  • 1. Data: 2013-09-18 17:24:35
    Temat: Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
    Od: a...@o...pl

    Witam, mam pytanie...

    Kupiłem auto jakoś w czerwcu 2011 roku za cenę 2.500. Nie zapłaciłem podatku od kupna
    auta 2% do dziś, czyli już 2 lata. Samochodu nie przerejestowałem na siebie przez te
    2 lata i dziś go sprzedałem dalej. Muszę dowiedzieć się jak to wygląda z urzędem
    skarbowym. Mógłbym iść do urzędu i zapłacić podatek, czekać na karę (zapewne
    wgniatającą mnie w ziemie), ale nie mam umowy kupna sprzedaży poprzedniej transakcji
    (gdy go kupowałem) bo oddałem ją dziś nowemu nabywcy (normalne przy sprzedaży
    nieprzerejestrowanego auta). Co powinienem zrobić, by na tym jakoś, jeśli jest taka
    możliwość dobrze wyjsc?

    Prosiłbym bardzo o odpowiedź

  • 2. Data: 2013-09-18 22:25:23
    Temat: Re: Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18 wrz 2013 17:24, a...@o...pl pisze:
> [...]
    > nabywcy (normalne przy sprzedaży nieprzerejestrowanego auta). Co
    > powinienem zrobić, by na tym jakoś, jeśli jest taka możliwość dobrze

    Dzwonisz do gościa, któremu sprzedałeś samochód, i prosisz o kopię
    umowy, którą mu dałeś. Następnie wypełniasz potrzebne kwity i płacisz
    ten podatek + odsetki za 2 lata. Odsetki od zaległości skarbowych są
    ciut wyższe niż zwykłe, sprawdź. Łącznie - licząc na szybko - coś koło
    stówy. I to się nazywa "czynny żal" - też możesz sobie wygooglać. Jak
    tak zrobisz, to US nie powinien Ci dowalić żadnej kary.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2013-09-19 05:17:11
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-18 22:25, .B:artek. pisze:
    > I to się nazywa "czynny żal" - też możesz sobie wygooglać. Jak
    > tak zrobisz, to US nie powinien Ci dowalić żadnej kary.
    To nie wystarczy na "czynny żal". Trzeba równocześnie złożyć odpowiednie
    pismo do US, bo u nich samo niezapłacenie podatku to pikuś. Niezłożenie
    deklaracji jest wykroczeniem/przestępstwem karno-skarbowym i tu można
    oberwać.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-09-19 06:56:06
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-18 17:24, a...@o...pl pisze:
> [...]
    > przerejestowałem na siebie przez te 2 lata i dziś go sprzedałem
    > dalej. Muszę dowiedzieć się jak to wygląda z urzędem skarbowym.

    Odpowiedzi już masz. Ja dodam takie opcje.
    Osoby niepełnosprawne zwolnione są z podatku PCC.
    Jeżeli transakcja i podpisanie umowy odbyły się po za granicą Polski,
    też tego podatku nie płacisz.

    Tu masz jeszcze trochę info
    http://forumprawne.org/prawo-finansowe-podatkowe/851
    43-nie-zaplacony-podatek-od-kupna-samochodu.html
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2013-09-19 07:31:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 06:56:06 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Odpowiedzi już masz. Ja dodam takie opcje.
    > Osoby niepełnosprawne zwolnione są z podatku PCC.
    > Jeżeli transakcja i podpisanie umowy odbyły się po za granicą Polski,
    > też tego podatku nie płacisz.

    W umowie zazwyczaj pisze data i miejsce sporzadzenia.

    J.

  • 6. Data: 2013-09-19 12:24:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
> [...]
    >odpowiednie pismo do US, bo u nich samo niezapłacenie podatku to
    >pikuś. Niezłożenie deklaracji jest wykroczeniem/przestępstwem

    A dawniej bylo tak, ze urzedy rejestrujace przekazywaly liste
    samochodow do US.
    Wiec moze warto sie pospieszyc.

    Choc z drugiej strony ... na takiej zbiorczej liscie chyba nie ma
    miejsca na dwie umowy, wiec jesli nastepca zaplaci, to moze sie zgubi

    J.

  • 7. Data: 2013-09-19 13:27:18
    Od: a...@o...pl

    Umowa kupna - sprzedaży jest potrzebna do złożenia czy pokazania w Urzedzie Skarbowym
    czy potrzebna tylko dla mnie, bym przypomniał sobie datę umowy? Pytam, bo może być
    ciężko nawet o kopię..

  • 8. Data: 2013-09-19 16:27:55
    Temat: Re: Nie zap?aci?em podatku od kupna samochodu
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-19 12:24, J.F pisze:
    to moze sie zgubi ...

    Z tym "może się zgubi" to trzeba uważać.
    Zasadniczo podatki przedawniają się po 5 latach, ALE:
    te 5 lat każdy liczy, jak chce. Urząd liczy od chwili, gdy się sprawa
    wyda, a podatnik od dnia, kiedy nagrzeszył. W sytuacji konfliktowej
    przedawnienie może nie być takie oczywiste.
    Jacek

  • 9. Data: 2013-09-19 22:49:35
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19 wrz 2013 16:27, Jacek pisze:
> [...]
    > wyda, a podatnik od dnia, kiedy nagrzeszył. W sytuacji konfliktowej
    > przedawnienie może nie być takie oczywiste.

    Bez przesady. 5 lat od końca roku, w którym powstało zobowiązanie
    podatkowe. Zobowiązanie powstało w momencie zakupu samochodu w czerwcu
    2011 r. Czyli przedawni się 1 stycznia 2017 r.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2013-09-20 08:55:19
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Umowa kupna - sprzedaży jest potrzebna do złożenia czy pokazania w Urzedzie
    Skarbowym czy potrzebna tylko dla mnie, bym przypomniał sobie datę umowy?
    Pytam, bo może być ciężko nawet o kopię..

    musisz pokazac w US, tam pani popatrzy na cene w umowie, wyciagnie katalog i
    powie 'za malo', nastepnie policzy kwote PCC wg ceny z katalogu...

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl