eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNie kupię więcej FIATA !!!Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
  • Data: 2013-04-22 20:47:32
    Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
    > 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
    > jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
    > ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.
    >
    > 1) Padła uszczelka pod głowicą.

    Ten silnik tak już miał.
    Nie wiem jaki miałeś, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do
    86KM, różniły się głównie głowicą.
    Te stare 8V 60-75KM jeszcze jakoś dawały radę, ale nowsze 16V już były
    bardzo awaryjne.

    Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty.
    Fakt że to była rajdówka, eksploatacja dość intensywna, ale sypał się mimo
    wszystko nadmiernie.
    No ale co się narozbierałem to moje :-)


    > 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

    Nie wiem z czego tam mają sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż
    zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :)

    > 3) Padł przekaźnik od wycieraczek.

    Mi zawsze padał od kierunków.

    > 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw.
    > autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił
    > wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie -
    > powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.

    Trochę można się zgodzić - tam śrub chyba jakoś dużo było, ale tak żeby nie
    wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :)
    W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich śrub, w dodatku łatwo
    było urwać gwinty w tym bloku - jakieś słabiczne te bloki chyba były.

    > 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

    A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :)

    > 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.

    Porządną trzeba było kupić :-)

    > 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.

    Też standard.
    Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo
    śrub na szpilki. Wtedy można było zrobić porządną uszczelkę silikonową i
    mocno skręcić.

    > 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
    > hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.
    > A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
    > brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
    > zbiorniczka na płyn hamulcowy.

    Rowiązanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa
    hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo
    ledwo się uruchomi.
    Mając dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: