  • 141. Data: 2010-03-29 23:28:27
    Temat: Re: [ort] Re: Nie ustępujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Plumpi pisze:
    (...)
    > Tu akurat się bardzo mylisz.

    Zmartwię Ciebie, ale to Ty żyjesz w niewiedzy.

    > Tylko dzięki temu, że nasze US nie są w stanie udowodnić co leży w
    > zakresie używalności prywatnej, a co w zakresie używalności do celów
    > zarobkowych nikt nikogo nie ściga, ale nie oznacza to, że masz takie
    > prawo.

    Nieprawda. Są w stanie to zrobić i robią - od jakiegoś czasu. Prawo
    mam - wystarczy, że spełnię określone warunki.

    > Prawo jednoznacznie określa, że dany przedmiot, narzędzie,
    > komputer, telefon czy samochód zakupiony do celów działalności
    > gospodarczej nie może byc użytkowany do celów prywatnych.

    Eeeee - naprawdę? Wskaż mi taki zapis. Oczywiście poszukaj też
    stosownych wyłączeń itd.

    > Oczywiście
    > prawo daje pewne możliwości użytkowania samochodu firmowego do celów
    > prywatnych, ale wymaga to spełnienia określonych procedur i niedaj Bóg,
    > żebyś tych procedur nie dopełnił, bo wtedy US Cię zgnoi.

    Nie tylko samochodu i Bóg tu raczej nie jest żadnym argumentem.

    > W Polsce nie
    > jest to, aż tak restrykcyjne ze względu na problemy związane ze
    > ściganiem takich nieuczciwych przedsiębiorców, ale na zachodzie jest to
    > nie do pomyślenia i w niektórych państwach policja ma prawo zatrzymać
    > każdy samochód na drodze.

    LOL - a w Polsce nie ma?

    > W przypadku dokonania kontroli i stwierdzenia
    > faktu, że samochodem służbowym przykładowo wieziesz rodzinkę na wczasy
    > masz kupę problemów.

    Jakich problemów? Policja nie ma nic do tego - płacę stosowny podatek
    z tytułu użytkowania takowego i finito. Jeszcze ciekawiej może być
    w przypadku PG. Samochód, komputer - o mieszkaniu myślałeś? Fakt,
    mieszkaniem służbowym ciężko pojechać na weekend w Alpy ;)

    > Jeszcze raz powtarzam to, że wielu w Polsce
    > użytkuje firmowe samochody i komputery do celów prywatnych, a policja
    > skarbowa nie jest w stanie ścigać, nie oznacza, że prawo na to zezwala.

    Widzę, że trochę poczytałeś, ale masz średnie rozeznanie w zagadnieniu.

    > Thunderbird muli mi się na komputerze jak cholera.

    Jeżeli daje radę w zakresie prezentacji multimedialnych, to TB nie
    ma szans na mulenie.

    > OE zaś śmiga jak wyścigóweczka. Nigdy nie miałem z nim problemów
    > związanych z archiwizowaniem, bo jako archiwum traktuję google.
    > Bardzo dobrze, ze nie chcesz dyskutować o (przejżystości) OE. Każdy
    > używa to co woli. Mnie akurat najbardziej pasuje OE.

    Te błędy to już robisz celowo?

    > Bo zadajesz głupie pytania próbując mi "dochodząc wyższości Świąt
    > Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia".

    Nie wiem czy wiesz, ale te pytania były zasadne, a do tego nie ma
    głupich pytać (podobno).

    > Tyle, ze taką, która jest mi w ogóle niepotrzebna, a Ty mi ją na siłę
    > wciskasz.

    Jeszcze raz Ci napiszę, że niczego Ci nie wciskam, tylko wskazuję
    możliwości.

    > Odniosłeś się bezpośrednio do wypowiedzi Borysa Pogoreło, która brzmiała:
    > "Office w wersji "Home" to raptem 250zł brutto, dostajesz licencję dla
    > trzech komputerów w domu."
    >
    > Piszesz dalej bezpośrednio się odnosząc do tego co wyżej:
    > "Wiesz, jak ktoś korzysta z piratów, to nie ma o tym pojęcia. KIS na 3
    > stanowiska też można kupić za niecałe 100 PLN. Pewnie się dowiemy, że
    > z żadnego AV nie korzysta, ponieważ 250PLN to za drogo i mu się nie
    > podoba ;)"
    >
    > Wybacz, ale jednoznacznie się odniosłeś do MS Office w wersji home za
> [...]

