eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 37

  • 21. Data: 2015-09-11 19:25:46
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:ovu61hc8lonl$.1b0brheo5v086$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Thu, 10 Sep 2015 23:41:50 +0200, Myjk napisał(a):
    >
    >> Żonę uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i
    >> najeżdżania na różne nawierzchnie, typu mokry/suchy/zaśnieżony asfalt,
    >> czy
    >> przejeżdżania przez koleiny śniegowe (a jeśli już, to bez dodawania gazu
    >> czy hamowania), bo rezultat może być opłakany.
    >
    > W takim wypadku lepiej odpiąć czujnik ABS - zazwyczaj wystarczy
    > którykolwiek i już problem zniknie. Tyle że ABS nie będzie działał.
    >
    >> Sam niejednokrotnie doświadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolę
    >> trakcji w sytuacji pozornie oczywistej. Mam przy domu taki specyficzny
    >> zakręt prowadzący ostro w prawo i jednocześnie z górki -- jak jest śnieg,
    >> to zawsze mnie tam "trakcja" bokiem stawia jak szybciej jadę, a w miarę
    >> normalnie przejeżdża się z wyłączoną trakcją.
    >
    > ESP stawia "bokiem" jak wykrywa poślizg podsterowny.
    > Zazwyczaj jest to prawidłowe.
    >
    >> Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji:
    >> https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s
    >
    > To wygląda na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
    > potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.
    >

    Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał w
    dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 22. Data: 2015-09-11 19:26:42
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a):

    >>> Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji:
    >>> https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s
    >>
    >> To wygląda na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
    >> potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.
    >>
    >
    > Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał w
    > dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.

    W sumie racja.
    Może i tam był jakiś uskok tektoniczny :)


  • 23. Data: 2015-09-11 19:33:06
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:7e97i0uy4vt2.1xftj7rcun3cn$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a):
    >
    >>>> Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji:
    >>>> https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s
    >>>
    >>> To wygląda na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a
    >>> potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.
    >>>
    >>
    >> Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał
    >> w
    >> dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.
    >
    > W sumie racja.
    > Może i tam był jakiś uskok tektoniczny :)

    Może ta dziura coś mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?



    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 24. Data: 2015-09-11 20:04:47
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 15:14, yabba pisze:
    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:msufhu$2dq$2@speranza.aioe.org...
    >> W dniu 2015-09-11 o 11:25, yabba pisze:
    >>> Użytkownik "Czesław Wiśniak" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>> news:mstscl$u6e$1@node2.news.atman.pl...
    >>>>>> ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje
    >>>>>> wypadek,
    >>>>>> zamiast sie po prostu wylaczyc?
    >>>>>
    >>>>> W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy się różne
    >>>>> dziwne
    >>>>> cyrki (zwłaszcza przy zakrętach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo,
    >>>>> wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i...
    >>>>
    >>>> Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo
    >>>> za chwile okaze sie, że co drugi wypadek spowodowany jest awaria
    >>>> nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem"
    >>>> beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :)
    >>>
    >>> Wyrażenie "samochód sam wpadł w poślizg" nabierze sensu.
    >> No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygląda, auto nagle odbija
    >> w lewo, nie sądzę aby to była wina kierowcy.
    >>
    >
    >
    > Nie zrozumiałeś przekazu.
    Ależ zrozumiałem :) doprecyzowałem tylko że na 99% film właśnie taki
    przypadek pokazuje.
    Wniosek z tego taki że trzeba szukać aut bez tych systemów, bo one
    mogą bardziej szkodzić niż pomagać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K


  • 25. Data: 2015-09-11 20:12:54
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 19:33, yabba pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:7e97i0uy4vt2.1xftj7rcun3cn$.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a):
    >>
    >>>>> Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli
    >>>>> trakcji:
    >>>>> https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s
    >>>>
    >>>> To wygląda na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed
    >>>> zderzeniem), a
    >>>> potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania.
    >>>>
    >>>
    >>> Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba
    >>> wjechał w
    >>> dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też.
    >>
    >> W sumie racja.
    >> Może i tam był jakiś uskok tektoniczny :)
    >
    > Może ta dziura coś mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?
    Coś musiała zrobić bo czarny po dziurze przejechał normalnie.


    --
    Pozdr

    Janusz_K


  • 26. Data: 2015-09-11 20:25:36
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-11 16:50, yabba wrote:
    > Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    >> Miałem tak z ABS-em. Za duża różnica prędkości kół z dowolnego powodu
    >> i ABS w Toyocie wywala błąd i się wyłącza. I wg mnie prawidłowo.
    > Czyli ruszenie z poślizgiem wyłącza ABS?

    Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim
    podłożu - brak impulsów na kilku metrach = wyłączenie ABS/ESP. W Renault
    dało się to skasowac ponownym odpaleniem złomu ale nie od razu -
    łaskawie się uruchamiał po kilku km.


  • 27. Data: 2015-09-11 22:52:45
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:33:06 +0200, yabba napisał(a):


    >> W sumie racja.
    >> Może i tam był jakiś uskok tektoniczny :)
    >
    > Może ta dziura coś mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł?

    Czasami bardzo głęboka koleina (ale to raczej na śniegu/szutrze) potrafi
    mocno przytrzymać samochód.
    Chcąc lekko skręcić cały czas kierowca dokręca kierownicę, a koleina
    trzyma.
    A jak nagle puści to kierownica jest już mocno skręcona i auto wyskakuje z
    niej bardzo nagle.

    Ale nie wiem czy takie rzeczy są możliwe na asfalcie - no może w Rosji są
    ;)


  • 28. Data: 2015-09-11 23:08:24
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:msv6b2$910$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2015-09-11 16:50, yabba wrote:
    >> Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    >>> Miałem tak z ABS-em. Za duża różnica prędkości kół z dowolnego powodu
    >>> i ABS w Toyocie wywala błąd i się wyłącza. I wg mnie prawidłowo.
    >> Czyli ruszenie z poślizgiem wyłącza ABS?
    >
    > Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim
    > podłożu - brak impulsów na kilku metrach = wyłączenie ABS/ESP. W Renault
    > dało się to skasowac ponownym odpaleniem złomu ale nie od razu - łaskawie
    > się uruchamiał po kilku km.
    >

    Ja z zablokowanym jednym kołem z tyłu przejechałem prawie kilometr, aż ABS
    się poddał. Uruchomił się od razu po odpaleniu.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 29. Data: 2015-09-12 20:09:23
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: <1...@7...200923.invalid> (Tom N)

    janusz_k w
    <news:msufhu$2dq$2@speranza.aioe.org>:

    > No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygląda, auto nagle odbija
    > w lewo

    Nie nagle, najpierw prawy tył "kuca"...

    https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=37
    https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=38

    Jaga z tyłu też delikatnie pociągnęło -- podłużny i poprzeczny uskok, a
    mistrz jakby nigdy nic do zmiany pasa sie zabrał

    --
    'Tom N'


  • 30. Data: 2015-09-13 01:19:43
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty?

    Yaris I FL z 2004 r., wersja francuska.

    --
    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: