  • 71. Data: 2013-03-10 18:30:27
    Temat: Re: Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Pszemolisz.
    > Od ładowania jest całkiem oddzielny układ.
    > Ale niektóre telefony pobierają prąd szczytowy większy niż prąd
    > ładowania, więc potrzebują trochę energii w aku do zbuforowania. Jak
    > jest całkiem wyładowany, to albo by się cały układ wyłączył albo
    > zapisałby jakieś brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego
    > minimum. Stąd też zaprogramowany minimalny próg energii.
    >
    > Choć najrozsądniej miały to zrobione stare Blackberry - telefon się
    > właczył, żeby był dostęp do informacji, ale nie włączał radia, żeby
    > ograniczać pobór prądu

    BB mają to w ogóle bardzo rozsądnie zrobione

    wyłaczają po koleii różne podsystemy.

    najpierw WiFi potem BT potem GSM

  • 72. Data: 2013-03-10 18:36:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 17:04:30 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Pszemolisz.
    > Od ładowania jest całkiem oddzielny układ.

    W androidzie, w iphone, w tabletach ?
    Bo niestety wiele telefonow tak ma, ze jak bateria rozladowana bardziej niz
    mocno, to wcale nie chca ruszyc.

    > Ale niektóre telefony pobierają prąd szczytowy większy niż prąd ładowania,
    > więc potrzebują trochę energii w aku do zbuforowania.

    Przyzwoitosc nakazuje przy starcie spytac czy nie chce uruchomic w trybie
    samolotowym. A w nim pobor pradu niewielki.

    > Jak jest całkiem
    > wyładowany, to albo by się cały układ wyłączył albo zapisałby jakieś
    > brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego minimum. Stąd też
    > zaprogramowany minimalny próg energii.

    no, przy ambitniejszym systemie powinien miec zapas energii taki aby dac
    rade sie bezpiecznie wylaczyc

    J.

  • 73. Data: 2013-03-10 20:33:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > no, przy ambitniejszym systemie powinien miec zapas energii
    > taki aby dac rade sie bezpiecznie wylaczyc

    Generalnie ambitniejsze urządzenie wie kiedy się włączyć
    a kiedy wyłączyć żeby nie było niepotrzebnych nieporozumień
    z użytkownikiem który ma urządzenie które niby się włączyło
    a nie da się go używać...

  • 74. Data: 2013-03-10 20:35:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message

    > Ja opiszę tylko jedną: brak możliwości zdefiniowania kilku użytkowników,
    > którzy mogą na przemian używać jednego urządzenia nie podgladając swojej
    > aktywności - tak jak w Windows. Podobno problem nie istnieje w Androidzie
    > 4.2, ale w starszych to duży kłopot - każdy musi mieć własne urządzenie.
    > Jakie trzy wady iPhone są najbardziej uciążliwe dla Ciebie?

    Ja Ci się zrewanżuję takim samym przykładem - wadą jest brak
    możliwości wysłania MMSów, problem nie istnieje w najnowszym iOS :-)

  • 75. Data: 2013-03-10 20:55:23
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Sun, 10 Mar 2013 14:35:38 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Ja Ci się zrewanżuję takim samym przykładem - wadą jest brak
    > możliwości wysłania MMSów, problem nie istnieje w najnowszym iOS :-)

    Oczywiście w iPhone można założyć tyle profili użytkowników ile
    potrzeba? Tak by dzieci grając w Angry Birds nie odpowiedziały
    niechcący na maila id szefa?
    Pytam, bo nie wiem. Chyba w tak amajzing sprzęcie to oczywista
    funkcjonalność...

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 76. Data: 2013-03-10 21:32:49
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    Jak caly linux... poskadanie roznych programow - nieprzemyslane od A do
    Z... inna sprawa, ze Android w porownaniu do zwyklego Linuxa jest super
    przemyslany - wszystkie aplikacje ywgladaja podobnie maja jeden
    framework Androidowy.. i super dzialaja..ale jak zajdziemy nizej... do
    kernela to juz wolna amerykanka producentow - kazdy inny!!!

    A iOs jedna firma to trzyma w ryzach i dlatego jest lepiej...ale
    jednoczesnie bez takie skalowalnosci/uzytecznoesci..gadasz na skype,
    ktos pyta abys otworzyl przeslanego mailem excela i go skomentowal,
    otwierasz maila i co sie dzieje? Przestajesz slyszec rozmowce! A na
    Android slyszysz nadal...

    Troszke inna filozofia 2 systemow!

  • 77. Data: 2013-03-11 02:21:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 18:36:21 +0100, J.F. napisał(a):

    > W androidzie, w iphone, w tabletach ?
    > Bo niestety wiele telefonow tak ma, ze jak bateria rozladowana bardziej niz
    > mocno, to wcale nie chca ruszyc.

    Tak, zazwyczaj tak. Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej napięcia
    pracy układu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 78. Data: 2013-03-11 12:02:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > "P.B." <p...@w...pl> wrote in message
    > Mój rozładowany do zera Nexus 7 32GB NIE WYSTARTUJE z ładowarki.
    > Sprawdzone.

    Miałem parę w ręku, po podpięciu ładowarki sieciowej startuje od ZERA bez
    problemu.

  • 79. Data: 2013-03-11 12:21:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    > Tak, zazwyczaj tak.
    > Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej napięcia
    > pracy układu

    Miałem do czynienia z takim przypadkiem, że Blackberry Torch,
    zostawionym na parę tygodni nieużywany - może miesiąc, wyssał
    baterię poniżej normalnych progów (zmierzyłem 2.55V).
    Nie chciał się w ogóle ładować. Nawet z oryginalnej ładowarki.
    Pomogło dopiero wlanie bateryjcie bezpośrednio trochę prądu
    z zestawu starszych 4 paluszków AA do latarki... Niby mierzyły
    5,5V ale ogniwa były już stare, na wpół zużyte, więc oporność
    tych ogniw wewnętrzna była już duża, więc podłączyłem je na
    parę minut "na chama" drutem do baterii wyjętej z BlackBerry.
    Dopiero tak potraktowana bateria włożona do telefonu dała
    efekt w postaci wystartowania ładowarki... Czy ta bateria jeszcze
    kiedyś się naładuje - wątpię, ale i tak była już prawie kaput po
    2 i 1/2 rocznym używaniu telefonu, w przeciwieństwie do baterii
    w 2 innych telefonach (iPhone4) o takim samym stażu użytkowania.

  • 80. Data: 2013-03-11 12:38:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości

    >Tak, zazwyczaj tak. Zwłaszcza jak bateria jest wyładowana poniżej
    >napięcia
    >pracy układu

    A ten rzekomy osobny uklad to nie jest zasilany z ladowarki ?
    I od jakiego napiecia dziala ?

    J.