  • 11. Data: 2009-06-17 11:57:00
    Temat: Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Sqeeb pisze:

    > Ale zakładasz że tak jest czy miałeś takie nieprzyjemności?
    Jest bardzo mała możliwość nieprzyjemności, ale jest. Jest to pochodna
    komu się na odcisk wejdzie i czy akurat służby kontrolne mają przerób.
    Jak współpracowałem z importerami zabawek, to 1-3x w roku kogoś z gówna
    wyciągają (lub nie wyciągają), piszą jakieś pisma itd.

    Dla mnie używanie radia ma dwa wymiary, również ten międzyludzki.
    Wpieprzanie się na częstotliwości zastrzeżone, gdzie coś się dzieje,
    może, rzadko ale może, zakłócić komuś coś naprawdę ważnego, do czego
    akurat jest uprawniony.

    Jak reagujesz, jak w TV podczas meczu, sorry, moto GP, nagle falujace
    pasy i gulgot w głosniku itd. bo ktoś był łaskaw chińskie urządzenie
    radiowe na amerykański rynek był łaskaw okazyjnie kupić.

    > Od... +/- 4 lat używamy z kumplem midlandów GXT 550(teraz to już
    > przestarzałe troche
    'Przestarzałe' bo na allegro już scigane.

    > ściągniętych z USA. Pracują w paśmie... Chyba 144MHz
    GMRS/FRS ok 460MHz, ale masz dobre wyczucie, też w Eu zakazane.
    Szczerze, to nie wiem na cholere kupowac nie działające w Eu informacje
    o pogodzie itd
    > właśnie, w każdym razie słychać na niektórych kanałach telefonię stacjonarną
    > montowaną na terenach mało zurbanizowanych(telekompromitacja).

    > Nikt do mnie nie zapukał,
    technicznie w naszej branży pukać się da tylko w plastiki, w armature
    najwyżej zadzwonić ;)
    > a ta zabawka ma zasięg (sprawdzony!) w mieście - 2km.
    > Poza miastem na pustych terenach/jeziorach łapiemy nawet do 7km.
    Właśnie, cos mi nie pasuje z podawanaych przez kol Budunia zasięgów
    kilkaset m / 5W to jakieś nieporozumienie.
    Schowanie pod metalem, lub za krótka antena, te rzeczy. Albo chińskie te
    waty. Pokaż mi baterię radia, a powiem ci ile W naprawdę to nadaje.
    Sprzęt typu np. strażackiego o podobnych mocach 4-5W normalnie, jak nie
    jest w puszce albo w piwnicy, to chodzi dalej. Ale waży na pewno nie
    200gram.
    takie kilkaset m to ja mam z reczniaka CB z wnętrza puszki (pod dachem),
    nie ma gorszych warunków do emisji.

  • 12. Data: 2009-06-17 13:48:33
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 17 Jun 2009 13:57:00 +0200
    Jacek Czerwinski wrote:

> [...]
    > Jak współpracowałem z importerami zabawek, to 1-3x w roku kogoś z gówna
    > wyciągają (lub nie wyciągają), piszą jakieś pisma itd.

    Czyli szczęściarz jestem? ;-)
    A niby w poniedziałek urodzony...

> [...]
    > Wpieprzanie się na częstotliwości zastrzeżone, gdzie coś się dzieje,
    > może, rzadko ale może, zakłócić komuś coś naprawdę ważnego, do czego

    Nie nie niee... Na tych kanałach, na których coś zwykłem słyszeć w ogóle
    nie operujemy. Zresztą nawet nie bylibyśmy w stanie zakłocić działania
    centertelu(sprawdzone). Jedynie podsłuchiwać można.

    > Jak reagujesz, jak w TV podczas meczu, sorry, moto GP, nagle falujace
    > pasy i gulgot w głosniku itd. bo ktoś był łaskaw chińskie urządzenie
    > radiowe na amerykański rynek był łaskaw okazyjnie kupić.

    Jak ja dawno motogp nie oglądałem... A jak już oglądałem to ripa z torrenta.

    > 'Przestarzałe' bo na allegro już scigane.

    Ścigane? Nie rozumiem...
    Pisząc przestarzałe miałem na myśli, że na alledrogo są już modele AFAIK
    serii 7XX.

