  • 21. Data: 2012-06-25 23:49:03
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Skomplikowana to pojęcie relatywne. Alokatory są o tyle niewdzięczne,
    > że trudno uzyskać coś lepszego od defaulta.

    Dosc latwo tylko ze, .. _nikt tego nie robi_ (i cala elastycznosc z alokatorami
    poszla w praktyce w p.. (c) Siara).

    AK

  • 22. Data: 2012-06-26 03:57:34
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 25 Jun 2012 21:40:45 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:

    >Nie ponieważ nie znam COBOL-a. Tak przypuszczałem: "chcesz goto" ->
    >"projekt do bani"
    >
    >Edek

    Ja nie mowilem o "goto". Ja mowilem o metodzie z 30 parametrami. Jest
    to niewtpliwie skutek blednego projektu

    A.L.

  • 23. Data: 2012-06-26 09:36:29
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2012 23:37:00 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > Tylko powiedz mi Musiu dlaczego w C++ musze sie tyle nameczyc
    > (no i jeszcze ten PIMPL niezbedny) jesli w Javie mam to ad hoc

    Nie masz. W Javie masz coś innego.

    > i bez udziwnien/komplikacji/ograniczen PIMPLa (dziedziczenie) itp ?

    Jakiego pimpla? I co ma tu dziedziczenie?

    > W Javie/.NET refs sa _wewnetrzym wbudowanym podstawowym mechanizmem_
    > obslugi obiektow, wiec Java/.NET sobie moze to o wiele lepiej (i czymi to)
    zoptymalizowac

    Może. Ale wpływ tego na całość nie jest oczywisty.
    Klasy można umownie podzielić na "lekkie" i "ciężkie". Nie pamiętam, żebym
    kiedykolwiek stosował xxx_ptr dla lekkich klas, których obiekty albo są na stosie,
    albo w kontenerach, albo jako składowe większych klas. Dlatego ewentualny koszt
    użycia xxx_ptr nie ma tu znaczenia.
    Niemal zawsze, gdy używałem xxx_ptr, odnosiło się to do jakiejś "ciężkiej" klasy,
    której obiektu tworzy się rzadko, rzadko się je też przerzuca a jak już się ich
    użyje, to na ścieżce krytycznej jest właśnie to użycie i nic więcej.
    Przykład obrazkowy: wisi mi, jaki jest koszt użycia xxx_ptr w odniesieniu do klasy
    DatabaseConnection.

    > PS: i nieprawda jest, ze mam wtedy "deterministyczne" zwalnianie zasobow.
    > Mamy tak/podobnie jak w Javie/C# (smieciarka), czyli wolnienie gdy ref_count
    > zjedzie do 0.

    Nie. W C++ jest deterministycznie, bo zwolnienie jest na pewno i właśnie wtedy. W
    Javie zwolnienie jest być może i nie wcześniej, niż. To jest różnica, choć faktycznie
    w wielu przypadkach nie jest ona istotna. Ale jeśli chcesz się przepychać nt.
    terminologii, to bądźmy precyzyjni.

    > Czasem sam jezyk (C++) "pieprzy"" kod.

    Każdy język tak robi. Ale każdy inaczej.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 24. Data: 2012-06-26 14:31:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.06.2012 23:37, AK wrote:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał:
    > Nie ucz ojca dzieci robic (dlaczego kurcze Wam mlodym _ciagle_ sie od lat
    > wydaje, ze pozjadaliscie wszytskie rozumy/umiejetnosci
    Tu nie chodzi o umiejętności tylko o to, że zderzasz rzadkie przypadki
    krańcowe i o jakieś 10 lat przeterminowane praktyki C++ z najnowszą
    wersją Javy/C#. Ja zaczynałem naukę C++ na bcb5 12 lat temu. Bcb6, który
    wyszedł 10 lat temu był już naprawdę fajnym środowiskiem.
    Genryki w C# są od jakiś 7 lat, w javie od 8.

