-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "re" <r...@r...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
Date: Thu, 31 Mar 2016 22:10:15 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 56
Message-ID: <ndk05o$rgj$1@mx1.internetia.pl>
References: <1qd3or58cdsay.y3gn72c42chn$.dlg@40tude.net>
<nde6th$70u$1$opajak@news.chmurka.net> <ndh93u$im3$1@dont-email.me>
<ndisrf$nmq$1@node2.news.atman.pl>
<56fd0ca5$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1459454968 28179 78.10.177.126 (31 Mar 2016 20:09:28 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Mar 2016 20:09:28 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
In-Reply-To: <56fd0ca5$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579140
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "T."
>
>> fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo.
>
> Alez maja. Widzac FR kazdy patrzy na predkosciomierz zamiast na droge.
> Ten, co nie zna drogi, zaskoczony widokiem zoltej skarbonki, ostro
> hamuje, ten za nim tez... pozniej. Stad mniejsza wypadkowosc teraz.
> No chyba, ze mowimy o bezpieczenstwie budzetu.
>
>> Ale niestety tylko dlatego
>> że stały w bezsensownych miejscach.
>
> To nie miejsca sa bezsensowne, tylko ograniczenia predkosci w tych
> miejscach. Czesto stawiane wlasnie po to, by jak najwiecej ludzi sie
> nadzialo. Ot, chocby slynny FR na Wislostradzie.
> Jesli wszyscy, moze poza autobusami, przekraczaja predkosc dozwolona na
> jakies drodze i nic zlego sie nie dzieje, to zle sa te tysiace
> kierowcow, czy jeden idiota co postawil znak?
>
> Pozdroofka,
> Pawel Chorzempa
Trochę generalizujesz. Chodzi o to, żeby uratować choć jedną osobę.
Czyli jeśli coś się stanie, to wtedy dopiero umawiamy się, że stosujemy
się do ograniczeń? Czy może lepiej zawczasu jednak ustawić, żeby właśnie
do tego jednego przypadku nie doszło?
Oczywiście, to dywagacje z pogranicza filozofowania. Są źle ustawione
znaki, a z drugiej strony - jeszcze nie ma znaków wyświetlających
ograniczenia automatycznie w zależności od warunków drogowych. Może
kiedyś będzie - np. wilgotność 95% - większe ograniczenie. Niestety
ludzie nie zdają sobie sprawy, jakie czynniki wpływają na postawione
ograniczenia. Zwykle jest to: "jechałem szybciej i nic się nie stało". A
może po deszczu jest tam wyjątkowo ślisko? Albo źle wykonana przechyłka
drogi na zakręcie przy zużytych oponach spowoduje, że auto wyleci?
---
I Ty chcesz to liczyć ? :-)
Generalnie powinny być dostępne (np. W Internecie) motywy stawiania
ograniczeń (na stronach zarządców dróg). Wtedy można by wychwycić te
bzdurne nieco łatwiej i szybciej, niż tylko organoleptycznie. I w
niektórych przypadkach byłoby widać, że to np. błędy konstrukcyjne lub
złe wykonawstwa (konserwacja) przyczynia się do ich stawiania.
Przykładem spóźnionego postawienia jest ograniczenie do 50 na węźle
Konotopa - dopiero jak się tam zdarzył wypadek, ktoś poszedł po rozum do
głowy. A mądrzejsi jeszcze przed otwarciem trasy sugerowali, że
przechylenie zakrętu na zewnątrz to prosta droga do dramatów przy
szybszej jeździe. Podobnie - postawiono ograniczenie na węźle Opacz, bo
wejście tam w łuk powyżej 50 groziło wyrzuceniem na bariery.
---
Nie wystarczy po prostu postawić znaku informacyjnego tudzież innych
informujących o wyjątkowo niebezpiecznej drodze ?
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem