  • Data: 2020-08-29 11:30:22
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 28 Aug 2020 17:22:09 +0200, nadir

    > Doskonale wiem, tylko jak zwykle się wijesz. No więc ponawiam pytanie.
    > Na paliwach płynnych i ich dystrybucji ludzie/firmy/państwa chcą
    > zarabiać. Dlaczego z prądem do elektryków miałoby być inaczej?

    Jak zwykle, typowo dla siebie, wyrżnąłeś co napisałem i nadal się
    głupkowato pytasz, choć już dawno odpowiedziałem na twoje bzdurne pytanie.
    Ponownie zatem, sprawdziłeś ile firmę kosztuje kWh prądu w gniazdku a ile
    kosztuje na ładowarce EV? Jak sprawdzisz to wróć i zacznij wyjaśniać w
    odniesieniu do bzdury którą sypnąłeś.

    > Ale to twoja nadinterpretacja, że akcyzą objęte są tylko szkodliwe
    > rzeczy.

    Bo są, oraz takie których konsumpcję z określonych względów trzeba
    ograniczać. Przeczytaj sobie definicję akcyzy i przestań interpretować po
    swojemu.

    > Prąd, CNG i LPG są już od dawna objęte akcyzą, twierdzisz, że są
    > szkodliwe? Albo metanol?

    ROTFL Metanol nie jest wcale dla ludzi szkodliwy... :D

    > Przecież tego nikt normalny nie pije, a akcyzą
    > jest objęty. Ale nie dlatego, że można go wychlać, tylko że to może
    > służyć za paliwo. I to jakie czyste i ekologiczne.

    Spróbuj sobie pojeździć na metanolu, to zatrzymasz się szybciej niż
    elektrykiem. I na amen. Bzdury takie piszesz, że się płakać chce.

    > Generalnie akcyzą objęte są nośniki energii.

    Tak, tak. Piwo, wino, wódka, papierosy, oleje smarne, samochody to nośniki
    energi. Wszystkie się przecież palą.

    > Do niedawne, nawet te najzdrowsze,
    > elektryczne samochody, też były objęte akcyzą.

    Owszem, były. Bo były traktowane tak samo jak śmierdziele spalinowe. Ale
    już nie są, bo są dla ludzi zdrowsze, w związku z tym państwo z tytułu ich
    ruchu po drogach ma mniejsze koszty leczenia. Proste jak drut.

    > Akcyza to kolejny podatek, czy to się komuś podoba czy nie. I jak się
    > rozpowszechnią samochody elektryczne, to prąd co nich będzie też objęty
    > kolejnymi podatkami. A czy rząd(y) podniosą stawki akcyzy, czy wymyślą
    > inny podatek, to nie ma żadnego znaczenia.

    Przecież prąd JUŻ jest objęty akcyzą, jak i węgiel z którego ten prąd jest
    produkowany. Jedyne czym mogą prąd dla EV obłożyć (a właściwie to nie prąd,
    a samochód, poprzez winietę), i powinni to zrobić już dawno, to podatek
    drogowy -- bo samochody elektryczne niszczą drogi tak samo jak spaliniaki.

    Zatem ponownie, sprawdź ile w skrajnym wypadku kosztuje prąd w gniazdku a
    potem odpowiedz SOBIE na pytanie dlaczego w ładowarce jest 6-8x droższy.
    Potem wróć do dyskusji. Obecnie gadka z tobą jest skrajnie jałowa.

    --
    Pozdor
    Myjk