    > w stosunku
    > do nas "matuzalemow;) ?).
    Skoro przez tyle lat nie byłeś w stanie opanować podstawy C (wyliczanie
    wartości wyrażeń) to mam silne podstawy sądzić, że twój staż nie idzie w
    parze z wiedzą.

    > Tylko powiedz mi Musiu dlaczego w C++ musze sie tyle nameczyc
    Nikt Cię nie zmusza do męczenia się w C++. Ja się męczyłem w Javie.

    > (no i jeszcze ten PIMPL niezbedny)
    To jest JEDNA z podanych przeze mnie możliwości. Nie jest niezbędna. W
    c++ możesz zresztą użyć alokatora opartego o GC. Tylko po co?

    > jesli w Javie mam to ad hoc
    W javie to działa inaczej - brak semantyki referencji. Masz raczej const
    wskaźnik ze wszelkimi ograniczeniami.

    GC ma JEDNĄ zaletę w porównaniu z RC - sprząta cykle. A cykliczne
    powiązania między obiektami są po pierwsze rzadkie, po drugie niektóre
    GC sobie z cyklami tez specjalnie nie radzą (patrz python).

    Do tego gc zachęca do niechlujstwa. I nagle jest problem gdy biblioteka
    przy próbie wczytania 100MB pliku potrzebuje 12GB ramu(bo zajęcie 1GB
    przy obróbce 10MB to było "jeszcze normalne, teraz ramu jest dużo").

    > Przeciez wtedy pisze niby w C++, ale _tak naprawde w Javie_ :)
    Raczej pisząc w Javie piszesz w brutalnie wykastrowanym C++.

    > Zwlaszcza, ze shared_ptr jest "atomowy" rowniez w sensie wielowatkowosci,
    > a wiec naprawde _cholernie_ kosztowny w stosunku do jednowatkowosci.
    > Tyle, ze ja sobie "mutexowania" w shared_ptr wylaczyc nie moge
    > nawet gdybym w dokumentacji duzymi bukwami napisal, ze
    > program/modul jest jednowatkowy.
    Jakiego, kwa, muteksowania? Dobra implementacja ma użyte CAS,
    prawdopodobnie w formie lock cmpxchg - cały koszt przy odpowiedniej
    optymlizacji po stronie twórców biblioteki to blokada magistrali na
    jeden dodatkowy transfer.

    > Przecie smart_ptr to szablon, a wiec macro a wiec kompilator g.. wie o
    > kontekscie uzycia (nie umie zoptymalizowac).
    Kłamstwo.

    > W Javie/.NET refs sa _wewnetrzym wbudowanym podstawowym mechanizmem_
    > obslugi obiektow, wiec Java/.NET sobie moze to o wiele lepiej
    Teoretycznie może i cały czas mnie dziwi, że mimo, że JIT powinien być
    świetnym rozwiązaniem (kilka lat temu naprawdę tej technologii
    kibicowałem) i dawać znaczącego boosta to ciągle się tak nie dzieje.

    > (i czymi
    > to) zoptymalizowac
    Za to nie może zoptymalizować innych rzeczy. No i robi głównie
    mikrooptymalizacje a nie makrooptymalizację.

    > PS: i nieprawda jest, ze mam wtedy "deterministyczne" zwalnianie zasobow.
    > Mamy tak/podobnie jak w Javie/C# (smieciarka), czyli wolnienie gdy
    > ref_count
    > zjedzie do 0.
    Jeżeli masz porządnie napisaną aplikację to jesteś w stanie wyznaczyć
    punkty w których stan powinien być stabilny i dzięki temu łatwo
    zweryfikować ewentualne wycieki.

    > (No ale o cykle to juz musze niestety zadbac/pilnowac sam:).
    Najdłużej debugowaną przeze mnie pod względem wycieków aplikacją był
    kodserwera w pythonie, który ciekł kilka GB na tydzień. Wszystko właśnie
    z powodu cykli.

