    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Date: Wed, 22 Apr 2020 16:30:38 +0200
    <20200417164927.008fc0f1@mateusz> <r7jv2s$8kr$1$Bellini@news.chmurka.net>
    <5979978491$20200420150959@squadack.com>
    <r7mods$r4$1$Bellini@news.chmurka.net>
    <r7msr0$410$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5e9f064d$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7ntb0$rk3$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5ea043e3$0$518$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-04-22 o 15:17, cef pisze:

    > Jak już tak dokładnie potrafisz opisać pasek, to sprawdź jeszcze raz
    > dokładniej
    > jak jest skonstruowany rozrząd - a w zasadzie sam obieg paska -
    > jakie duże są odstępy pomiędzy i jaka jest jaka wysokość zębów
    > i opisz jak wg Ciebie technicznie było to możliwe, że przeskoczył.
    > Napisz czy przysunęły się koła czy pasek się wydłużył i czekał
    > aż przemieści się o pewien kąt na jednym kole, żeby zazębić się
    > nieprawidłowo
    >  z drugim. Czy się po prostu zerwał.

    Rozrząd jest tam taki: małe koło na wale, 2x większe koła na wałku
    rozrządu i pompie wtryskowej, napinacz.
    Pompa wody napędzana z paska klinowego, żadnych dodatkowych rolek.
    Silnik miał połamane zawory i dziurę w tłoku, była kolizja. Po zdjęciu
    osłony rozrządu widać, że koła nie zgrywają sie na punktach. Silnik był
    zablokowany, a dzień wcześniej pracował prawidłowo. Nawet rano,
    akumulator był w stanie nim kręcić. Czyli musiało przeskoczyć podczas
    ciągania go na lince.
    Pasek cały, nic na to nie poradzę, że obalam twoje zasady, że musiał się
    w jakiś sposób zniszczyć.
    Może był lużny, może chwilowe naprężenia go tak dojechały, że jednak
    udało mu się jednak przeskoczyć. Faktem jest że pasek był na swoim
    miejscu i po zdjęciu nie wykazywał żadnych oznak fizycznego uszkodzenia.

    --
    viktorius