eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNiedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki? › Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
  • Data: 2009-06-17 15:03:02
    Temat: Re: Niedrogi zestaw do komunikacji między dwoma motocyklami - jaki?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sqeeb pisze:

    > Ścigane? Nie rozumiem...
    Słyszałem o blokowaniu aukcji.

    > Pisząc przestarzałe miałem na myśli, że na alledrogo są już modele AFAIK
    > serii 7XX.
    To w radiach też jest gonitwa modeli? Co tam zmieniać, emisja ta sama,
    PTT z lewej, tylko plastik może być bardziej wujowy ;)

    > Ja mówię z praktyki, bo producent się zapierał, że na tych 5W i kilkucentymetrowej
    > antence można 21km (sic!) osiągnać... Może w górach dałoby się coś wiecej wycisnąć,
    > a póki co nad zbiornikami wodnymi pośród lasów udało się nam te 7(no 6900m) złapać.
    Na zakresach +-450hz pół fali to by było 33cm. Skracając fizyczna
    długość znacznie poniżej ćwierć fali, musi się mścić skuteczność. Tym
    gorzej na niższych częst. fala jeszcze dłuższa (np. 170MHz a antenka jak
    ptaszek mojego pieska). I tak na 440 jest z antenami względnie dobrze.
    Tu nawet są dostępne prawdziwe ćwiartki (14-16cm)

    > Waży głównie bateria, mniejsza bateria - krótsze nadawanie przy tej samej mocy.
    W sensie ścisłym tak, ale tranzystory jak nie na radiatorkach itd, to
    nie bedzie chińczyk płuł nam w twarz, że to 5W długo ponadaje. Tak jak
    magnetofony 500W ;) Żeby skutecznie dmuchnąć w eter (a nie w trzymająca
    rękę) te 5W też trzeba mieć elektryczną przeciwwagę, więc te plasticzki
    jak pudełko zapałek... To nie są tematy podatne na miniaturyzację.

    To tylko james bond umiał tak nadawać.

    Można zrobić 5w, tak żeby marketingowi nie dało się zarzucić kłamstwa,
    ale ... (Odkąd matura z matmy nieobowiązkowa, na psy schodzimy)