    > Czasem sam jezyk (C++) "pieprzy"" kod.
    Java też robi to notorycznie. Ja wolę już "pieprzenie" na modłę C++.

    > a nie chce mi sie teraz:) Moze jutro ?
    Ani jutro ani pojutrze nic nie udowodnisz, bo po portu nie masz racji.

    > I badz precyzyjny: pisalem ze "kolejnosc evaluacji operatorow" _o tym
    > samym priotrytecie_
    > jest dowolna.
    > Nawiasy w tym przypadku sa opuszczane juz na etapie (umownego) parsingu.
    Cały czas mieszasz Example 6 z Example 7 w 5.1.2.3 standardu C. Jeszcze
    nie zdecydowałem, czy wbrew temu co lansujesz mimo tylu lat pracy po
    prostu NIE ZNASZ C, czy trollujesz.

    Michoo

  • 25. Data: 2012-06-26 15:07:22
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Ani jutro ani pojutrze nic nie udowodnisz, bo po portu nie masz racji.

    A jak udowodnie ze (a+b)+c to jest w C _dokladnie_ to samo co a+(b+c)
    to odszczekasz te wszystkie banialuki co powypisywales i na moje
    zwyczajowe: "Czolem Mlodziezy" odkrzykniesz " Czolem Mistrzu " ? :)

    AK

  • 26. Data: 2012-06-26 15:24:51
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, June 25, 2012 9:59:11 PM UTC+1, Michoo wrote:

    > Jakie, kurcze, "ręczne" malloc? Jeżeli w c++ oprzesz sobie cały
    > interface na shared_ptr<T> to masz dokładnie to co robi java/C#

    A potem odkrywasz istnienie kontenerow.

    RW

  • 27. Data: 2012-06-26 16:01:06
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 20:57:34 -0500, A.L. napisal:

    > Ja nie mowilem o "goto". Ja mowilem o metodzie z 30 parametrami. Jest to
    > niewtpliwie skutek blednego projektu

    Ja o zmiennych mówiłem, nie parametrach. Zmiennych lokalnych dla funkcji.

    Edek

  • 28. Data: 2012-06-26 18:41:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.06.2012 15:07, AK wrote:

    > A jak udowodnie ze (a+b)+c to jest w C _dokladnie_ to samo co a+(b+c)
    Przy założeniu, że a,b i c to dowolne zmienne (Bo dla unsigned int
    oczywiście jest to prawda.) nie udowodnisz, bo standard daje wyraźne
    przykłady (jeden już podałem) dla twórców implementacji w jakich m.in.
    przypadkach tak nie jest.

    Ale chętnie (jeszcze) wysłucham co masz do powiedzenia.

    > to odszczekasz te wszystkie banialuki co powypisywales
    A jak już zrozumiesz, że nie masz racji to odszczekasz wszystkie swoje
    banialuki?

    > i na moje
    > zwyczajowe: "Czolem Mlodziezy" odkrzykniesz " Czolem Mistrzu " ? :)
    I będziesz odnosił się z minimalnym szacunkiem do młodszych a
    mądrzejszych? Może być nawet i "Czołem Mistrzu".

    Michoo

  • 29. Data: 2012-06-26 20:58:39
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 26 Jun 2012 14:01:06 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:

    >Ja o zmiennych mówiłem, nie parametrach. Zmiennych lokalnych dla funkcji.
    >
    >Edek

    Przeczytalem jeszcze raz twoj oryginalny post. I teraz nic nie
    rozumiem.

    A.L.

  • 30. Data: 2012-06-26 23:00:03
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku czę?ć 2: Java i parametry in/out
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał:

    > Przeczytalem jeszcze raz twoj oryginalny post. I teraz nic nie
    > rozumiem.

    No to jest nas dwoch.

    AK