    Wręcz przeciwnie - pokazałeś swą ignorancję w temacie i tyle. Teraz
    poszukaj sobie co to jest KIS, o którym pisałem, po czym poszukaj
    w jakich cenach i gdzie można to kupić - uczciwie. W tym co pisałem
    nie ma słowa o MS Office. Jedynym punktem wspólnym było 250PLN,
    ale poszukiwania powinny dać Ci odpowiedź, że był to błędny trop
    w zakresie argumentacji (chybionej).

    > Masz rację, ze powinienem się pozbyć problemu z zerowym nakładem. Mój KF
    > póki co jest czysty i niestety będziesz tam osamotniony :)

    Zupełnie mi to nie przeszkadza. KF w OE też jest do bani, ale ja z racji
    stałości moich danych identyfikacyjnych nie będę sprawiał problemu
    - da radę, choć ułomny i na dłuższą metę nieskuteczny.

    > Między nami jest ta róznica, ze Tobie się wydaje, ze wiesz wszystko
    > najlepiej. Ja natomiast wątpliwości sprawdzam u źródeł.

    No cóż - niestety nie sprawdzasz tego u źródeł, tylko opierasz swe
    tezy na tym co powiedział Ci konsultant. Ja jednak wiem na ten temat
    trochę więcej i wiem, co taki konsultant powinien mówić. Konsultanci
    mówią różne rzeczy - często sprzeczne miedzy kolejnymi konsultacjami :)

    > Nie jest moja teza.

    Nie? A czyja?

    > Dla mnie takie opinie są wiążące, bo to ja korzystam
    > z tego oprogramowania i w razie czego to ja będę odpowiadał za ich
    > nielegalne użytkowanie.

    Wiążące to jest prawo, wyroki sądu, w pewnym stopniu opinie prawne,
    a nie teksty konsultanta, który w większości nie ma zielonego pojęcia
    o czym mówi...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 142. Data: 2010-03-29 23:38:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DoQ" hoprjo$2ov$...@m...internetia.pl

    > Wątki ci sie pomieszaly.

    Przyznaję ci rację. :) (i idę ćpać Neplit)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 143. Data: 2010-03-30 07:56:12
    Od: r...@p...onet.pl

    > Witam
    >
    > Nigdy więcej nie usunę się z drogi karetce.

    karetkom i straży tak, ale policji nigdy.

  • 144. Data: 2010-03-30 11:04:00
    Temat: Re: [ort] Re: Nie ustepujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 22:28:57 +0200, Plumpi wrote:
> [...]
    >nikogo nie ściga, ale nie oznacza to, że masz takie prawo. Prawo
    >jednoznacznie określa, że dany przedmiot, narzędzie, komputer, telefon czy

    A potrafisz podac podstawe ?

    >samochód zakupiony do celów działalności gospodarczej nie może byc
    >użytkowany do celów prywatnych.

    I dlatego nawet nie ma mozliwosci zarejestrowac na DG, jedynie
    prywatnie ? :-)

> [...]
    >dokonania kontroli i stwierdzenia faktu, że samochodem służbowym przykładowo
    >wieziesz rodzinkę na wczasy masz kupę problemów.

    A w ktorych konkretnie ?

    Owszem, jak sie poczyta "company car" w UK, to ... chwalcie urzednika
    skarbowego swego, bo mozecie miec gorszego :-)

    J.

