  • 31. Data: 2012-06-27 09:43:28
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2012 23:37:00 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > I badz precyzyjny: pisalem ze "kolejnosc evaluacji operatorow" _o tym samym
    priotrytecie_
    > jest dowolna.
    > Nawiasy w tym przypadku sa opuszczane juz na etapie (umownego) parsingu.

    Na etapie (umownego) parsingu nie wiadomo jeszcze, jakiego typu są parametry i w
    konsekwencji nie wiadomo, czy przypadkiem te operatory nie są przeciążone.
    Opuszczanie nawiasów na tym (umownym) etapie może powodować nie tylko zmiany w
    obserwowalnym zachowaniu, ale w ogóle sprawić, że program się nie skompiluje.
    Następny krok: szablony.
    Ilość przypadków, w których kompilator może to zrobić jest tak mała, że całe zjawisko
    raczej nie zasługuje na uogólnione stwierdzenia typu "w C++ jest tak".

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 32. Data: 2012-06-27 11:11:06
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 25, 8:41 pm, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

    > Powiedz od razu, że mam pisać klasy zamiast metod - jest takich metod
    > dobre kilka. I nie bardzo wiem, co miałbym upraszczać i dlaczego miałbym
    > psuć działający kod

    Miałbyś to robić bez psucia.

    > - upraszczanie poniżej miminum jak empirycznie
    > stwierdzono nie jest najlepszym pomysłem, a metody nie są już do
    > uproszczenia. Kopiowanie pól przy rekurencji też mało mnie pociąga.

    Jeśli metoda ma trzydzieści zmiennych lokalnych i jest, cytuję, "za
    duża", to jesteś daleko od tego minimum.

    W ogóle w tym temacie powinieneś zapoznać się z książką Martina
    Fowlera "Refactoring: Improving the Design of Existing Code".

  • 33. Data: 2012-06-27 11:14:05
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 25, 9:05 pm, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

    > Ja to mało wydajny jestem, ale już od dawna marudzą, że tool startuje
    > aż w 2 minuty, i to pomimo tego, że wcześniej startował w 6. Ciężkie
    > życie...

    Prawdę mówiąc to takie rzeczy mają raczej znikomy wpływ na ogólną
    wydajność. Jeśli czas startu jest problemem, to należy się raczej
    zastanowić, czy nie da się tego rozwiązać przez nie wykonywanie
    niektórych czynności na starcie (leniwa inicjalizacja).

  • 34. Data: 2012-06-27 11:21:21
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 02:11:06 -0700, Andrzej Jarzabek napisal:

    > Miałbyś to robić bez psucia.

    Nie da się uprościć poniżej minimum bez psucia. Gdyby się dało,
    to "hello world" mogłoby uchodzić i za system bankowy i za sztuczną
    inteligencję. A tak niestety nie jest.

    > Jeśli metoda ma trzydzieści zmiennych lokalnych i jest, cytuję, "za
    > duża", to jesteś daleko od tego minimum.

    Pożycz szklaną kulę...

    > W ogóle w tym temacie powinieneś zapoznać się z książką Martina Fowlera
    > "Refactoring: Improving the Design of Existing Code".

    Może z 5-10 lat temu to i owszem, pomijając ryzyko stania się
    "opinionated". Nie muszę szlifować technikaliów.

    Edek

  • 35. Data: 2012-06-27 13:02:28
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 27, 10:21 am, Edek Pienkowski <e...@g...com>
    wrote:
    > Dnia Wed, 27 Jun 2012 02:11:06 -0700, Andrzej Jarzabek napisal:
    [...]
    > Nie da się uprościć poniżej minimum bez psucia. Gdyby się dało,
    [...]
    > Pożycz szklaną kulę...

    Miszczu - piszesz, że masz metodę, która jest "za duża" i że chcesz ją
    podzielić, a nawet używasz sformułowania "cokolwiek bym nie chciał
    wydzielić" - to sugeruje, że byś jednak coś z niej chciał wydzielić i
    nawet masz jakieś pomysły, co to by mogło być. Ja się nie odnoszę do
    tego, czy akurat masz w tym momencie rację, że jest za duża i czy masz
    rację, że chcesz podzielić - opieram się tylko na tym, co sam piszesz.
    Ja mogę tylko powiedzieć, że jeśli metoda ma faktycznie trzydzieści
    zmiennych lokalnych to jest bardzo wysoce prawdopodobne, że faktycznie
    jest za duża i że można ją podzielić. I w takiej sytuacji "replace
    method with method object" jest dobrym wstępem do dalszych
    refaktoryzacji.

    > Może z 5-10 lat temu to i owszem, pomijając ryzyko stania się
    > "opinionated". Nie muszę szlifować technikaliów.

    Sorki, ale jeśli uważasz, że nie da się zejść ze złożonością poniżej
    30 zmiennych lokalnych w metodzie, to myślę, że powinieneś jednak się
    zapoznać.

  • 36. Data: 2012-06-27 13:12:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, June 27, 2012 10:14:05 AM UTC+1, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Prawdę mówiąc to takie rzeczy mają raczej znikomy wpływ na ogólną
    > wydajność.

    Ale maja duzy wplyw na "postrzegana wydajnosc".

    RW

  • 37. Data: 2012-06-27 13:19:09
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 04:02:28 -0700, Andrzej Jarzabek napisal:

> [...]
    > jest za duża i że można ją podzielić. I w takiej sytuacji "replace
    > method with method object" jest dobrym wstępem do dalszych

    Tematem było C++sowe func(Some& inOutParam, Some2& outParam), których
    nie ma w Javie.

    Obawiałem się, że na dużą metodę niektórzy zareagują jak psy Pawłowa.
    Ten kod ogólnie nie wymaga grubszej refaktoryzacji, a dodatkowo w zasadzie
    jedynymi sensownymi opcjami w przypadku tej metody jest klasa z kodem lub
    klasa na dane, czy w zasadzie struktura. Ani jedno ani drugie nie poprawia
    czytelności.

    > Sorki, ale jeśli uważasz, że nie da się zejść ze złożonością poniżej 30
    > zmiennych lokalnych w metodzie, to myślę, że powinieneś jednak się
    > zapoznać.

    A ja uważam, że jesteś właśnie "opinionated". Coś przeczytałeś, coś
    powtarzasz, a niewiele z tego rozumiesz, co niestety widać.

    Edek

  • 38. Data: 2012-06-27 13:49:38
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out[off]
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Tematem było C++sowe func(Some& inOutParam, Some2& outParam), których
    > nie ma w Javie.

    Jak to nie ma w Javie ? Nie rozumiem ? /zastrzegam, ze poczatkuje w Javie/

    AK

  • 39. Data: 2012-06-27 13:57:23
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 13:49:38 +0200, AK napisal:

    > Jak to nie ma w Javie ? Nie rozumiem ? /zastrzegam, ze poczatkuje w
    > Javie/

    Poliglofon ze mnie, ale proszę trzymać się tematu.

    Edek

  • 40. Data: 2012-06-27 13:58:34
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2012 13:49:38 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > Jak to nie ma w Javie ?

    W Javie wszystkie parametry przekazywane sa przez wartość. Nie ma czegoś takiego jak
    przekazywanie przez referencję ani też rozróżnialnych trybów in/out/inout.

    I zgadzam się, że jest to poważna upierdliwość tego języka.

    > /zastrzegam, ze poczatkuje w Javie/

    Służymy dalszymi wyjaśnieniami.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com