  • 11. Data: 2013-09-20 09:34:25
    Temat: Re: Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Sep 2013 08:55:19 +0200 osobnik zwany tck napisał:

    > Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com... Umowa
    > kupna - sprzedaży jest potrzebna do złożenia czy pokazania w Urzedzie
    > Skarbowym czy potrzebna tylko dla mnie, bym przypomniał sobie datę
    > umowy? Pytam, bo może być ciężko nawet o kopię..
    >

    > musisz pokazac w US, tam pani popatrzy na cene w umowie, wyciagnie
    > katalog i powie 'za malo', nastepnie policzy kwote PCC wg ceny z
    > katalogu...

    nie wmawiaj głupot ludziom bo potem będą tak robić. PCC jest Twoją
    *deklaracją* i urzędnik ma obowiązek ja przyjąć. Może potem wszcząć
    postępowanie ale musi mieć ku temu powody. Jak nie chce przyjąć to
    natychmiast składasz skargę na to, że nie przyjął. Jeśli nie chce Ci dać
    odmowy na piśmie to jeszcze na to, ze nie dał.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2013-09-20 09:52:35
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > natychmiast składasz skargę na to, że nie przyjął. Jeśli nie chce Ci dać
    > odmowy na piśmie to jeszcze na to, ze nie dał.

    w 2010 jak ostatnio kupowalem od osoby fizycznej i musialem placic PCC tak
    to wygladalo w 2US w Lublinie.
    Mialem na szczescie fakture marze z komisu poprzedniego wlasciciela i pani
    od niechcenia rzucila 'niech bedzie' a przy stanowisku obok ktos ostro
    dyskutowal i zdjeciami sie posilkowal ze samochod uszkodzony i stad taka
    wartosc.
    z tego co pamietam to na drzwiach byla kartka zeby PRZED wypelnieniem
    deklaracji 'zweryfikowac', umowa byla potrzebna do wgladu
    zaznaczam- bylo to 3 lata temu

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 13. Data: 2013-09-20 10:06:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Sep 2013 09:52:35 +0200 osobnik zwany tck napisał:

> [...]
    > z tego co pamietam to na drzwiach byla kartka zeby PRZED wypelnieniem
    > deklaracji 'zweryfikowac', umowa byla potrzebna do wgladu zaznaczam-

    czyli urzędnicy informują petentów o konieczności poświadczenia nieprawdy.
    To już kompletne przegięcie. do tego jeśli masz fakturę VAT-marża to po
    co ci PCC? PCC jest tylko przy zakupach bez faktury

  • 14. Data: 2013-09-20 10:21:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-20 08:55, tck pisze:

> [...]
    >

    > musisz pokazac w US, tam pani popatrzy na cene w umowie, wyciagnie
    > katalog i powie 'za malo', nastepnie policzy kwote PCC wg ceny z

    Bo tylko idiota zaniża cenę na umowie, myśląc, że oszuka w ten sposób
    fiskus.

    Jak ostatnio kupowałem samochód, cena jaką zapłaciłem i była na papierze
    była wyższa od katalogowej (pierwszy właściciel, ekstra bajery itp.).
    Poszedłem z tym do US, a miły pan z US kazał mi wpisać cenę z katalogu a
    nie z umowy i w efekcie zapłaciłem mniej.

  • 15. Data: 2013-09-20 10:36:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Sep 2013 10:21:46 +0200 osobnik zwany Tomasz
    Wójtowicz napisał:

> [...]
    > Poszedłem z tym do US, a miły pan z US kazał mi wpisać cenę z katalogu a
    > nie z umowy i w efekcie zapłaciłem mniej.

    czyli też poświadczyłeś nieprawdę

  • 16. Data: 2013-09-20 10:47:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > czyli też poświadczyłeś nieprawdę

    Dokładnie :-)
    Tak czytam i czytam i oczom nie wierzę. Gdzie Wy mieszkacie skoro macie
    urzędników którzy sami na siebie kręcą bicz. Jak urzędnik może namawiać do
    łamania prawa? Za takie coś idą od razu do zwolnienia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-09-20 10:54:02
    Od: tá´Ź

    animfcb wrote:

    > Co powinienem zrobić, by na tym jakoś, jeśli jest taka możliwość dobrze
    > wyjsc?

    Czynny żal.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2013-09-20 11:01:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Friday, September 20, 2013, 10:47:13 AM, you wrote:

> [...]
    > urzędników którzy sami na siebie kręcą bicz. Jak urzędnik może namawiać do
    > łamania prawa? Za takie coś idą od razu do zwolnienia.

    Żadnych zwolnień - to powszechna praktyka od dziesiątek lat. Liczą się
    tylko przychody do budżetu a bicze kręcą na siebie petenci, godząc się
    na takie praktyki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2013-09-20 11:10:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-20, Ergie <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    > urzędników którzy sami na siebie kręcą bicz. Jak urzędnik może namawiać do
    > łamania prawa? Za takie coś idą od razu do zwolnienia.

    Ja sie zastanawiam gdzie Ty mieszkasz skoro uwazasz ze urzednik pojdzie
    do zwolnienia :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2013-09-20 12:11:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup

    > Ja sie zastanawiam gdzie Ty mieszkasz skoro uwazasz ze urzednik pojdzie
    > do zwolnienia :-)

    W Polsce :-) Pracowałem przez rok w US i wiem jak to wygląda. Wystarczy
    jedna skarga i już po premii, trzy skargi to nagana, dwie albo trzy nagany =
    dyscyplinarka.

    Takie rzeczy jak mówienie petentowi że ma we wniosku za małą albo za dużą
    kwotę to były 10 lat temu gdy urzędnicy rzeczywiście czuli się jak święte
    krowy. Teraz urzędnik nie ma wyboru i musi przyjąć deklarację taką jaka
    jest. Co najwyżej _inny_ wydział wezwie obywatela do złożenia wyjaśnień.

    Pozdrawiam
    Ergie