  • 145. Data: 2010-03-30 11:18:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 19:58:41 +0200, 'Tom N' wrote:
> [...]
    >---------------------------------------------
    >Kłamliwe kanalie z ITS i wszystko jasne. Od początku byli zainteresowani
    >wprowadzeniem nakazu i mocno naciskali. Jeśli tak bardzo kłamali, że 75%
    >świeciło, a świeciło najwyżej 25% to tych patałachów mogę tylko wysłac na
    >drzewo liście pompować. Pewnie jakiś ćwok wyszedł na Jagiellońską i policzył
    >przejeżdżąjące auta wyciągając wnioski na cały kraj. Przecież W-wa nie jest
    >normalnym miastem.
    >---------------------------------------------
    >Autor chyba wiadomy, odstęp pomiędzy "wynurzeniami" jakieś 2 lata z okładem

    Ale tak szczerze mowiac to wedle moich obserwacji prawda lezala gdzies
    po srodku - okolo polowy kierowcow jezdzilo ze swiatlami.
    Wiec neelix mial troche racji.

    I bardzo duzo jesli chodzi o wyniki - gdzie te wielkie korzysci ?
    W Austrii sie potrafili przyznac do bledu.

    J.

  • 146. Data: 2010-03-30 11:59:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > neelix pisze:
    > (...)
    > To wyczytałeś między wierszami? Jak dostałeś film ze stolicy, gdzie
    > 25% nie świeciło (tak, świeciło ~75% przy braku takiego obowiązku),
    > to złapałeś dryf polityczny. Proponowano Tobie, że policzymy te
    > samochody komisyjnie - jakoś nie podjąłeś rękawicy, tylko znów się
    > okrakiem wycofałeś.

    Powinieneś pracować w TVN-ie. :-) Ja proponuję bardziej wiarygodne źródło.
    Odszukaj sobie co podały Wiadomości TVP to się dowiesz. :-)

    > Zawsze mi się wydawało, że stosunki to mają na dyskotece, ale być może
    > z drzewem po. De gustibus. Niektórym się zdarza na parkingu.

    Że niby wjeżdżają autami do sal i tam rosną drzewa i stosunkują się z tymi
    drzewami?

    > A ktoś tak twierdził?

    Twoje zdziwienie twierdzi.
    neelix

  • 147. Data: 2010-03-30 12:00:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > No popatrz - a Neelix twierdzi, że między wierszami było 25%.

    Jak widać nie rozumiesz pojęcia "w skali kraju". A co do wierszy to była
    propaganda i między wierszami tej propagandy padła naga prawda o zaledwie
    25% świecących. :-)))
    neelix

  • 148. Data: 2010-03-30 12:04:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > W jakich jego okolicach? Przecież on pisał o tym, co podobno
    > między wierszami podała TVP1.
    > <cite>
    > A tak. Tylko chyba przez pomyłkę TVP1 podała, że przed nakazem świeciło
    > zaledwie 25%.
    > </cite>

    Kłamstwo ma krótkie nogi. Czasem ktoś nieopatrznie powie prawdę. Ja na tę
    prawdę, którą obserwowałem na codzień dostałem mocne potwierdzenie
    informacją w publicznej tv "w skali kraju". A co do stolicy to miasto, w
    którym zwycięża PO nie jest normalnym miastem i wzorcem do uogólnień.
    neelix

  • 149. Data: 2010-03-30 12:10:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    .

> [...]
    > jest
    > normalnym miastem.
    > Autor chyba wiadomy, odstęp pomiędzy "wynurzeniami" jakieś 2 lata z

    I potwierdziły się nieustające kompleksy na punkcie autora. :-) Przecież to
    wszystko było prawdą. Pewne środowiska dla osiągnięcia swoich celów mają
    skłonności do perfidnych manipulacji. Na myśl przychodzą policyjne
    statystyki odnośnie łapanych pijanych. :-)
    neelix

  • 150. Data: 2010-03-30 12:14:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ale tak szczerze mowiac to wedle moich obserwacji prawda lezala gdzies
    > po srodku - okolo polowy kierowcow jezdzilo ze swiatlami.
    > Wiec neelix mial troche racji.

    Media podały 25% w skali kraju. Ja widziałem w mniejszej skali 20%.

    > I bardzo duzo jesli chodzi o wyniki - gdzie te wielkie korzysci ?
    > W Austrii sie potrafili przyznac do bledu.

    Polska jest europejską o ile już nie światową awangardą wszelkiej głupoty.
    Zawsze znajdzie się jakaś grupa oszołomów, która podchwyci i będzie forsować
    do upadłego każdą brednię.
    neelix