    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie ma raportu bezoieczeństwa za 2015 rok?
    Date: Thu, 31 Mar 2016 18:09:22 +0200

    On 31.03.2016 17:48, SW3 wrote:

    > Otóż to. Tak sie wszyscy zafiksowali na radarach, czy może już nie
    > wierzą, że ograniczenia dałoby się postawić sensownie?
    > Niech ograniczenia oznaczają naprawdę maksymalną dopuszczalną prędkość
    > (a nie obliczoną na samochód z niesprawnymi hamulcami, na łysych
    > oponach, z zaszronionymi oknami, podczas intensywnego marznącego
    > deszczu) to radary mogą stać i co kilometr na każdej drodze.

    Ogólnie w Polsce jest po prostu za dużo znaków. Na Węgrzech i Słowacji
    nie miałem problemu, żeby wiedzieć ile jest dopuszczalne - 90/50, chyba
    że jakieś specjalne ograniczenia - rzadko.

    A u nas - wjechałem przez przełęcz Dukielską - już były problemy -
    znaków w ..., drugi ... wie czy ostatnia krzyżówka, to wyjazd z
    parkingu, gruntowa czy trzeci .... wie co, czy jak jest zielona tablica
    to wolno 90, czy tylko jakiś projektant gra w grę "czy pamiętasz białą
    przekreśloną?". Dodatkowo jak do miasta dojechałem to reklamy dominujące
    wszystko - wtedy zdałem sobie sprawę dlaczego Słowacja mi się podobała -
    przecież architektura podobna - brak reklam.

    No i nasrane tymi znakami - jest zakręt - widać go od początku do prawie
    samego końca - brak niespodzianek w stylu przepaść, złe wyprofilowanie,
    zwężenie drogi. No to na ch... znak, że zakręt? Bez znak pojechaliby
    prosto, bo drogi nie widzą, ale znak zobaczą? No i na chucka
    ograniczenie do 70 - przecież każdy widzi ile da się pojechać. To że
    "można" 90 nie znaczy, że tyle trzeba - jak będzie śnieg to to 70 ze
    znaku też będzie za dużo. Ile by nie było na znaku, ma jechać tyle, żeby
    się nie wywalić.

    Mam wrażenie, że kierowców traktuje się jak debili, a oni z koleji
    traktują jak debili projektantów dróg. Zdjąć 50% znaków w diabły - i tak
    nikt na nie nie patrzy. Jak ograniczenia, to wtedy jak po prostu na
    pierwszy rzut oka przyczyny nie widać, ale jednak ona jest i trzeba
    kierowcę ostrzec - w innych przypadkach niech kierowcy myślą sami. A po
    co komu znak ograniczenia przed ślimakiem - jaki ślimak jest każdy widzi
    i bez ograniczenia się domyśli, że nie nalezy w niego wjeżdzać 90km/h. A
    jak wjedzie to w sumie dobrze - wypierdoli się we w miarę kontrolowanych
    warunkach w barierki, to się nauczy - mógł trafić gorzej.

    A od siebie dodałbym nieoznakowane kamery na przejściach bez świateł i z
    2+ pasami ruchu wyłapujące wyprzedzanie. Im więcej tym lepiej.
    Prawdziwe, atrapy, ukryte, mobilne, strażnicy zza krzaka - jakiekolwiek.
    Na szczególnie niebezpiecznych widoczne, oczojebne żółte. Żeby zawsze
    się zastanawiali czy nie przyjdzie 500PLN i 10 punktów. Tępić
    skurwysynów bez litości. Narzędzia już są - w zasadzie dwa razy go
    złapią i po prawku, bo jak ktoś tak jeżdzi to brakujące punkty pewnie
    ma. Jak się po zółtej kartce nie obudzi, to czerwona i pauzuje.

    Shrek.