  • 61. Data: 2013-03-10 16:44:59
    Temat: Re: Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    news:khi7u9$hp0$1@news.task.gda.pl...
    > pytanie tylko jak miało by wyglądać niekulawe zabezpieczenie?

    przed zainicjowaniem wylaczenia powinien sprawdzic czy ladowarka
    jest podlaczona, ile moze z niej pociagnac i czy bilans mu wychodzi
    na plus czy minus, oraz odpowiednio zareagowac, podejrzewam
    ze tu jednak jest realizowana jedynie opcja "poziom baterii 0% to
    wylaczamy...", ale to tylko moje gdybanie

  • 62. Data: 2013-03-10 16:58:40
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 10 Mar 2013 10:21:01 -0500, Pszemol wrote:

    > No toś mnie teraz rozbawił :-)) Aż się tu roi od nich...

    ONI są wszędzie.

    > Krótki test:
    > napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej uciążliwe.

    Pewnie zaraz tego pozaluje, ale niech bedzie:
    1. brak mozliwosci wlaczenia swapa/burdel w serwisach
    2. brak swobodnego okreslania miejsca zainstalowania aplikacji (w
    slabych sprzetowo urzadzeniach)
    3. IDIOTYCZNY sposob umieszczania urodzin osob z kontaktow w kalendarzu
    (niektorzy producenci robia tu cos po swojemu, metoda od google jest
    porąbana)

    Plus obecnie: Android 4.x ma cos popieprzone z alertami z chyba innych
    niz glowny kalendarz.

    Machniesz dla iOSa? Czy jak przystało na rasowego, iOS jest bez wad?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 63. Data: 2013-03-10 17:01:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > No toś mnie teraz rozbawił :-)) Aż się tu roi od nich...
    > Krótki test:
    > napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej uciążliwe.

    alez prosze bardzo:

    brak sensownego loga systemowego bez doinstalowywania dodatkowych
    aplikacji

    dupiaty google play, ergonomia zarzadzania aplikacjami jest zerowa,
    chociaz od kiedy dodali mozliwosc usuniecia aplikacji z listy zaczyna
    wygrzebywac sie z dna (brakuje mi np. mozliwosci wygodnego utworzenia
    na www listy aplikacji instalowanych na urzadzeniu itd.)

    domyslnie wlaczone dane w gsm w kazdym (poza jednym) telefonie
    ktory mialem

    brak mozliwosci zrobienia pelnego backupu urzadzenia

    (nawet jezeli posiada sie roota i zainstaluje cwm to backup da sie
    zrobic ale nie da sie go przywrocic po wgraniu romu ktory
    jest np. inaczej partycjonowany, teoretycznie full backup zrobic mozna
    np. w telefonach opartych m.in. na tegrze 2 [wazelina dla
    niebrickowalnego p990], ale jest to kopanie sie z koniem...)

    inne moje bolaczki zostaly w wiekszosci rozwiazane w 4.2
    (wyswietlanie suwakow audio, mozliwosc wylaczenia tego denerwujacego
    pikniecia po uzyciu fizycznych przyciskow glosnosci)
    lub maja zwiazek z wynalazkami pojedycnczych producentow a nie
    systemem jako takim

  • 64. Data: 2013-03-10 17:07:09
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Sun, 10 Mar 2013 16:39:32 +0100, P.B. <p...@w...pl> wrote:
    > uciążliwe.

    No to jeszcze dwie:
    Absurdalnie mała pamięć na programy w starszych urzadzeniach: bardzo
    irytujące w HTC Wildfire i Wildfire S. Niby można przenosić aplikacje
    na kartę SD, ale nie wszystkie i efekcie telefon tylko z FB i mapami
    Google ma problem z brakiem pamięci. Tablety i współczesne telefony
    mają po kilka MB pamięci i problemu nie ma.
    Drugi problem to fabryczny launcher zafiksowany na pozycji pionowej w
    większości telefonów. Irytujące, gdy używa się fona jako nawigacji
    samochodowej. Wpięty poziomo w uchwyt, a gdy ktoś dzwoni, albo trzeba
    wybrać numer, to ekran wraca do pozycji pionowej. Wystarczy wgrać
    Apex, albo Nova Launcher i po problemie, ale powinno to być dostępne
    po wyjęciu z pudełka.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 65. Data: 2013-03-10 17:13:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 14:59:15 -0000, m4rkiz napisał(a):
    > a ja sprawdzilem i faktycznie wyglada to delikatna niedorobke
    > podyktowana pewnie kulawym zabezpieczeniem jej przed glebokim
    > rozladowaniem
    > jezeli bateria ma 0% to niezaleznie od tego czy jest czy nie jest
    > podlaczona do ladowarki (2A lub 3,5A z ktorej teoretycznie moze ssac
    > ile potrzebuje) nexus sie wylacza
    > jezeli podladuje sie do 1% (czyli po odczekaniu ok. 1 minuty 30 sekund)
    > na dolaczonej ladowarce smiga bez problemu

