  • 21. Data: 2011-01-12 06:56:46
    Temat: Re: Nie smiec sie, calkiem serio, aparacik do tylko 200-300zł
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    Przyznam, że parę miesięcy temu miałem podobny dylemat o tyle, że
    potrzebowałem małego aparaciku do robienia zdjęć jak nie mogę/nie chcę/
    nie jest wskazane (ludzie się płoszą) używać lustrzanki. Wybór padł na
    Pentaksa Optio E90 z którego jestem bardzo zadowolony. To co fajne to
    między innymi działa na normalnych paluszkach R6 i sortuje zdjęcia w
    oddzielnych folderach z datą (b. przydatne!). Jedyne mankamenty choć
    raczej psychologiczne to kiepski dźwięk w filmach (nie kręce) i brak
    ręcznego balansu bieli (niezbyt dolegliwe, bo ten automatyczny działa
    więcej niż zadowalająco). Natomist ma dwie świetne cechy - gumowaną
    antypoślizgową solidną obudowę.i "green button". mam znajomą która
    jest takim antytalentem technicznym, że potrafi sp.... dosłownie każde
    zdjęcie, a po wciśnięciu "green buttona" (pełna automatyka "wszystko
    na max") nawet i ona robi udane zdjęcia.

  • 22. Data: 2011-01-12 07:45:01
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Ad maiorem Kris gloriam :
    > da sie cos wykombinowac do 200zł moze cos tam skrobne ze swojej
    > kiesy ktora jest obciazona kredytem, to moze tak do 300zł?

    [...]
    Lumix DMC-F3

    Sławek
    --
    ________ Nie pamiętam dokładnie okoliczności wypadku, ponieważ byłem
    _/ __/ __/ kompletnie pijany. (zgłoszenie PZU)

  • 23. Data: 2011-01-12 10:13:30
    Od: Henio <p...@h...eu>

    do niedawna miałem casio sprzed 5 lat... i spokojnie jak na początek
    daje radę (Casio Exilim EX-Z55) - dziś na alle do kupienia za około
    100zł, mogę kopsnąć fotki, a z nówek: (oczywiście nie kupowałbym w
    każdym najtańszym sklepie...)

    http://www.skapiec.pl/site/cat/2/filtr/_277_0_0_0_0_
    0_0_0_0_0
    http://www.skapiec.pl/site/cat/2/filtr/_276_0_0_0_0_
    0_0_0_0_0

  • 24. Data: 2011-01-12 10:21:25
    Od: Henio <p...@h...eu>

    On 11 Sty, 21:52, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > wiem ze nie uwiezycie ale sam sie zapytalem czy 2000tys czy 200zł

    2000tys = 2 mln ( 2 000 000 ) toś już przesadził! ;)

  • 25. Data: 2011-01-12 16:47:16
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Kris nadaje:
    > kuzynce sie nie przelewa, dziecko sie urodzilo, chlop nie pracuje
    > i sa na garnuszku starszych, [...] wazne by focilo zdjecia malej [...}
    > cos zaproponujecie za kaske 200-300z?

    Za 200 zł dostaniesz nowego Nikona L21 ale poza tym że to Nikon i że
    jest nowy nic dobrego o nim się nie da powiedzieć. Automat do pstrykania
    i tyle. Kupiłem 11-letniemu bratankowi któremu wszystko się pali w
    rękach. Zdjęcia robi akceptowalne, mały jest zachwycony a rodzice
    zdruzgotani kosztami tuszu do drukarki.

  • 26. Data: 2011-01-12 22:05:42
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A tu parę sampli z canona A470, kupionego 1,5 roku temu za 249zł.
    > Dzieci, ważki, jeż, kot itp - sieczka fotograficzna generalnie, ale
    > pozwala wyrobić sobie opinię o aparacie. Moim zdaniem stosunek jakości do
    > ceny przemawia na jego korzyść.

    1 zdjęcie ostre jak z lustrzanki, zdjęcia rewelacyjne jak na tani kompakt

  • 27. Data: 2011-01-12 23:13:36
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik " ." <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > 1 zdjęcie ostre jak z lustrzanki, zdjęcia rewelacyjne jak na tani kompakt

    Trochę dokucza brak stabilizacji, przydałby się wybór punktów AF, filmy w
    ciemnych warunkach (wyższych ISO) szumią jak cholera - ale wszystko to nie
    dyskredytuje aparatu za 250 zeta ;-)
    Miałem trzy kompakty fuji, mogły wiele, zwłąszcza s6500fd, ale ten maluch po
    pierwsze kosztował kilka razy mniej od tamtych, a po drugie naprawdę robi
    niezłe zdjęcia. Optyka, szybkość, szumy (do ISO 400 mniej więcej) na
    naprawdę przyzwoitym poziomie. Do nauki - niezły, ze względu na wymiary
    wciąż używany przez małżonkę, która lustrzankę (ale pentaxa) taszczy tylko
    na dłuższe wyprawy.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 28. Data: 2011-01-17 10:48:59
    Temat: OT - spadek, bylo: Nie smiec sie 0-300zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, Thomas wrote:

    > Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał
    > albo sie zrzec. Przy czym zrzekajac sie prawo do spadku przechodzi na
    > dzieci(zrzekajacego sie)

    A to wynika z mylenia (częstego) dwu pojęć:
    - umowy zawieranej za życia spadkodawcy ze spadkobiercą
    - odmowy uczestniczenia w spadku, wyrażanej po śmierci spadkobiercy
    przez spadkobiercę

    Skutki nieco się różnią, a Ty piszesz o odrzuceniu spadku,
    nie o zrzeczeniu się:

    _117.html
    +++
    1020
    Spadkobierca, który spadek odrzucił, zostaje wyłšczony od dziedziczenia,
    tak jakby nie dożył otwarcia spadku. {-> goto:}
    931
    § 2. Jeżeli dziecko spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku, udział
    spadkowy, który by mu przypadał, przypada jego dzieciom w częœciach
    równych. Przepis ten stosuje się odpowiednio do dalszych zstępnych.

    1048
    Spadkobierca ustawowy może przez umowę z przyszłym spadkodawcš zrzec
    się dziedziczenia po nim. Umowa taka powinna być zawarta w formie aktu
    notarialnego.
    1049
    § 1. Zrzeczenie się dziedziczenia obejmuje również zstępnych zrzekajšcego
    się, chyba że umówiono się inaczej.
    ---

    ...po szczegóły goto archiwym pl.soc.prawo :D

    pzdr, Gotfryd