  • 1. Data: 2009-06-14 14:47:34
    Temat: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Czy rozwiązaliście jakoś sposób komunikacji między dwoma motocyklami?
    Nie ukrywam, że nie chciałbym na to wydać fortuny. Może 200-300 zł na
    sztukę.

    Polećcie mi jakieś rozsądne rozwiązania.

    MN

  • 2. Data: 2009-06-14 17:16:51
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy rozwiązaliście jakoś sposób komunikacji między dwoma motocyklami?
    > Nie ukrywam, że nie chciałbym na to wydać fortuny. Może 200-300 zł na
    > sztukę.

    czabyło przyjechac do hartka to bym ci pokazał co z donią używamy.
    Radio takie: http://www.navcomm.eu/index.php?cPath=31_50
    kabelkologia taka:
    http://www.navcomm.eu/product_info.php?cPath=31_53&p
    roducts_id=57
    mikrofon w tej kabelkologii wymianiasz na różnicowy mm216 (podobno navcomm
    ma jakis swój różnicowy, popytaj)

    Taki zestaw działa przy pełnej prędkości.

    b.

  • 3. Data: 2009-06-14 17:57:06
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > czabyło przyjechac do hartka to bym ci pokazał co z donią używamy.
    > Radio takie: http://www.navcomm.eu/index.php?cPath=31_50

    Zbyt legalne w przypadku pytającego by nie było (licencja amatorska na
    144 lub pasma zastrzeżone niedostępne śmiertelnikom, wizyta dwóch
    smutnych panów z legitymacjami, te rzeczy).

    Jest spory wybór radyjek LPD/PMR które legalnie można używać z zasięgami
    wystarczającymi na jazdach.
    http://maycom.pl/Sklep_Intek/index.php?promocja=&wsz
    ystkie=1&id_kat=35&id_produc=&wysw=2

    http://maycom.pl/Sklep_Intek/index.php?promocja=&wsz
    ystkie=1&id_kat=42&id_produc=&wysw=2

> [...]
    > ma jakis swój różnicowy, popytaj)
    >
    > Taki zestaw działa przy pełnej prędkości.
    A tym mnie zainteresowałeś ...

    Jesteś Marcin zwolennikiem Vox'u czy przycisku PPT i jak go na motocyklu
    masz przypiętego?

  • 4. Data: 2009-06-14 17:59:03
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Jesteś Marcin zwolennikiem Vox'u czy przycisku PPT i jak go na motocyklu
    > masz przypiętego?

    A ja mysle ze jest zwolennikiem pogadania sobie z kolega i nic nie ma
    przypiete a by chcial przypiac dlatego pyta.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    z kierownica z innej bajki

  • 5. Data: 2009-06-14 18:02:22
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Kuczu pisze:

    > A ja mysle ze jest zwolennikiem pogadania sobie z kolega i nic nie ma
    > przypiete a by chcial przypiac dlatego pyta.

    Right -> pytanie do kolegi pt. Budyń (Zgaduję na zasadzie skojarzeń
    słownych i radiowych, jakieś Zegrze???)

  • 6. Data: 2009-06-14 18:15:05
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Right -> pytanie do kolegi pt. Budyń (Zgaduję na zasadzie skojarzeń
    > słownych i radiowych, jakieś Zegrze???)

    Co do legalnosci i smutnych panów - buahahahaha :) I prędkosci tez nie
    przestrzegam.
    Co to jest zegrze to ja nie wiem, nie mam żadnych skojarzen słownych itp
    stosujemy przycisk ptt bo to sie sprawdza, radio w kieszeni na dokumenty,
    za kazdym razem trzeba przycisk do kierownicy przypiąć ale top nie jest
    upierdliwe.
    Zasięg - kilkaset metrów!!!! Czyli mało a radio ma 5W. Łącznosc legalnymi
    radyjkami z małą mocą - zapomnij.

    b.