    > GMRS/FRS ok 460MHz, ale masz dobre wyczucie, też w Eu zakazane.

    No mogłem się jebnąć, dawno ich nie używałem, ale wiem że zakazane.
    Do tego jeszcze jakieś pasmo stacji pogodowych w USA na 160MHz? Albo
    coś około... Ale to tylko odsłuch.

    > Szczerze, to nie wiem na cholere kupowac nie działające w Eu informacje
    > o pogodzie itd

    Wiesz, nam chodziło o dobry i tani sprzęt, względy formalne były dla nas wtedy...
    Gdzieś na końcu, ale nikomu nie wchodziliśmy w parade. W tym przedziale
    częstotliwości
    tylko centertel działa.

    > technicznie w naszej branży pukać się da tylko w plastiki, w armature
    > najwyżej zadzwonić ;)

    Albo w orzeszka ;-)

> [...]
    > Schowanie pod metalem, lub za krótka antena, te rzeczy. Albo chińskie te
    > waty. Pokaż mi baterię radia, a powiem ci ile W naprawdę to nadaje.

    Ja mówię z praktyki, bo producent się zapierał, że na tych 5W i kilkucentymetrowej
    antence można 21km (sic!) osiągnać... Może w górach dałoby się coś wiecej wycisnąć,
    a póki co nad zbiornikami wodnymi pośród lasów udało się nam te 7(no 6900m) złapać.

    > Sprzęt typu np. strażackiego o podobnych mocach 4-5W normalnie, jak nie
    > jest w puszce albo w piwnicy, to chodzi dalej. Ale waży na pewno nie
    > 200gram.

    Waży głównie bateria, mniejsza bateria - krótsze nadawanie przy tej samej mocy.

    > takie kilkaset m to ja mam z reczniaka CB z wnętrza puszki (pod dachem),
    > nie ma gorszych warunków do emisji.

    Typowa klatka.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 13. Data: 2009-06-17 15:03:02
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Sqeeb pisze:

    > Ścigane? Nie rozumiem...
    Słyszałem o blokowaniu aukcji.

    > Pisząc przestarzałe miałem na myśli, że na alledrogo są już modele AFAIK
    > serii 7XX.
    To w radiach też jest gonitwa modeli? Co tam zmieniać, emisja ta sama,
    PTT z lewej, tylko plastik może być bardziej wujowy ;)

> [...]
    > a póki co nad zbiornikami wodnymi pośród lasów udało się nam te 7(no 6900m) złapać.
    Na zakresach +-450hz pół fali to by było 33cm. Skracając fizyczna
    długość znacznie poniżej ćwierć fali, musi się mścić skuteczność. Tym
    gorzej na niższych częst. fala jeszcze dłuższa (np. 170MHz a antenka jak
    ptaszek mojego pieska). I tak na 440 jest z antenami względnie dobrze.
    Tu nawet są dostępne prawdziwe ćwiartki (14-16cm)

    > Waży głównie bateria, mniejsza bateria - krótsze nadawanie przy tej samej mocy.
    W sensie ścisłym tak, ale tranzystory jak nie na radiatorkach itd, to
    nie bedzie chińczyk płuł nam w twarz, że to 5W długo ponadaje. Tak jak
    magnetofony 500W ;) Żeby skutecznie dmuchnąć w eter (a nie w trzymająca
    rękę) te 5W też trzeba mieć elektryczną przeciwwagę, więc te plasticzki
    jak pudełko zapałek... To nie są tematy podatne na miniaturyzację.

    To tylko james bond umiał tak nadawać.

    Można zrobić 5w, tak żeby marketingowi nie dało się zarzucić kłamstwa,
    ale ... (Odkąd matura z matmy nieobowiązkowa, na psy schodzimy)

  • 14. Data: 2009-06-17 20:17:44
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]

    >wycisnąć,
    >a póki co nad zbiornikami wodnymi pośród lasów udało się nam te 7(no 6900m)

    moje radyjka w powietrzu gdy nie ma zakłóceń (latanie swobodne) działają na
    ponad 100km. W powietrzu ale z napędami na plecach które mocno sieją
    zakłócenimi daja rade na ponad 10, jak odpuszcze gaz to i 20km. Na motocyklu
    radio jest zasłonięte ciałem i realny zasięg jest kilkaset (i to blizej 200
    niz 700) metrów.
    To tyle z moich doswiadczeń :-)

    b.

