-
Data: 2016-03-31 22:10:15
Temat: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "T."
>
>> fotoradary nie mają wpływu na bezpieczeństwo.
>
> Alez maja. Widzac FR kazdy patrzy na predkosciomierz zamiast na droge.
> Ten, co nie zna drogi, zaskoczony widokiem zoltej skarbonki, ostro
> hamuje, ten za nim tez... pozniej. Stad mniejsza wypadkowosc teraz.
> No chyba, ze mowimy o bezpieczenstwie budzetu.
>
>> Ale niestety tylko dlatego
>> że stały w bezsensownych miejscach.
>
> To nie miejsca sa bezsensowne, tylko ograniczenia predkosci w tych
> miejscach. Czesto stawiane wlasnie po to, by jak najwiecej ludzi sie
> nadzialo. Ot, chocby slynny FR na Wislostradzie.
> Jesli wszyscy, moze poza autobusami, przekraczaja predkosc dozwolona na
> jakies drodze i nic zlego sie nie dzieje, to zle sa te tysiace
> kierowcow, czy jeden idiota co postawil znak?
>
> Pozdroofka,
> Pawel Chorzempa
Trochę generalizujesz. Chodzi o to, żeby uratować choć jedną osobę.
Czyli jeśli coś się stanie, to wtedy dopiero umawiamy się, że stosujemy
się do ograniczeń? Czy może lepiej zawczasu jednak ustawić, żeby właśnie
do tego jednego przypadku nie doszło?
Oczywiście, to dywagacje z pogranicza filozofowania. Są źle ustawione
znaki, a z drugiej strony - jeszcze nie ma znaków wyświetlających
ograniczenia automatycznie w zależności od warunków drogowych. Może
kiedyś będzie - np. wilgotność 95% - większe ograniczenie. Niestety
ludzie nie zdają sobie sprawy, jakie czynniki wpływają na postawione
ograniczenia. Zwykle jest to: "jechałem szybciej i nic się nie stało". A
może po deszczu jest tam wyjątkowo ślisko? Albo źle wykonana przechyłka
drogi na zakręcie przy zużytych oponach spowoduje, że auto wyleci?
---
I Ty chcesz to liczyć ? :-)
Generalnie powinny być dostępne (np. W Internecie) motywy stawiania
ograniczeń (na stronach zarządców dróg). Wtedy można by wychwycić te
bzdurne nieco łatwiej i szybciej, niż tylko organoleptycznie. I w
niektórych przypadkach byłoby widać, że to np. błędy konstrukcyjne lub
złe wykonawstwa (konserwacja) przyczynia się do ich stawiania.
Przykładem spóźnionego postawienia jest ograniczenie do 50 na węźle
Konotopa - dopiero jak się tam zdarzył wypadek, ktoś poszedł po rozum do
głowy. A mądrzejsi jeszcze przed otwarciem trasy sugerowali, że
przechylenie zakrętu na zewnątrz to prosta droga do dramatów przy
szybszej jeździe. Podobnie - postawiono ograniczenie na węźle Opacz, bo
wejście tam w łuk powyżej 50 groziło wyrzuceniem na bariery.
---
Nie wystarczy po prostu postawić znaku informacyjnego tudzież innych
informujących o wyjątkowo niebezpiecznej drodze ?
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)