    From: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nie umiem robić zdjęć, czy też...?
    Date: Tue, 16 Nov 2010 20:01:12 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 17:15:43 +0100, Jan Kowalski napisał(a):

    [..]

    > http://storm.oceangirl.eu/wieczor/male_IMG_0232.JPG
    > - są po prostu zbyt kolorowe. ja tam widziałem bladość, rozświetloną
    > żarówami i jednocześnie jeszcze światłem dziennym. Próbowałem pozmieniać
    > balans i jasność, ale - ciągle zbyt duża ilość koloru... A moje oko
    > (jednak ślepy nie jestem) rejestrowało tym razem tego koloru o wiele
    > mniej. Chciałem zachować mała ilość tego koloru, ale zarazem tak, aby
    > było zachowane to ciemne, granatowe, prawie czarne - niebo.

    Balans i jasność to trochę mało....

    czy chodziło Ci o to?

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/aOVEJV3mXojCQ4E
    gxrLvvw?
    feat=directlink

    pozwoliłem sobie: Obniżyć trochę temperaturę koloru, zmniejszyć
    wzmocnienie koloru, przesunąć kolorystykę minimalnie w kierunku zieleni
    (zmniejszenie magenty) i niebieskiego... Oraz wzmocnić czernie. Można by
    się jeszcze trochę pobawić, zwłaszcza mając RAW-a lub przynajmniej
    pełnego jpg-a. A jak chcesz coś takiego uzyskać bezpośrednio z aparatu to
    w nastawach: Ustaw najmniejszy zakres dynamiczny (u mnie 100%), kolor na
    minimalny /mały, podobnie odcienie (lub jak to się w Twoim menu nazywa. U
    mnie (w fuji EXR) jeszcze można i warto zmienić tryb symulacji filmu na
    standard lub astria...

    Nie wiem czy pomogłem.... P.S. Twoją fotkę za parę dni wywalę z mojej
    Picasy, ale nie miałem jak inaczej jej wystawić ;)

    --
    pzdr
    meping