eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Date: Thu, 31 Mar 2016 22:10:15 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 56
    Message-ID: <ndk05o$rgj$1@mx1.internetia.pl>
    References: <1qd3or58cdsay.y3gn72c42chn$.dlg@40tude.net>
    <nde6th$70u$1$opajak@news.chmurka.net> <ndh93u$im3$1@dont-email.me>
    <ndisrf$nmq$1@node2.news.atman.pl>
    <56fd0ca5$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1459454968 28179 78.10.177.126 (31 Mar 2016 20:09:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Mar 2016 20:09:28 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <56fd0ca5$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579140
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "T."

    >
    >> fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo.
    >
    > Alez maja. Widzac FR kazdy patrzy na predkosciomierz zamiast na droge.
    > Ten, co nie zna drogi, zaskoczony widokiem zoltej skarbonki, ostro
    > hamuje, ten za nim tez... pozniej. Stad mniejsza wypadkowosc teraz.
    > No chyba, ze mowimy o bezpieczenstwie budzetu.
    >
    >> Ale niestety tylko dlatego
    >> że stały w bezsensownych miejscach.
    >
    > To nie miejsca sa bezsensowne, tylko ograniczenia predkosci w tych
    > miejscach. Czesto stawiane wlasnie po to, by jak najwiecej ludzi sie
    > nadzialo. Ot, chocby slynny FR na Wislostradzie.
    > Jesli wszyscy, moze poza autobusami, przekraczaja predkosc dozwolona na
    > jakies drodze i nic zlego sie nie dzieje, to zle sa te tysiace
    > kierowcow, czy jeden idiota co postawil znak?
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Trochę generalizujesz. Chodzi o to, żeby uratować choć jedną osobę.
    Czyli jeśli coś się stanie, to wtedy dopiero umawiamy się, że stosujemy
    się do ograniczeń? Czy może lepiej zawczasu jednak ustawić, żeby właśnie
    do tego jednego przypadku nie doszło?
    Oczywiście, to dywagacje z pogranicza filozofowania. Są źle ustawione
    znaki, a z drugiej strony - jeszcze nie ma znaków wyświetlających
    ograniczenia automatycznie w zależności od warunków drogowych. Może
    kiedyś będzie - np. wilgotność 95% - większe ograniczenie. Niestety
    ludzie nie zdają sobie sprawy, jakie czynniki wpływają na postawione
    ograniczenia. Zwykle jest to: "jechałem szybciej i nic się nie stało". A
    może po deszczu jest tam wyjątkowo ślisko? Albo źle wykonana przechyłka
    drogi na zakręcie przy zużytych oponach spowoduje, że auto wyleci?
    ---
    I Ty chcesz to liczyć ? :-)


    Generalnie powinny być dostępne (np. W Internecie) motywy stawiania
    ograniczeń (na stronach zarządców dróg). Wtedy można by wychwycić te
    bzdurne nieco łatwiej i szybciej, niż tylko organoleptycznie. I w
    niektórych przypadkach byłoby widać, że to np. błędy konstrukcyjne lub
    złe wykonawstwa (konserwacja) przyczynia się do ich stawiania.
    Przykładem spóźnionego postawienia jest ograniczenie do 50 na węźle
    Konotopa - dopiero jak się tam zdarzył wypadek, ktoś poszedł po rozum do
    głowy. A mądrzejsi jeszcze przed otwarciem trasy sugerowali, że
    przechylenie zakrętu na zewnątrz to prosta droga do dramatów przy
    szybszej jeździe. Podobnie - postawiono ograniczenie na węźle Opacz, bo
    wejście tam w łuk powyżej 50 groziło wyrzuceniem na bariery.
    ---
    Nie wystarczy po prostu postawić znaku informacyjnego tudzież innych
    informujących o wyjątkowo niebezpiecznej drodze ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: