    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 28 Mar 2019 06:25:32 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <9...@g...com>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <f...@g...com>
    <q7i0ut$s33$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 07:59:11 UTC-5 użytkownik d...@w...pl napisał:
> [...]
    tak zasobniki zaprojektowali że zimna dopływa od spodu. I to jeszcze w ten sposób
    żeby nie mieszać się z ciepłą

    > I co, dajmy na to, że masz 100l - nagrzany jest, odkręcasz kran (a jeszcze lepiej
    dwa) na full gorącej i mierzysz - i przez 5 minut (przyjmując krany 10l/minutę) leci
    na tej samej temperaturze - a potem nagle skokowo robi się zimna?

    Tak powinno byc. No, nie do konca skokowo sie robi zimna ale jak lejesz do wanny to
    bez problemu przez caly czas jak lejesz aby sie wykapac to leci caly czas tak samo
    ciepla.
    W praktyce dobre 90% wody da sie spuscic jak jest uzywalnie goraca za jednym razem i
    jakies 70% jak spuszczasz w dwu turach (poczatek i koniec kapieli ok. 20 minutowej)

    > Ja mam raczej takie doświadczenia jak szczygiel - odkręcasz i woda leci - i robi
    się powoli coraz zimniejsza, bo grzałka jednak mniejszej mocy niż w przepływowym i
    nie daje rady strumienia nagrzać.

    Ja napisalem ze takie cyrki widzialem.
    Mialem dobry bojler. mial krociec dolotowy na dole (zbiornik poziomy) ale zakrzywiony
    w jedna strone i chyba jeszcze jakos zacisniety zeby wyplyw byl waski. I dzialalo
    dobrze.

    Ale przegnil i trzeba bylo nowy. Fachowiec zrobil, dostal na miare ten stary.
    Ale krociec po prostu przyspawal prosto. W rezultacie woda sie mieszala i z pelnego
    zbiornika dalo sie spuscic 1-2 wiaderka goracej a potem leciala letnia.

    Dorobilismy do tego fikusny krociec ktory wkrecalo sie do tego co byl, i on
    rozprowadzal strumienie na boki.
    Sytuacja poprawila sie dramatycznie. Tyle ze i tak nie bylo to optymalne.

    Taki hujowy fachowiec to byl...

    > Choć kto wie, może to produkty PRLu wszystko były - tzn. zarówno/albo projekty
    debilne albo brako-wykonanie - np. zabrakło grzybków ;>

    Akurat ten pierwszy byl z prl. Ten poroniony z wieku 21.

    I wracajac do tematu: Tak, jak sie dobrze zrobi zbiornik to mozna go "rozladowac" z
    goracej wody niemal w calosci. W calosci oznacza cala goraca wode, bez zbytniego
    pomieszania z zimna.