-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Kub@" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
Date: Thu, 12 May 2011 14:26:32 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 57
Message-ID: <iqgjlp$vht$1@news.onet.pl>
References: <iqegfi$5t7$1@node2.news.atman.pl> <iqejgl$juc$1@mx1.internetia.pl>
<iqg5s1$5fa$1@news.onet.pl> <iqg7s7$4nl$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
<iqgc02$uas$1@news.onet.pl> <iqgh1l$k2h$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
NNTP-Posting-Host: 88.220.184.61
X-Trace: news.onet.pl 1305203193 32317 88.220.184.61 (12 May 2011 12:26:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 May 2011 12:26:33 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2367582
[ ukryj nagłówki ]>> Czekam na jakieś akcje społeczne(były już różne mniej lub bardziej
>> pożyteczne pod egidą najpopularniejszych mediów w Polsce) uświadamiające
>> kierowców samochodów o ograniczeniach motocykli i o tym na co zwracać
>> uwagę
>> w kontekście ich obecności na ulicach, żeby jeździło się bezpiecznie.
>
> A niby dlaczego motocykliści mieliby być specjalnie uprzywilejowani?
> Czy wśród nich takie akcje dają pożądane efekty? Są nawet takie piękne
> hasła (chyba nawet jak się wylatuje z W-wy na Gdańsk) "Nie daj się
> zabić". To działa w każdą stronę.
Motocykle maja ograniczenia ze swojej natury i zachowanie kierowców powinno
się do tego dostosować(tak jak to, że np. lekkiego roweru nie wyprzedza się
w odległości 50 cm przy dużej różnicy prędkości - oczywiście tak na prawdę
nigdy niw można, ale chodzi mi o sytuację kiedy to może mieć poważne
konsekwencje), bo niestety to co się sprawdza w kontekście ruchu wśród
samych aut nie działa jeśli w ruchu biorą udział motocykle(na tych samych
zasadch prędkość/odległość itp):
- dużo mniejsza stabilność i podatność na nagłe manewry motocykla, tak że
wykonanie przez samochód niebezpiecznego manewru wymagającego przez innego
uczestnika ruchu nagłego ruchu kierowanicą i hamowania w przypadku samochodu
nic się nie stanie w przypadku motocykla w najlepszym wypadku ślizg
- motocykl jest dużo mniejszy przez to mniej widoczny, czyli konieczne jest
zwiększenie uwagi i świadomości martwej strefy przez kierowców aut.
Oczywiście problemy mogą się zdarzać w podobnej skali co TIR->osobówka
Więc nie chodzi o uprzywilejowanie motocyklistów, ale to sa elementy do
douczenia/uświadomienia po stronie kierwców 4-kółek. Nie jest to do końca
symetryczna odpowiedzialność.
>> Tak niewiele potrzeba, żeby wpoić ludziom jazdę przy krawędzi pasa.
>
> A której niby krawędzi? Lewej, prawej? O ile wiem, to należy się
> umieć poruszać w pasie ruchu, a nie na siłę trzymać się którejś
> krawędzi. Dobrą praktyką jest robienie miejsca motocyklistom,
> ale to tylko dobra praktyka i dobra wola, a nie obowiązek.
>
>> Z jazdą na schodach ruchomych po prawej stronie akcja powiodła się.
>
> Schody ruchome to nie droga i dodatkowo możesz sobie darować takie
> analogie, skoro w Polsce dopuszczono wyprzedzanie z prawej strony.
> Znasz inny kraj, w którym dopuszczono takie zachowanie? (mowa
> o krajach bardziej cywilizowanych motoryzacyjnie).
Na zasadzie grzenościowej jak na schodach ruchomych. Można po nich
chodzić/stać w samopas, nic tego nie reguluje, ale wszystkim będzie(jest)
lepiej jak osoby stojące sa po stronie prawej. Wszystkim będzie
łatwiej/bezpieczniej jak kierowcy ustawią się przy krawędzi jezdni - której
pytasz - rozsądnej, czyli tej, żeby zrobić szerszy przejazd między
samochodami. Żadko jest problem więcej niz 2 pasów jadących na
wprost(żebyśmy tylko takie problemy mieli...), także jeśli prawy samochód
równa do prawej, lewy do lewej krawędzi to jest kupa miejsca i niekogo to
nie spowalnia. Tylko trzeba pomyśleć(jeśli byłaby akcja medialna to trochę
przez wyuczenie, jak reklamą, z tego myślenia nawet by się niektórych
zwolniło) i chcieć być uprzejmym.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.11 14:29 KJ Siła Słów
- 12.05.11 14:30 Kub@
- 12.05.11 14:44 szerszen
- 12.05.11 14:47 MZ
- 12.05.11 14:48 Jarek Andrzejewski
- 12.05.11 15:24 WW
- 12.05.11 15:36 WW
- 12.05.11 16:09 masti
- 12.05.11 16:10 masti
- 12.05.11 16:56 Rychu
- 12.05.11 17:33 to
- 12.05.11 17:33 to
- 12.05.11 17:38 to
- 12.05.11 17:39 to
- 12.05.11 18:11 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=