    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie wolno zmuszać do denuncjowania rodziny
    Date: Wed, 25 Sep 2013 07:58:40 +0200

    W dniu 2013-09-25 00:44, Tomasz Pyra pisze:

    > A to jest oczywista bzdura.
    > Karać za wykroczenie drogowe, należy tylko i wyłącznie sprawcę wykroczenia
    > drogowego.

    Niekoniecznie - skoro właściciel komuś powierzył pojazd nie chce
    podać komu (tak, oczywiście, powierzenie to jeszcze nie dowód że
    to sprawca) to niech ponosi tego konsekwencje.

    > Karanie w to miejsce właściciela pojazdu jest równie głupie jak karanie za
    > to np. producenta pojazdu czy jakiejkolwiek innej osoby która wykroczenia
    > drogowego nie popełniła.

    To bardzo mądre posunięcie, które w zasadzie zamyka temat kombinacji
    i prowadzi do porządku.

    > A przymuszanie pod groźbą kary do denuncjacji osoby o której wiem że
    > popełniła wykroczenie, no to to już jest taka patologia, że szkoda w ogóle
    > o tym rozmawiać.

    Jak widzę nie wiesz co to znaczy denuncjacja, ale bardzo Ci się
    podoba określenie, jest takie medialne. No, a elementarna uczciwość
    to jak widzę bardzo kuleje u wielu.

    > No dokładnie - to jest skandal że obywatel musi kogoś zadenuncjować.
    > Trudno się tu dziwić że denuncjuje kolegę z Mozambiku - to jest akurat
    > normalne postępowanie ludzi którzy sprzeciwiają się patologii, zmuszającej
    > ich do składania donosów na bliższą (czy dalszą) rodzinę.

    Poczytaj co to jest donos, denuncjacja.

    > Każdy ma prawo odmówić podania jakichkolwiek informacji mogących obciążyć
    > jego najbliższych, nawet w sprawach o najcięższe zbrodnie, a nie ma prawa
    > tego zrobić w sprawie o wykroczenie drogowe. To jest chore.

    Skoro się nie podoba to administracyjnie właściciela pojazdu
    - nie będziesz miał dętych dylematów pseudomoralnych.

    > Ze Słownika Języka Polskiego PWN:
    > _donos_ - zgłoszenie do władz, zwykle tajne, o dokonaniu przez kogoś
    > jakiegoś wykroczenia lub przestępstwa
    > _denuncjować_ - składać władzom poufne doniesienie o popełnieniu przez
    > kogoś wykroczenia
    >
    > Oczywiście sytuacja w której władza wie, że popełniono wykroczenie, ale nie
    > wie kto, a Ty uprzejmie władzy podasz personalia sprawcy, również jest
    > donosem czy denuncjacją.

    Widzę, że jest jeszcze gorzej - cytujesz definicje, których nie
    rozumiesz :>

    > I tu pojawiają się bardzo trudne słowa - godność, moralność i etyka.

    O nie - one pojawiły się wcześniej i dla większości nie są trudne,
    ale jak widzę dla niektórych tak, skoro pojawiają się teksty o
    denuncjacji.

    > I mądre prawo nie powinno zmuszać nikogo do postępowania niezgodnego z tymi
    > wartościami, bo to prawo powinno stać na straży tych wartości.

    Najpierw te wartości należy rozumieć, a nie interpretować jak wygodnie.

    > A wtestia donoszenia władzy, o tym czy wykroczenie popełnił ojciec, matka
    > czy może siostra, podczas gdy władza sama nie potrafi tego ustalić, dla
    > każdego człowieka (pomijając jednostki socjopatyczne) jest oczywiście
    > naganne.

    Byś nie miał dylematów pseudomoralnych na potrzeby piszczenia w
    internecie o złej władzy, prawie i uciśnionych kierowcach to czekam by
    zmienili tryb nakładania grzywny w omawianych kwestiach na
    administracyjny.