eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNiedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki? › Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
  • Data: 2009-06-17 13:48:33
    Temat: Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
    Od: Sqeeb <s...@i...community> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Jun 2009 13:57:00 +0200
    Jacek Czerwinski wrote:

    > Jest bardzo mała możliwość nieprzyjemności, ale jest. Jest to pochodna
    > komu się na odcisk wejdzie i czy akurat służby kontrolne mają przerób.
    > Jak współpracowałem z importerami zabawek, to 1-3x w roku kogoś z gówna
    > wyciągają (lub nie wyciągają), piszą jakieś pisma itd.

    Czyli szczęściarz jestem? ;-)
    A niby w poniedziałek urodzony...

    > Dla mnie używanie radia ma dwa wymiary, również ten międzyludzki.
    > Wpieprzanie się na częstotliwości zastrzeżone, gdzie coś się dzieje,
    > może, rzadko ale może, zakłócić komuś coś naprawdę ważnego, do czego
    > akurat jest uprawniony.

    Nie nie niee... Na tych kanałach, na których coś zwykłem słyszeć w ogóle
    nie operujemy. Zresztą nawet nie bylibyśmy w stanie zakłocić działania
    centertelu(sprawdzone). Jedynie podsłuchiwać można.

    > Jak reagujesz, jak w TV podczas meczu, sorry, moto GP, nagle falujace
    > pasy i gulgot w głosniku itd. bo ktoś był łaskaw chińskie urządzenie
    > radiowe na amerykański rynek był łaskaw okazyjnie kupić.

    Jak ja dawno motogp nie oglądałem... A jak już oglądałem to ripa z torrenta.

    > 'Przestarzałe' bo na allegro już scigane.

    Ścigane? Nie rozumiem...
    Pisząc przestarzałe miałem na myśli, że na alledrogo są już modele AFAIK
    serii 7XX.

    > GMRS/FRS ok 460MHz, ale masz dobre wyczucie, też w Eu zakazane.

    No mogłem się jebnąć, dawno ich nie używałem, ale wiem że zakazane.
    Do tego jeszcze jakieś pasmo stacji pogodowych w USA na 160MHz? Albo
    coś około... Ale to tylko odsłuch.

    > Szczerze, to nie wiem na cholere kupowac nie działające w Eu informacje
    > o pogodzie itd

    Wiesz, nam chodziło o dobry i tani sprzęt, względy formalne były dla nas wtedy...
    Gdzieś na końcu, ale nikomu nie wchodziliśmy w parade. W tym przedziale
    częstotliwości
    tylko centertel działa.

    > technicznie w naszej branży pukać się da tylko w plastiki, w armature
    > najwyżej zadzwonić ;)

    Albo w orzeszka ;-)

    > Właśnie, cos mi nie pasuje z podawanaych przez kol Budunia zasięgów
    > kilkaset m / 5W to jakieś nieporozumienie.
    > Schowanie pod metalem, lub za krótka antena, te rzeczy. Albo chińskie te
    > waty. Pokaż mi baterię radia, a powiem ci ile W naprawdę to nadaje.

    Ja mówię z praktyki, bo producent się zapierał, że na tych 5W i kilkucentymetrowej
    antence można 21km (sic!) osiągnać... Może w górach dałoby się coś wiecej wycisnąć,
    a póki co nad zbiornikami wodnymi pośród lasów udało się nam te 7(no 6900m) złapać.

    > Sprzęt typu np. strażackiego o podobnych mocach 4-5W normalnie, jak nie
    > jest w puszce albo w piwnicy, to chodzi dalej. Ale waży na pewno nie
    > 200gram.

    Waży głównie bateria, mniejsza bateria - krótsze nadawanie przy tej samej mocy.

    > takie kilkaset m to ja mam z reczniaka CB z wnętrza puszki (pod dachem),
    > nie ma gorszych warunków do emisji.

    Typowa klatka.

    --
    Pozdrawiam,