto by tyyyle tankowal, co nie?

  • 6. Data: 2012-05-30 20:44:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > A jeśli jednak jest coś nie tak, to czy ktoś mógłby mnie nakierować co należy
    > sprawdzić/powiedzieć specjaliście aby sprawdził?

    Zalej do pelna, wyjezdzij caly bak i wtedy sprawdzaj spalanie.

  • 7. Data: 2012-05-30 20:57:24
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-30 20:01, X-Man pisze:

> [...]
    > zrobiona na 165KM pali 5.8-6.2 średnio w trasie przy prędkości 80-100
    > km/h to pewnie w okolice 5 l/100km by zeszła ale ja tak nie potrafię ;)

    Ludzie, nie napisał w jakim samochodzie to 1,9 ;)
    Keśli w Sharanie to ja tam się nie dziwię jego spalania.

    Z drugiej strony nie wiem skąd Wam te TDI tyle palą ?
    Jak miałem zwykłe 90KM w Golfie MK3 tyle że Variancie to zimą za
    normalne spalanie uważałem ~9l, latem od 6 do 8 /100km ;)

    http://www.spritmonitor.de/en/detail/208230.html tu jest zużycie paliwa
    na prawie 55.000km ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Średnio było 6,76l/100km. ON, Biodiesla, czego tam podeszło to się lało
    do baku ;)

  • 8. Data: 2012-05-30 21:00:10
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Przy takim silniku i spokojnej jezdzie to powinno byc rowno lub mniej
    > niz 5l.

    dokładnie tak było w leonie ahf 110km (przy jezdzie na trasie 80-100km/h
    poniżej 5, nawet 4,5 to nie był problem, średnia z kompa z ostatnich 10tyś
    km to 5,4)
    --
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2012-05-30 21:28:51
    Od: zdan <z...@i...pl>

> [...]
    > zrobiona na 165KM pali 5.8-6.2 średnio w trasie przy prędkości 80-100
    > km/h to pewnie w okolice 5 l/100km by zeszła ale ja tak nie potrafię ;)

    Też mam Octavię 1.9TDI ALH, jednak podstawowe 90 KM. W trasie przy
    spokojnej jeździe udaje się zejść poniżej 5 l/100km. Oczywiście
    trzeba wtedy ćwiczyć cierpliwość. W mieście... to zależy. Duże znaczenie
    ma jak często jest auto zapalane/gaszone, bo im więcej
    uruchomień silnika, tym większe spalanie. Nawet korki tak nie
    pogarszają wyniku. W każdym razie średnia to niecałe 6,5 l/100 km.

    Piotr Zdankiewicz

  • 10. Data: 2012-05-30 22:09:29
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    > Latwiej zalac do pelna, ale kto by tyyyle tankowal, co nie?

    nie wiem ja zawsze tankuję tyle samo żeby widzieć różnicę w spalaniu jeśli
    wystąpi poza tym robię dość krótkie trasy na codzień i po co mam zbędny balast
    wozić w baku

    Pzdr
    Piotrek