  • 15. Data: 2009-06-17 20:23:16
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Budyń pisze:
    > moje radyjka w powietrzu gdy nie ma zakłóceń (latanie swobodne) działają na
    > ponad 100km.

    o rzesz. 4W?

    > W powietrzu ale z napędami na plecach które mocno sieją
    > zakłócenimi daja rade na ponad 10, jak odpuszcze gaz to i 20km. Na motocyklu
    > radio jest zasłonięte ciałem

    antena, nie radio. antena jest zasłonięta. nawet jeśli są integralną
    częścią.

    --
    - gildor
    9'99

  • 16. Data: 2009-06-17 21:07:51
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > o rzesz. 4W?

    5W :-)

    > antena, nie radio. antena jest zasłonięta. nawet jeśli są integralną
    > częścią.

    oczywiscie chodzi o antene, a ze jest przy radiu.... Na pewno poprawiłby sie
    zasieg gdyby wyprowadzic anteny np na kask. Tyle ze to dodatkowa
    kabelkologia - a wychodzi na to ze obecny zasieg jest wystarczający.

    b.

  • 17. Data: 2009-06-23 10:25:22
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 17 Jun 2009 22:17:44 +0200
    Budyń wrote:

    > moje radyjka w powietrzu gdy nie ma zakłóceń (latanie swobodne) działaj? na
    > ponad 100km.

    Szybownik, moto-/para-lotniarz?
    Satelity też nadajników dużej mocy nie mają, ale są odpowiednio wysoko.

    Co to za radio konkretnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 18. Data: 2009-06-23 10:25:26
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 17 Jun 2009 17:03:02 +0200
    Jacek Czerwinski wrote:

    > To w radiach też jest gonitwa modeli? Co tam zmieniać, emisja ta sama,
    > PTT z lewej, tylko plastik może być bardziej wujowy ;)

    Prawde mówiąc - nie wiem.
    Oglądałem kiedyś i wyglądały dla mnie tak samo jak te moje, tylko kolorek
    troszke inny. Cena ta sama, parametry chyba też... Ale zawsze to NOWY! ;-]]

> [...]
    > ptaszek mojego pieska). I tak na 440 jest z antenami względnie dobrze.
    > Tu nawet są dostępne prawdziwe ćwiartki (14-16cm)

    Hym... A radioskanery? Wiem, że to nie ten przedział cenowy, ale mają
    zazwyczaj jedną przykręcaną antenę, a dosyć szerokie spektrum freq. Od
    kilkunastu kHz do GHz... Cena przekłada się na dobroć elektroniki wewnątrz
    i antena spada na dalszy plan?

    > W sensie ścisłym tak, ale tranzystory jak nie na radiatorkach itd, to
    > nie bedzie chińczyk płuł nam w twarz, że to 5W długo ponadaje. Tak jak
    > magnetofony 500W ;)

    Taa... wchodzisz do komputerowego, a tam głośniczki 5.1 za 60zł a na
    pudle wielki napis "1000KW!!!". Tylko RMS nie zawsze podają...

    A w tych swoich zabawkach zmieniłem orginalny aku(600mAh tylko) na
    4 aku typu AA po (teoretycznie) 2200mAh każdy. Waga ta sama, ale znacznie
    dłużej trzymają. Nie wiem ile naprawde jest na tych aku, raczej nie 2.2Ah...

    > Żeby skutecznie dmuchnąć w eter (a nie w trzymająca
    > rękę) te 5W też trzeba mieć elektryczną przeciwwagę, więc te plasticzki
    > jak pudełko zapałek... To nie są tematy podatne na miniaturyzację.

    Papier wszystko wytrzyma.

    > To tylko james bond umiał tak nadawać.

    Ale on był brytolem.

    > Można zrobić 5w, tak żeby marketingowi nie dało się zarzucić kłamstwa,
    > ale ... (Odkąd matura z matmy nieobowiązkowa, na psy schodzimy)

    Ciemnym narodem łatwiej rządzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb