-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!feed.new
s.qwest.net!mpls-nntp-01.inet.qwest.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kkv444$jte$1@news.task.gda.pl>
Date: Mon, 22 Apr 2013 20:47:32 +0200
Message-ID: <12bz7uel1h52u$.1papsu29hcvh0$.dlg@40tude.net>
Lines: 67
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.91.45
X-Trace: 1366656454 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1247 83.11.91.45:54041
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490064
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
> Witam,
>
> Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
> 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
> jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
> ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.
>
> 1) Padła uszczelka pod głowicą.
Ten silnik tak już miał.
Nie wiem jaki miałeś, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do
86KM, różniły się głównie głowicą.
Te stare 8V 60-75KM jeszcze jakoś dawały radę, ale nowsze 16V już były
bardzo awaryjne.
Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty.
Fakt że to była rajdówka, eksploatacja dość intensywna, ale sypał się mimo
wszystko nadmiernie.
No ale co się narozbierałem to moje :-)
> 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.
Nie wiem z czego tam mają sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż
zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :)
> 3) Padł przekaźnik od wycieraczek.
Mi zawsze padał od kierunków.
> 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw.
> autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił
> wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie -
> powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.
Trochę można się zgodzić - tam śrub chyba jakoś dużo było, ale tak żeby nie
wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :)
W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich śrub, w dodatku łatwo
było urwać gwinty w tym bloku - jakieś słabiczne te bloki chyba były.
> 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.
A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :)
> 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.
Porządną trzeba było kupić :-)
> 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.
Też standard.
Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo
śrub na szpilki. Wtedy można było zrobić porządną uszczelkę silikonową i
mocno skręcić.
> 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
> hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.
> A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
> brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
> zbiorniczka na płyn hamulcowy.
Rowiązanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa
hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo
ledwo się uruchomi.
Mając dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.13 21:32 Axel
- 22.04.13 21:39 Maciek
- 22.04.13 22:11 J.F.
- 22.04.13 22:20 huri_khan
- 22.04.13 22:47 J.F.
- 22.04.13 23:17 Tomasz Pyra
- 23.04.13 09:26 Axel
- 23.04.13 09:27 Axel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security