eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNiedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki? › Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
  • Data: 2009-06-17 11:57:00
    Temat: Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sqeeb pisze:

    > Ale zakładasz że tak jest czy miałeś takie nieprzyjemności?
    Jest bardzo mała możliwość nieprzyjemności, ale jest. Jest to pochodna
    komu się na odcisk wejdzie i czy akurat służby kontrolne mają przerób.
    Jak współpracowałem z importerami zabawek, to 1-3x w roku kogoś z gówna
    wyciągają (lub nie wyciągają), piszą jakieś pisma itd.

    Dla mnie używanie radia ma dwa wymiary, również ten międzyludzki.
    Wpieprzanie się na częstotliwości zastrzeżone, gdzie coś się dzieje,
    może, rzadko ale może, zakłócić komuś coś naprawdę ważnego, do czego
    akurat jest uprawniony.

    Jak reagujesz, jak w TV podczas meczu, sorry, moto GP, nagle falujace
    pasy i gulgot w głosniku itd. bo ktoś był łaskaw chińskie urządzenie
    radiowe na amerykański rynek był łaskaw okazyjnie kupić.

    > Od... +/- 4 lat używamy z kumplem midlandów GXT 550(teraz to już
    > przestarzałe troche
    'Przestarzałe' bo na allegro już scigane.

    > ściągniętych z USA. Pracują w paśmie... Chyba 144MHz
    GMRS/FRS ok 460MHz, ale masz dobre wyczucie, też w Eu zakazane.
    Szczerze, to nie wiem na cholere kupowac nie działające w Eu informacje
    o pogodzie itd
    > właśnie, w każdym razie słychać na niektórych kanałach telefonię stacjonarną
    > montowaną na terenach mało zurbanizowanych(telekompromitacja).

    > Nikt do mnie nie zapukał,
    technicznie w naszej branży pukać się da tylko w plastiki, w armature
    najwyżej zadzwonić ;)
    > a ta zabawka ma zasięg (sprawdzony!) w mieście - 2km.
    > Poza miastem na pustych terenach/jeziorach łapiemy nawet do 7km.
    Właśnie, cos mi nie pasuje z podawanaych przez kol Budunia zasięgów
    kilkaset m / 5W to jakieś nieporozumienie.
    Schowanie pod metalem, lub za krótka antena, te rzeczy. Albo chińskie te
    waty. Pokaż mi baterię radia, a powiem ci ile W naprawdę to nadaje.
    Sprzęt typu np. strażackiego o podobnych mocach 4-5W normalnie, jak nie
    jest w puszce albo w piwnicy, to chodzi dalej. Ale waży na pewno nie
    200gram.
    takie kilkaset m to ja mam z reczniaka CB z wnętrza puszki (pod dachem),
    nie ma gorszych warunków do emisji.