  • Data: 2013-04-22 10:06:00
    Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Jan Rudnicki <j...@a...pl> wrote:

    > Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
    > 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.

    Ja mam 1.6, 1998, jeżdżę nim od 4 lat, zrobione 40 tys. km. Wcześniej przez
    ok. 6-7 lat był w rodzinie i znam historię napraw.

    Z tego co opisujesz:

    > 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

    U mnie też - jedna z tyłu.

    > 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki.

    U mnie po prostu się skończyło, wymienione i jest OK.

    > 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

    Tłumik przerdzewiał, naprawiony.

    > 8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok.

    No niestety... szczególnie jak padł termostat. Ale Siena w mieście lubi
    wypić, dlatego niektórzy mówią na nią Hiena.

    > 10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach.

    U mnie siedzenie się odspawało - naprawione.

    > 12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach.

    To już wiem, czemu mi drzwi kierowcy strzelają.

    > 13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w
    > postępie galopującym - jak suchoty.

    Rdza to największa bolączka tego samochodu, progów już prawie nie ma :(
    Błotniki to najmniejszy problem, dużo większy to podłoga.

    > 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
    > hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.

    U mnie też - przewody zaczęły przeciekać, na szczęście nie w trasie, były
    wymienione.

    > A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
    > brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
    > zbiorniczka na płyn hamulcowy.

    Jest jeden zbiorniczek, ale czytałem że są dwa układy (krzyżowo), jak to
    w praktyce wygląda - nie rozbierałem. Wiem tylko że mi pedał hamulca
    wpadał coraz głębiej, więc oddałem do mechanika - nie robiłem tego sam.

    Oprócz tego zatarł mi się tłoczek w zacisku z przodu... i nic poza tym,
    pękniętej chłodnicy nie liczę, bo to przez własną głupotę.

    > Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat.

    Nie przesadzaj, mówisz o 14-letnim samochodzie, do którego części są
    wyjątkowo tanie. Zresztą pisałem o tym ostatnio:

    http://motogof.tumblr.com/post/48213394186/

    http://motogof.tumblr.com/