  • Data: 2019-05-23 13:07:29
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Odczyt w końcu zrobiłem wczoraj - był potrzebny do wniosku o zmianę na rozliczanie
    12-miesięczne - bo po co przepłacać?
    A i koszty można mieć pod kontrolą przy niższej opłacie abonamentowej+handlowej -
    dają możliwość podawania co miesiąc stanu licznika i płacenia za zużycie, a nie za
    prognozy.

    Zużycie zgodne z przewidywaniami, 315kWh za ok. 1,5 miesiąca. Gorzej z podziałem na
    tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
    Czyli 58%/42% - a licząc wg czasu powinno być 80h/88h czyli 47,6%/52,4% (u innogy w
    G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni powszednie od 13 do 15).
    Na szczęście i tak jestem na tym 5zł do przodu, wkurzające by było, gdybym stracił -
    na szczęście różnica cen jest na tyle korzystna, że G12W jest tańsze od G11 aż do
    proporcji 67,8%/32,2%.
    Inna sprawa, że w G12 prąd+dystrybucja (i ten "tańszy" i ten "droższy") są tańsze niż
    w G12W - i to na tyle, że G12 jest tańsze od G11 aż do proporcji 76%/24%. I choć
    czasowo jest gorzej, bo 98h/70h, czyli 58,3%/41,7%, to kto wie, może byłoby jeszcze
    lepsze niż G12W - oczywiście pytanie, jak się kształtuje rzeczywiste zużycie.

    Tak patrząc na te 1,5 miesiąca wychodzi z grubsza, że jakieś 140kWh (100kWh droższego
    i 40 kWh tańszego - proporcja 71%/29%) - ok. 45% - poszło na zużycia "dzienne"
    (światło, pralka, kuchenka), a jakieś 170kWh (80kWh droższego i 90kWh tańszego -
    proporcja 47%/53%) - ok. 55% - na zużycia "średnie" (lodówka, wentylatory, zmywarka -
    bo można przyjąć, że co drugie włączenie jest w dzień, a co drugie w nocy).

    Jak widać, kuchenka elektryczna nie opłaca się przy G12W - a u innogy brakuje tego
    okna 13-15, w którym można by puszczać pralkę i zmywarkę.
    Z pralką łatwiej ew. poczekać do nocy, ale będzie hałasować przy spaniu, ze zmywarką
    czekać do nocy trudniej (ale i te 2h okna nie wystarczą na program eco - u mnie trwa
    2:55, z grzaniem wody na początku i z suszeniem pod koniec).
    Na światło nie poradzisz - a jeśli się gdzieś nie walnąłem, wychodzi ok. 50kWh
    miesięcznie, jakieś 25zł - i nie jest to od rzeczy, bo to świecenie żarówek o łącznej
    mocy 250W przez 6h dziennie. 300zł na rok - wymiana na LEDy może być opłacalna, choć
    podobno liczniki potrafią głupieć przy takim szpilkowym poborze jak LEDach.

    Ciekawie też się odczytuje taki licznik na G12W - pokazuje w cyklu 7 różnych
    informacji.
    Zegarek spóźnia się jakieś 5 minut - zobaczymy za kolejne 1,5 miesiąca, czy to stałe
    czy narastające opóźnienie. Ale jest czas letni, więc może potrafi się sam
    przestawiać (albo majster zapomniał w komputerze zmienić, bo zmieniał akurat 4
    kwietnia). Data prawidłowo, ale chyba świąt nie uwzględnia, tym bardziej ruchomych :(
    I podaje 3 zużycia - sumaryczne, droższe i tańsze. Ciekawostka, że nie było resetu, i
    droższe to suma poprzedniego z G11 i obecnego droższego z G12W.
    Na koniec jeszcze maksymalna moc z okresu rozliczeniowego - ciekawe, w jakim czasie
    to uśrednia, bo miałem wczoraj 3413W - a przecież sama kuchenka ma podobno 10kW.
    Trzeba zrobić eksperyment i rozkręcić wszystko na 5 minut - kuchenkę, suszarkę,
    czajnik, światła - a jak się da, to i pralkę i zmywarkę ;>
    Przydział mocy mam podobno 20kW (a może i 30?).