    Nie wiem jak to w tabletach, ale w wielu telefonach wyglada to tak ze
    ladowanie wymaga uruchomienia procesora. A procesor zasilany z baterii.
    Jesli bateria rozladowana ponad miare, to procesor nie ruszy i ladowania
    nie ma.

    No, jest ponoc jakis awaryjny uklad, ktory doladowuje bateryjke znikomym
    pradem i bez procka, a jak osiagnie minimalne napiecie, to sie procek
    uruchomi i ladowanie wlaczy ..

    J.

  • 66. Data: 2013-03-10 17:59:45
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 16:31:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > I zostawionego dodatkowo na dwa tygodnie ?

    A przez te 2 tygodnie iPhone automagicznie stał się tabletem.

    > Ale dlaczego nie moze sie wlaczyc ? Przeciez zasilanie jest.
    > Owszem, gsm wymaga troche pradu, ale przeciez mozna opoznic tylko wlaczenie
    > tego modulu :-P

    > A ile lat zajelo wypuszczenie upgrade z MMS ?
    > A jakbym tak chcial przetransmitowac pliki miedzy komputerem a iphonem, to
    > juz sie da, czy jeszcze nie w tej wersji ?

    Najpierw timkuk musi wynaleźć usb. Ciekawe czy kiedykolwiek to nastąpi.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 67. Data: 2013-03-10 18:01:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Krótki test:
    > napisz mi trzy wady Androida które dla Ciebie są najbardziej

    1. brak sensownej obsługi flasha
    2. brak playera do systemu squeezebox, jest tylko sterownik.
    3. brak playera ze sterowniem do systemu dvbviewer

    w tym sęk że ja nie oczekuję od systemu operacyjnego jakiś cudów na kiju.

    mam tablet sony i jestem z niego zadowolony, chodzi jak trzeba, robi co ma
    robić, ma dobry ekran, ładną obudowę.

    jestem zadowolony też z windows :)

    nie byłem zadowolony za to z telefonu z symbianem.

  • 68. Data: 2013-03-10 18:04:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 17:13:13 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > ladowanie wymaga uruchomienia procesora. A procesor zasilany z baterii.
    > Jesli bateria rozladowana ponad miare, to procesor nie ruszy i ladowania

    Pszemolisz.
    Od ładowania jest całkiem oddzielny układ.
    Ale niektóre telefony pobierają prąd szczytowy większy niż prąd ładowania,
    więc potrzebują trochę energii w aku do zbuforowania. Jak jest całkiem
    wyładowany, to albo by się cały układ wyłączył albo zapisałby jakieś
    brednie przy spadku napięcia poniżej pewnego minimum. Stąd też
    zaprogramowany minimalny próg energii.

    Choć najrozsądniej miały to zrobione stare Blackberry - telefon się
    właczył, żeby był dostęp do informacji, ale nie włączał radia, żeby
    ograniczać pobór prądu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 69. Data: 2013-03-10 18:05:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ALEX Alpha MR wrote:

    > Najpierw timkuk musi wynaleźć usb. Ciekawe czy kiedykolwiek to
    > nastąpi.

    no nie żartuj przecież na pewno można sie połączyć z siecią domową przez
    WiFi i sobie kożystać z udostepnionych zasobów.

  • 70. Data: 2013-03-10 18:19:30
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 18:05:48 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > no nie żartuj przecież na pewno można sie połączyć z siecią domową przez
    > WiFi i sobie kożystać z udostepnionych zasobów.

    iOS, Droid i Winda w jednej sieci? Wstydziłbyś się pisać takie herezje.