  • 7. Data: 2009-06-14 18:35:40
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > mikrofon w tej kabelkologii wymianiasz na różnicowy mm216 (podobno navcomm
    > ma jakis swój różnicowy, popytaj)

    czy wymiana mikrofonu jest niezbędna, żeby używanie tego zestawu miało
    sens? Co ta zmiana daje w praktyce? Pytam, bo sklep w ofercie ma jeszcze
    laryngofony.

    PS
    Niedawno kupiłem dwa radiotelefony PMR Motoroli z fabrycznym zestawem
    słuchawkowym, ale on działa (jest słyszalny) do 60 km/h

    Vir
    Duża czarna bawarka

  • 8. Data: 2009-06-14 18:36:44
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Co to jest zegrze to ja nie wiem, nie mam żadnych skojarzen słownych itp
    Szkoła Of. Łączności PL Army kształcąca tzw.budyniów ;) Niektórych tzw
    cywili zaraża radiowością.

    > stosujemy przycisk ptt bo to sie sprawdza, radio w kieszeni na dokumenty,
    > za kazdym razem trzeba przycisk do kierownicy przypiąć ale top nie jest
    > upierdliwe.

    Właśnie: gdzieś na lewy kciuk? Gdzie konkretnie?
    Jakiegoś systemu dla zapominalskich gdzie nie da się urwać kabelka PPT ?

    Rozumiem typowe trasy powinno to wytrzymać na bateriach?
    Mi w każdym razie reczniak CB służył o jednym ładowaniu do przelotu w
    poprzek Polski

  • 9. Data: 2009-06-14 19:31:53
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > czy wymiana mikrofonu jest niezbędna, żeby używanie tego zestawu miało
    > sens? Co ta zmiana daje w praktyce? Pytam, bo sklep w ofercie ma jeszcze
    > laryngofony.

    mikrofon różnicowy to tak naprawde dwa mikrofony w jednym, Pierwszy zbiera
    hałas. Drugi hałas i mowę. Odejmuje sygnały i zostaje mowa. Żaden inny
    mikrofon sie nie sprawdzi w srodowisku dużego hałasu. Laryngofon jakis
    miałem i sie nie sprawdził, moze był kiepski , może poszli do lasu. Innych
    nie sprawdzałem bo natrafiłem na rozwiazanie z mikrofonem różnicowym, jakby
    nie patrząc wygodniejszym niz laryngofon.

    >Właśnie: gdzieś na lewy kciuk? Gdzie konkretnie?

    w trampku na dole lusterka, w fjr-rze na manetce. Kwestia gustu.

    >Jakiegoś systemu dla zapominalskich gdzie nie da się urwać kabelka PPT ?

    Przewód spiralny sie rozciąga. Nic sie nie urywa. No, w kazdym razie
    dotychczas nie urwało. Przeżyło juz z 5k km.
    Radio z moich linków pociągnie spokojnie cały dzien nawet jak donia spiewa
    piosenki. Aha, to powazna wada tego systemu :-)

    b.

  • 10. Data: 2009-06-14 20:05:39
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sun, 14 Jun 2009 19:57:06 +0200
    Jacek Czerwinski wrote:

    > Zbyt legalne w przypadku pytającego by nie było (licencja amatorska na
    > 144 lub pasma zastrzeżone niedostępne śmiertelnikom, wizyta dwóch
    > smutnych panów z legitymacjami, te rzeczy).

    Ale zakładasz że tak jest czy miałeś takie nieprzyjemności?

    Od... +/- 4 lat używamy z kumplem midlandów GXT 550(teraz to już
    przestarzałe troche) ściągniętych z USA. Pracują w paśmie... Chyba 144MHz
    właśnie, w każdym razie słychać na niektórych kanałach telefonię stacjonarną
    montowaną na terenach mało zurbanizowanych(telekompromitacja).

    Nikt do mnie nie zapukał, a ta zabawka ma zasięg (sprawdzony!) w mieście - 2km.
    Poza miastem na pustych terenach/jeziorach łapiemy nawet do 7km.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb